G4Media.ro

Care sunt costurile de întreţinere ale mașinilor electrice / De ce cheltuim…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

21 comentarii

  1. Și fabricarea lor este mai ieftină, de aceea consumatorul plătește prețul premium. Mai durează până când vor fi și accesibile și rentabile. Deocamdată, chiar dacă plătești dublu pe benzină, costul total de exploatare este mai mic și riscul de asemenea (nu dai toți banii deodată).

  2. Apreciez promovarea electricelor, dar in Ro inca nu avem unde sa mergem la buda cand suntem la volan, deci pana sa avem suficiente statii de incarcare a electricelor mai este mult.

  3. „schimbul periodic al lichidului de răcire”, depinde de dealer. Lui ii convine sa ti se strice masina. O sa-ti spuna sa-l lasi ca merge si asa. Nu exista proceduri de lucru care sa fie respectate la noi

    • Ce nu înțelege nici statul român și niciun producător de electrice este că pe roman îl doar fix in eșapament de poluare. Pt el contează doar sa fie ieftin, degeaba, dacă se poate. Altfel n-ar mai circula zeci de mii de diesel-uri de 4-5 ani cu sute de cai putere care nu mai au filtru de particule și nici catalizator. Și care culmea au ITP la zi. Că da nu mai vorbim că unele nici măcar nu mai merg cu motorina ci cu combustibil lichid ușor de la căile ferate (nu doar romane) și alți substituți care naiba știe ce gaze cu miros eco lasă pe străzi…

  4. practic esti fortat sa schimbi masina cand te-au lasat bateriile. Sincer nu am cautat sa vad cat tin.

  5. Am fost tentat sa-mi iau electrica, dar dupa cateva calcule legate de ce presupune o astfel de masina am renuntat. In Romania nu este rentabil.

    PS: Ii apreciez pe cei care isi cumpara electrica, pentru ca in felul asta o sa se dezvolte si infrastrctura de incarcare

    • Eu am de aproape 3 ani o electrică. O încarc de cele mai multe ori acasă. Consum cam 3.6 kw pe oră – adică nu rup în două rețeaua electrică (o încarc noaptea).
      Când merg la drumuri lungi infrastructura există deja… doar că lumea nu prea știe de ea.
      În rest… Eu încarc de obicei acasă și nu cred că aș avea nevoie să încarc altundeva decât de vreo 10 ori pe an (acum încarc mai des pentru că sunt multe locuri în care este gratis).
      Cât despre cost… eu am estimat că voi economisi cam 3.000 de euro pe an cu electrică față de ICE. După 8 ani voi ajunge cu costul mașinii la 0 – adică cu oricât aș vinde-o tot sunt pe plus.
      Ce nu se spune în articol este speranța de viață… La o ICE după 150.000 de km (5-6 ani) te gândești să o vinzi pentru că încep reparații costisitoare. O electrică poți să o ții și 10 ani că tot nu ajungi la costuri de reparații ca la o ICE.

  6. M-am gândit puțin dacă să comentez sau nu. Într-un final am zis să încerc:
    Am un Renault Zoe de aproape 3 ani (fără o lună) și aproape 100.000 de km (95.000 mai exact).
    Concluziile (mele) după 3 ani:
    – bateria a pierdut mai puțin de 5% din capacitate
    – in anotimpul rece autonomia scade cam cu 20%. Niciodată nu am făcut mai puțin de 200 de km cu un plin (de obicei fac cam 250-280)
    – ultimii 50.000 de km m-au costat cam 3.500 de RON (5.000 de kw + 2 revizii). Pe mașina diesel m-ar fi costat cam 5.000 de euro (combustibil + revizii si altele). Recunosc că rareori am mai alimentat și gratuit (adică din profitul altora) dar încarc de cele mai multe ori acasă pe timpul nopții (la viteză mică pentru a proteja bateria)
    – am fost cu mașina până la Viena (plecat din București cu escală de o noapte la Szeged). Am ajuns la Viena a doua zi după-amiaza (odihnit). Cu mașina diesel aș fi ajuns într-o singură zi rupt de oboseală.

    Concluzia mea este că merită să îți cumperi o mașină electrică. Eu am cumpărat-o cu 24.000 de euro și până acum am economisit din combustibil cam 8.000 de euro (merg aproximativ 30.000 de km/an). Încă 4-5 ani și va fi amortizată complet.
    Asta este doar experiența mea.

    • Corect. Dar la 24k e zoe. Un suv cu caracteristici mai bune e deja pe la 18k. Diferența de 6k poate să meargă liniștit în benzină, fiindcă comfortul nu se compară…

    • Așa este… 6K merge în benzină. În cazul meu mi-ar ajunge pentru 2 ani. În restul de 6 (plănuiesc să țin mașina 8 ani) aș mai arde încă 18K. Și aș ajunge cu mașina la 250.000 de km. Nu știu câți bani aș mai lua pe ea.
      Așa… Pe electrică și dacă nu mai iau nimic tot ies pe plus cu 18K – cât să îmi iau gratis un suv peste 5 ani (au trecut deja 3 din ăia 8 cât plănuiesc să țin mașina).

    • Dar asta este doar experiența mea și alegerea mea. Nu trebuie să fie a tuturor.

  7. incercati sa revindeti o electrica uzata de mass market, nu o tesla…sa vedem cati cumparatori gasiti :))

    • Asta e cea mai mare stupizenie:
      – Sa iti cumperi ceva cu gandul ca vrei sa-l vinzi!
      Nu fratilor, eu prefer o masina in care sa ma simt OK, care include cat mai multe facilitati si confort mai bun, decat ca la acelasi pret sa ma aleg cu o conserva goala, doar pentru ca peste 10 ani ar putea sa valoreze cu 1000 de Euro in plus.
      Probabil imi lipseste intuitia fina de samsar caracteristica altora.

    • ptr colegul care a comentat mak jos: nu e intuitie de samsar….
      de ce nu ti cumperi Alfa Romeu? sau Dodge?
      ptr ca esti ultimul proprietar.

    • Da,tot pt că oamenii nu au încredere.O electrica SH e mult mai puțin riscanta (defecte ascunse intenționat sau nu) și mult mai ușor de verificat.Ea spune singura ce mai poate bateria.Si daca nu merge ceva pe electric pur și simplu nu merge.Adica nu mai cosmetizează bișnițarul,nu pune rumeguș in CV,etc.Si te tine și mai mult….Sa nu mai zic că în viitor este prevăzut să scadă prețul bateriei și facă cumperi una noua e că și cum ai avea mașină nouă.Iar bateria se va amortiza rapid din economiile fata de o mașină termica.La o termica SH când începe sarabanda costurilor nu se oprește ușor,fara câteva mii de euro ,bune.

  8. Dar de ce să o vând? De ce vinzi o mașină cu motor cu combustie? Pentru ca după 5-6 ani (150.000 de km) încep tot felul de reparații care sunt foarte scumpe.
    O electrică o poți ține și 10-15 ani cu costuri minime.
    Doar așa… am citit într-un articol că o ICE are cam 1500-2000 de piese în mișcare și care fac parte din motor și tot ce ține de transmisie. La o electrică sunt vreo 20 de piese.

  9. dezbateri pe aceasta tema elctrica sau ICE sunt peste tot. Actual nu mai vad rostul de a investi intr-o ICE scumpa, indiferent de confort sau optiuni, pe care sa o folosesti maxim 5-7-10 ani dupa care sa nu mai recuperezi nimic din valoarea initiala sau chiar sa pierzi prin costurile de mentenanta sau folosinta.
    viitorul apartine exclusiv electrificarii si mai ales Hidrogenului, despre care se vorbeste foarte putin, datorita boomului electrificarii masive si invensititiilor facute in domeniu electrificarii.
    Ce inca mai ridica semne de intrebare este care tehnologie polueaza mai mult.Dpdv al CO si NOx la prima vedere technologia pe baza de combustie, dar nici procesul de electrificare nu este deloc eco-friendly. Pana acum nu am vazut ceva super concret despre impactul real asupra mediului produs de noiile technologii.
    Pana atunci noi sa fim sanatosi si prindem cat mai multe revolutii technologice care sa protejeze cu adevarat mediul si sanatatea noastra si a copiilor nostri.