G4Media.ro

Barbie, Yves Saint Laurent, Ferrari, Lego… Mărcile au devenit protagoniste în filme…

Sursa foto: captură video trailer

Barbie, Yves Saint Laurent, Ferrari, Lego… Mărcile au devenit protagoniste în filme / „Mărcile au luat locul politicii și al religiei, ele creează comunități”

De la produse de lux și jucării până la biografii despre antreprenori celebri precum Marc Zuckerberg și Sonny Vaccaro, multe mărci și-au adaptat poveștile pentru ecran în ultimii ani. În cinematografie, mărcile nu se mai mulțumesc să joace roluri secundare: de la Barbie, care va fi lansat miercuri în cinematografe, la Ferrari al lui Michael Mann sau House of Gucci al lui Ridley Scott, acestea furnizează acum materia primă pentru filme. Cu ocazia lansării lungmetrajului cu Margot Robbie și Ryan Gosling, brandul de culoare roz și compania-mamă Mattel își oferă o expunere maximă de marketing în cele patru colțuri ale lumii, pe urmele filmelor Lego care au invadat ecranele, se arată într-o analiză publicată de Le Figaro.

„Lumea încă mai vorbește despre plasarea de produse, dar nu mai este ca acum un secol. Publicul este atât de apropiat de mărci încât nu mai este o problemă” să le dedici un întreg film, a explicat pentru AFP Jean-Marc Lehu, specialist în management la Universitatea Panthéon-Sorbonne.

„Ideea este de a pune în evidență valorile, personalitatea sau rolul pe care brandul dorește să îl joace în societate”, adaugă Géraldine Michel, director al catedrei de mărci și valori la IAE Paris-Sorbonne.

Oamenii sunt seduși de aceste povești. Mărcile au luat locul politicii și al religiei, ele creează comunități, iar filmele fac parte din aceste comunități. Este vorba de propagandă la scară largă.

Cea mai faimoasă echipă de Formula 1 din lume ar putea fi unul dintre cele mai discutate branduri care vor apărea pe marele ecran la Festivalul de Film de la Veneția din septembrie. Autorul filmului Heat, Michael Mann, este așteptat să își prezinte filmul Ferrari. Adam Driver îl interpretează pe fondatorul firmei de mașini sport la sfârșitul anilor 1950, când compania sa se afla în pragul falimentului. Compania Ferrari nu este străină de cinematografie, fiind deja prezentă în versiunea originală a filmului Ford vs. Ferrari, cu Matt Damon și Christian Bale.

Yves Saint Laurent devine companie de producție

Și în lumea luxului, granițele dintre cinematografie și mărci se estompează. La un deceniu după ce și-a văzut creatorul întruchipat pe ecran de două ori în același an, prin Pierre Niney și Gaspard Ulliel, Yves Saint Laurent a devenit în această primăvară prima marcă de lux care și-a înființat propria companie de producție. Ideea este de a produce filme cu nume mari. A reușit deja în ceea ce privește expunerea: prima sa producție, mediumetrajul Strange Way of Life, semnată de Pedro Almodovar, a fost premiată la Festivalul de Film de la Cannes.

Făcând încă parte din grupul Kering, familia Gucci a fost recent subiectul unui film, House of Gucci, cu Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino și Jared Leto. Ridley Scott revine asupra asasinării moștenitorului casei de modă italiene, comandată de fosta sa soție, Patrizia Reggiani. Gențile și accesoriile brandului apar de nenumărate ori pe ecran, iar actrița Salma Hayek, soția patronului Kering, François-Henri Pinault, joacă un rol.

Antreprenori de geniu

Multe filme despre branduri sunt mai puțin pline de farmec și urmează adesea același tipar, urmărind ascensiunea și, uneori, decăderea unui antreprenor de geniu. Steve Jobs (Apple) a inspirat două filme, iar Mark Zuckerberg (Facebook) a fost portretizat în The Social Network, cu Jesse Eisenberg. Dar și figuri mai puțin celebre inspiră, cum ar fi creatorul McDonald’s (The Founder) sau cel al Blackberry, aflat în centrul unui film care urmărește ascensiunea și decăderea unui brand iconic al anilor 2000, prezentat la ultima ediție a Berlinalei.

Acest trend a devenit, de asemenea, o sursă de bani pentru platforme: pe Amazon Prime Video, filmul Air, realizat de Ben Affleck cu Matt Damon, spune povestea lui Sonny Vaccaro, directorul de marketing sportiv al Nike, în timp ce pe Apple TV+, Tetris dezvăluie „povestea incredibilă a celui mai popular joc video”. La sfârșitul lunii iulie, aceeași platformă promite să relateze „una dintre cele mai neobișnuite povești de succes americane” în The Beanie Bubble: povestea creatorului „pijamalelor cu ochi mari” Ty, un element de bază în dormitoarele copiilor.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...