G4Media.ro

Controverse în China privind rolul influencerilor și isteria pe tema slăbitului. O…

sursa foto: captura video

Controverse în China privind rolul influencerilor și isteria pe tema slăbitului. O tânără a murit în timp ce încerca să piardă în greutate pentru a-și inspira urmăritorii

China este în plină dezbatere socială cu privire la eventuala reglementare a industriei influencerilor, după ce o fată cunoscută pe rețelele de socializare și-a pierdut viața într-o încercare disperată de a slăbi pentru a-și inspira fanii, relatează TVR, citând CNN.

Mass-media de stat chineză a avertizat oamenii asupra riscurilor pe care le implică participarea la campaniile de slăbire, dar și asupra presiunilor la care sunt supuse femeile pentru a se conforma standardelor de frumusețe. În plus, autoritățile din China au anunțat că au intensificat controalele în industria influencer-ilor. Mai ales că nu este primul astfel de caz. În urmă cu doar câteva săptămâni un alt tânăr chinez a murit după ce a băut câteva sticle de alcool tare, în cadrul unei provocări pe o rețea socială chineză.

Cuihua avea 21 de ani. Cântărea 156 de kilograme și încerca să scape de 100 de kg. Ea și-a documentat eforturile de a slăbi pe Douyin, versiunea chineză a TikTok, vrând astfel să-și încurajeze zecile de mii de următori să lupte împotriva obezității. Fata a postat recent mai multe videoclipuri cu ea făcând exerciții intense. Clipurile și fotografiile au fost șterse între timp.

Radioul Național din China a raportat că Cuihua, identificată prin numele ei de familie Zhou, s-a alăturat mai multor campanii de slăbit în diferite orașe. Ea a reușit să slăbească peste 27 de kilograme în cele două luni înainte de a muri. Ultima campanie de slăbit la care a participat a fost în provincia Shaanxi cu doar două zile înainte să-și piardă viața.

Reprezentanții taberei au transmis că ei au promovat „mese hrănitoare, odihnă și exerciții sănătoase”, dar susțin că Cuiha a ales să-și limiteze dieta și să facă în același timp exerciții dure.

Presa de stat a anunțat că familia fetei a primit „compensații” din partea organizatorilor campaniei de slăbit din Shaanxi, dar nu au spus la ce valoare se ridică. Autoritățile locale investighează circumstanțele în care s-a produs decesul și încearcă să afle dacă tânăra a fost supusă, în cadrul campaniei în care se înrolase, la un antrenament excesiv sau necorespunzător.

În China, ca în cea mai mare parte a Asiei și a restului lumii, rețelele sociale sunt pline de tendințe nesănătoase și nerealiste care promovează pierderea excesivă în greutate. Experții în tulburări de alimentație și nutriție sportivă avertizează că până și comportamentele aparent sănătoase, cum ar fi creșterea nivelului de exerciții fizice și dieta, pot fi dăunătoare atunci când sunt motivate de o imagine corporală negativă și când se exagerează. În cazuri extreme, problemele merg mai departe de sănătatea mintală și pot duce la complicații medicale severe care afectează inima, creierul, ficatul, rinichii și alte organe.

O tendință recentă și notorie pe rețelele sociale din China este ca femeile să se pozeze în spatele foilor verticale de hârtie pentru imprimantă, ca să dovedească faptul că talia lor este foarte subțire. Mai sunt și alte tendințe, precum fotografii cu monede ținute în claviculă sau cu oameni îmbrăcând haine pentru copii. Totul pentru a arăta căt de slabi sunt influencerii, relatează TVR, citând CNN

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează