G4Media.ro

Cătălin Drulă: Calea ferată este într-un continuu proces de degradare, pentru că…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Cătălin Drulă: Calea ferată este într-un continuu proces de degradare, pentru că din banii prevăzuţi acum doi ani în PNRR absorbţia este zero

Cătălin Drulă, liderul USR a declarat marţi, în emisiunea Proiect de Ţară: România, de la Prima News, în contextul accidentelor din ultima vreme pe caleaa ferată, că aceasta este într-un continuu proces de degradare, pentru că din banii prevăzuţi acum doi ani în PNRR absorbţia în acest moment este zero iar companiile din sectorul feroviar au pierderi enorme, CFR Călători ajungând anul acesta la 1,1 miliarde de lei pierdere, relatează news.ro

”Calea ferată este într-un continuu proces de degradare, pentru că din banii prevăzuţi acum doi ani în PNRR absorbţia este zero. Vorbim de vreo 5 miliarde de euro, 4 pentru şine, încă vreo 400 de milioane pentru material rulant, pentru vagoane, pentru locomotive. O componentă mai mare decât cea rutieră şi din păcate, la zi nu avem niciun euro atras, din ce ştiu eu, nici din contractele pentru şine, nici pe cele pentru material rulant”, a spus Cătălin Drulă

El a precizat că în 2021 a reuşit să pună o alocare extraordinară, pentru că ”a dosit nişte bani de premierul Câţu la acea vreme”.

”Ne-am dorit foarte mult ceea ce înseamnă reînnoire (..). Am făcut 100 de km în tot anul, 40 de km între Buzău şi Făurei, am ridicat viteza de la 30 de km la 120 km. A făcut un calcul, aveau nevoie de 200 de miloane. Am reuşit să facem un record, 100 de km pentru România”, a arătat Drulă.

Liderul USR a menţionat că strategia pe care a semnat-o prevedea în primul an, 2021, 100 de km de calea ferată reînnoită, în anul 2 – 200 de km, adică în 2022, în 2023 – 400 de km, o creştere relativ exponenţială şi se ajungea în 2025 sau 2026 la câte 1.000 de km pe an.

”Anul trecut nu au fost nici atât, companiile din sectorul feroviar au nişte pierdri enorme, am reuşit să terminăm la CFR Călători, pe anul 2021 cu pierdere 200 de milioane de lei, de la 300 de milioane prevăzut în buget, într-un an pandemic. Anul trecut a avut 400 sau 600 de milioane de lei pierderi. Pe anul acesta bugetul de venituri este prevăzut 1,1 miliarde de lei pierdere, din start pleacă cu această pierdere”, a arătat Cătălin Drulă.

Preşedintele USR a menţionat, despre cauză, că este vorba de proasta gestiune.

”Au fost aduşi directori de partid, au împărţit politic, şinele sunt pe PSD, vagoanele cu călători şi locomotivele la PNL”, a spus Drulă.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. „Calea ferată este într-un continuu proces de degradare, pentru că din banii prevăzuţi acum doi ani în PNRR absorbţia este zero.” Banii astia prevazuti etc. etc. or fi mai greu de absorbit prin poznare si nu poti face grinzi noi den dânsii. „Din fier vechi unelte noi, din grinzi vechi poduri trainice!!!!!!”

  2. publicitate de miliarde din banii nostri plateste Hidra fesenista secu PSDNL ca sa prosteasca oamenii.. Adevarul e ca PSDNL a boicotat sistematic constructia de autostrazi si repararea cailor ferate cu banii oferiti gratis de UE. Doamne fereste, in caz de razboi sa nu cumva sa le putem.folosi impotriva tatucului lor, Putler.
    Incearca sa citesti si altceva in afara de fake news ..

  3. Minți la fel ca la pasajul Mogoșoaia. Au fost prevăzuți acum doi, abia e un de când s-au aprobat, nu se cheltuie bătând din palme. Exemplu, s-a cheltuit vreun ban pentru autostrăzi.

  4. Frustratule, dar voi PSDistilor cati bani dati Mafiei Media sa va faca propaganda, si culmea din banii contribuabilior ✌️

    Iar pe langa toate astea mai sunteti si cel mai CORUPT partid din Romania ✌️

  5. NewsReader = postac rus.