G4Media.ro

Pasagerii autocarului grecesc vor acționa în justiție autoritățile de la București și…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Pasagerii autocarului grecesc vor acționa în justiție autoritățile de la București și agențiile de turism

Accidentul rutier din România în care au fost implicați turiști greci s-a soldat cu decesul unui bărbat de 53 de ani, din Larisa. Maria Thersiti, pasager în autocarul fatal, a declarat: „Făceam opriri la fiecare 2,5 ore și ceva, în funcție de unde găseam următoarea parcare, iar pauza era de 20 de minute. Având în vedere condițiile de drum, șoferul mergea încet, ne-am dat cu toții seama de asta”, potrivit publicației elene In.gr, citată de Rador.

Întrebată dacă va intenta o acțiune în justiţie, Maria Thersiti a precizat: „Asta e sigur, măcar de am fi fost doar răniţi cu toţii şi omul ar fi trăit. Din păcate, acum că există un mort și pentru că deja în România au mai avut loc și alte accidente în același loc, când vom termina cu toate complicațiile și cu înmormântarea, încet-încet ne vom organiza să ne îndreptăm legal împotriva ambelor agenții de turism, din Volos și Larisa, dar și împotriva autorităților române”.

„Șoferul autocarului nu știa prea bine unde sunt actele autocarului, așa le-a spus pasagerilor care stăteau în partea din față a autocarului”, a spus Maria Thersiti.

Aceasta a mai explicat că o agenție a pus la dispoziție autocarul și șoferul, iar cealaltă agenție de turism a organizat restul călătoriei. (Traducerea: Carolina Ciulu)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

41 comentarii

  1. Lăsați-mă să ințeleg: vor acționa in Justiție, dar nu la București, unde dom’ procuror/judecător e mare iubitor de Sport și va prefera prescripția, decât să se vadă nevoit să trimită în judecată/să condamne un „sportiv” de talia lui Băluță…?!

  2. Ia să vezi ce despăgubiri vor primi. Și pe bună dreptate! Ideal, ar fi corect să plătească toți cei ce se fac vinovați de accident adică cei ce au verificat si avizat proiectul .

    • ,,PE BUNA DREPTATE”????? AI CARNET DE CONDUCERE??? STII CEVA DESPRE SEMNE DE CIRCULATIE SI OBLIGATIVITATEA LOR?? Destul atât fără a mă mai lungi cu legi internaționale despre obligativitatea conducerii unui asemenea autovehicul și nu numai într-un timp definit,înregistrarea de pe tahometru..etc.

    • Conducatorul auto are obligatia sa respecte semnele de circulatie pe care le VEDE.

  3. Un lucru e clar, la ce viteză avea acel autocar, limitatorul nu trebuia să se comporte așa. A acționat ca o ghilotină, un mort. Dar hei, un preț mic pentru protejarea pasajului. /s
    Sper că autoritățile incompetente să răspundă de data asta.
    Este clar că e ceva putred acolo de când s-a „reabilitat” pasajul.

    • Tu nu ai aflat ca in Romania mortul e de vina? Intotdeauna.

  4. Plătim noi, contribuabilii, pentru crima lui Baluță !

  5. Ar trebui sa plateasca vinovatii, sa-si vanda conacele si votantii lor.

  6. Sa plateasca Baluta! Noi nu am luat spaga la refacerea pasajului. Sa ajute si grebla.

  7. Rahatii tembeli de la București au montat o ghilotina pe șosea. Rar vezi în lume atâta prostie și ticăloșie.

    • E ghilotina doar pentru cei ce conduc autocare și tir uri cu GPS uri contrafăcute, pentru ceilalți cu rute agreate și mașini mici nu e nicio problema

    • @Ramonul
      GPS-urile nu sunt contrafacute. GoogleMaps a folosit soferul, iar aplicatia este folosita de toti peste tot. Nu trebuie agreata de nimeni, decat de sofer. Aplicatia trebuie sa fie disponibila, actualizata, folosita, eventual inlocuita daca nu da ruta corecta de la adresa de plecare pana la destinatie.

    • Total de acord cu tine, așa rămâne în urma corupției și incompetenței….
      Totuși Dacă se Vrea se poate schimba situația…
      Prin instalarea în cascadă a unor indicatoare mai mari și chenar de alta culoare

  8. Ca de obicei cand raspunde statul adica noi toti care platim taxe justitia da despagubiri de milioane de euro pt fiecare mort, spre deosebire cand raspund privatii cu bani multi cand da cate 100 mii eur .
    Exemple:
    cazul copil muscat de caini sector 2 s au dat milioane
    Colectiv miloane
    Si caz cu raspundere.petrom ca a murit un copil la sonda s a dat 100 mii

  9. Ghilotină zburătoare, lipsă marcaje corecte, au ridicat pasajul în loc să-i mărească înălțimea. Ce minte trebuie să ai ca să micșorezi înălțimea maximă de trecere printr-un pasaj? Niște Proști și niște hoți!

  10. Să plătească ăia de l-au învățat șoferie pe Năpârstocu ăla de șofer.

    Trebuie întrebat, de vreme ce șoferu se consideră nevinovat, dacă așa l-au învățat la școala de șoferi. Poate e vreun instructor machiavelic p’acolo prin Fanaru ăla Grecoteiesc și se mai întămplă vreo năzdrăvănie tot de felu ăsta.

    Vb. f serios, hai să-l întrebăm pe șofer dacă așa a fost instructat că se pare ca tot globu pământesc e de vină că se ‘nvârte mai puțin nea șoferu, perfecțiunea condusului (a se citi zmulsului de limitatoare) întruchipată.

  11. Sa plateasca doar cei din S4 care au votat PSD si autoritatile din S4 din salariile si din averile lor, ca soferul este nevinovat.

    • @Heii Adică dvs susțineți că S4, deci cumva limitaorul ar fi de vină. Și cum vă rugăm frumos trebuia să-l facă, cu f3m31 gonflabile atârnate ca să vadă fanariotu limitatoru? Sau poate să punem o gagicuță două imbrăcate sumar să danseze pe limitator ca să-l vadă și Aristotel-ul șoselelor și autocarelor după care evident că trebuie să rescriem toate legile circulației și nu numai…

      Limitatorul nu a făcut altceva decât să-i arate super șoferului cât de bun e cu adevărat și nu din mitologia lui Greacă.

      Și Schumacher era șofer bun…🌶

    • Soferul circula prudent, regulamentar, conform indicatiilor GPS-ului.
      Faptul ca nu a vazut indicatoarele indica o semnalizare deficitara. Inseamna ca pe banda lui acestea au lipsit cu desavarsire.
      Ar fi trebuit sa fie agatat un semn ca urmeaza pasaj cu inaltime fixa pentru benzile din stanga lui. Chiar mai multe, ceva de genul in 500m urmeaza pasaj, pericol de accident la opritor, in 400m la fel, in 300m la fel, dupa lanturi sa nu poata schimba banda catre pasaj. Ori cate ocazii a ratat el sa vada semnele care lipseau de pe banda lui? 0 ocazii. Pe banda lui nu era nimic nimic.
      Soferul nu are atentie distributiva, sa se fereasca si de bizonii care nu respecta regulile de circulatie, care nu te lasa sa schimbi banda, sa se uite si la GPS, sa se uite si la oamenii din autocar, sa se uite si in oglinda din stanga si sa vada si semnele de pe celelalte benzi, respectiv de pe trotuar. Ca practic este imposibil.
      Lanturile erau prea departe de opritor, mergi si vezi cum sunt montate in alte parti in Bucuresti. Ai lanturi, imediat ai opritorul care nu e asa singur plop in mijlocul strazii, acesta se poate rezema de pasaj, daca ar fi sa cada, nu de tavanul masinii.
      S4 a avut alte 6 accidente in cateva luni acolo, in timp ce soferul are 20 de ani de experienta cu 0 accidente la activ. A avut in grija lui copii si nu au patit nimic.

    • @Heidi Ce spuneți dvs nu reprezintă decât niște propuneri de îmbunătățiri care ele pot fi mai mult mai puțin sau deloc relevante. Nu putem știi dacă îmbunătățirile la care vă referiți ar fi dus în realitare la evitarea accidentului. Dacă aveți curiozitatea să căutați pe yt accidente foarte asemănătoare în care șoferii care firește sunt absolut ‘impecabili’ și totuși rămân ca vițeii în mijlocul drumului cu acoperișurile jupuite de limitatoare sau pur și simplu distruse complet. Limitatorul de aia e pus ca eventualii bizoni cu gabarit mare, înălțime mare și neuroni lipsă să nu distrugă nici infrastructura pasajului/podului și nici să pornească vreun incendiu periculos în gura pasajului unde fumul/focul poate fi fatal pt ceilalți participanți la trafic care intră sau ies. Nu e normal să nu vezi indicatoarele alea de 1 metru patrat care arată clar că n ai ce căuta în pasaj peste dimensiunile inscripționate. Cel mai probabil Aristotelul Autocarelor, Spaima Limitatorului de la Unirii a condus mai mult pe alte tipuri de autocare mai puțin înalte și deci și a creat o rutină periculoasă care ia făcut bucata într un fel pe care cel mai probabil nici nu l realizează sau poate nu prea ar vrea momentan din motive de eschivare de la despăgubirile care vor trebui plătite victimelor. Nu putem să construim limitatoare cu dedicație specială pt domnul mâncător de țațichi. Avea și gps, și semnalizare tot tacâmu și mai se dă și asul volanului. Păi ori, ori? Că se putea mai bine aia e altă discuție. Limitatoarele sunt standardizate și la fel și semnalizarea lor. Altfel nu se poate da acceptul de intrare în producție e simplu ca bună ziua.

    • Numiti-le cum doriti, imbunatatiri, dar acestea trebuie facute ca sa nu mai fie pusi in astfel de situatii limita si alti conducatori profesionisti cu ghinionul de a conduce pe banda respectiva, cu trecere libera si legala pe una din benzile care intra in pasaj chiar la limita, indrumati de o aplicatie ca GoogleMaps care arata rute gresite, la capatul careia sa fie un opritor care sa cada pe tavanul autocarului.
      Inteleg ca si inaltimea pasajului a fost modificata, chiar autoritatile au scris asta, asa am inteles, trebuie sa si verific, nu sunt sigura, iar in acest caz inteleg ca pasajul avea o inaltime standard, iar acum fiind modificata, tot mai multi participanti la trafic obisnuiti sa intre in pasaj, vor avea reflexul sa incerce din nou. Stiu ca scrie care este inaltimea, dar chiar si asa, obisnuinta trebuie sa aiba dezvat, dar mai pot fi si alte accidente in viitor. Sa speram ca vor fi evitate.

  12. Semne de circulatie puse de mantuiala, nu ca sa le si vada cineva care circula pe banda 2, sa nu spuna ca nu au pus. Bine fac pasagerii. Sa se coalizeze cu soferii profesionisti care au plecat cu bara lor de la pasaj cu tot. Unde se judeca procesul?

  13. Pe google maps se vede clar ca sunt doua indicatoare cu limita de inaltime de 3,50m. Cate unul deasupra fiecarei benzi de intrare in pasaj, chiar pe limitatorul de metal. Alea nu sunt optionale, cum sunt cele de viteza, adica de ignorat. Restul e can-can.

    • Tu te uiti la pozele de pe GoogleMaps acum, alea in care se vad copacii din S4. Cand conduci si folosesti GoogleMaps, nu te uiti la pozele la care te uiti tu si sunt facute cu ani in urma, deci neactualizate, ci vezi traseul, niste dungi, cu totul altceva. Ori traseul de pe aplicatie a fost unul gresit.

  14. Doua solutii simple pentru a evita astfel de evenimente.1.Montarea unui panou de interzicere a trecerii autocarelor prin pasaj,avand in vedere ca se deplaseaza pe aceiasi directie de mers,ca si pe deasupra acestuia.2.Autocarele cu turisti straini sa aiba asistenta turistica a unui ghid de turism roman,care cunoaste rutele si zonele de risc.Acest lucru nu este respectat,in Romania, de catre agentiile de turism straine (in Greciea,este obligatoriu) pentru a face profit mai mare .

  15. Don, autocarele cu turisti trec prin oras. Cei care au reabilitat pasajul nu au gandit decat autocamioane si Tiruri. Limitatorul trebuia din material plastic si nu din otel. Inainte treceau si autocare sub pasaj. Nu au facut decat au ridicat asfaltul de pe carosabil si pus tavan fals, care amandoua au redus din inaltime. Proiectare si munca de mantuiala. In vremea lui „Ceasca” asemenea ingineri mergeau la puscarie si confiscarea averilor.

  16. Vorbim vorbe și degeaba, oameni buni ! Aici au mai fost accidente rutiere, și la noi nu se face nimic, decât atunci în situația, când moare un om sau ma mulți ! Oamenii angajați în funcții de responsabilitate mare, sunt doar pile clar, sau foarte slabi pregătiți profesional. Avem mii de exemple, gen: noile garnituri de metrou care nu pot intra în stații, și a trebuit tăiat betonul, noile garnituri de tramvai IMPERIO, care sunt mai lungi decât peronul și nimeni a gândit acest lucru. Aceste lucruri costă Statul Român ! DE VINĂ SUNT DOAR PARTIDELE POLITICE, CARE PUN ÎN FUNCȚII OAMENI FĂRĂ PREGĂTIRE, DAR DISPUȘI SĂ-ȘI FURE ȚARA ORICÂND PENTRU ORICINE !

    • Ce face ISTCR? Sa verifice cine a condus autocarul, programul de lucru, dacă s au respectat timpii de condus? Cea ce nu cred! Sa numai stea ascunși după perdea, sa aștepte șpagă. Pe șoferii romani, ii chiureteaza la buzunare. Sa facă dovezile publice, sau sunt trecute la secret.

  17. Sincer nu înțeleg de ce uni compatrioți de-ai noștri se agită atat de tare ca tamponul… am trecut de 100 de ori pe acolo și semnele sunt clare, evidente și la vedere…dacă șoferul nu a fost atent de aia sa întâmplat sa nu mai spun ca trebuia sa aibă viteza sa dea acel stâlp de fier jos…..plus ca se vede clar ca autocarul avea undeva prin mijloc o înălțime mai mare din cauza aparatelor de aer/clima……
    Dar asta e pro.s.t.i.a Românească, ne încredem prea mult în străini, ca de vorba aia…. Romanul moare de mila străinului și străinul de prostia Romanului!

    • Uita-te la cum era ancorat limitatoru ala. 3 suruburi lesinate. Si uita-te cum era ala vechi. Gasesti pe googlemaps poze. O fi gresit soferu (desi e discutabil si asta, ptr ca semnalizarea este deficitara, pe benzile din dreapta nu este nimic, lanturile alea sint doar peste 2 benzi din 4 etc) dar grinda aia n-avea voie sa faca autocaru terci. E culpa comuna acolo.
      Mai stiti cazu cu gagica aia care a derapat in curba si balustrada de protectie in loc sa-si faca treaba, i-a retezat aleaia mana? A castigat apoi in instanta femeia si s-a dovedit ca balustrada aia era vai steaua ei. Citez din motivarea instantei „a intrat în derapaj, lovind balustrada metalică, iar aceasta dacă era în stare corectă de montaj, ducea la evitarea unor distrugeri sau răsturnări ale autoturismului, protejând autoturismul ce şi-a pierdut controlul mişcării, rolul acestor parapete fiind tocmai acela de a asigura siguranţa pasagerilor şi a conducătorilor auto”. Doar ca balustrada aia nu era cum trebuie, cam cum nu era nici limitatoru lu baluță.

    • Șoferul are o parte din vina
      Autoritățile au 2 părți de vină
      Semnalizare deficitara, autoritățile au actualizat limitele de înălțime în sistemul GPS ?
      Cat ar putea să coste un senzor de înălțime legat de câteva semafoare, la 200 m după senzori de înălțime ???

  18. Vinovat este șoferul. Punct.

    • Nu este adevarat, ar trebui sa vedeti inregistrarea facuta de un participant la trafic sa vedeti ca nu a gresit cu nimic.

  19. Doar soferul estw raspunzator. Fie ca va place, fie ca nu. Va invit sa faceti O ZI de scoala intr un camion sau autobuz si sa dati un examen de CPC, dupa care sa comentati. Cel mai mare dusman al prostului e increderea. Atunci gresesti cel mai tare! Asta a patit cine era la volan. Iar daca sunt adevarate supozitiile ca un sofer profesionist isi conduce magaoaia cu gmaps, inseamna ca a fost doar o intamplare ca a intrat in limitator la Bucuresti. Putea sa si o pateasca oriunde, daca era in halul ala de slab pregatit.

    • Nu-mi pot explica totusi cum de a avut accident taman la pasaj si nu in oricare alta parte pe traseul Grecia-Bucuresti, ori in Grecia timp de 20 de ani. Ati fost cu masina pe un astfel de traseu? Ati fost in Grecia sa vedeti ce pante sunt, ce manevre trebuie facute sa nu aterizezi fara niciun opritor in vreun sant?

  20. Regula cand este linie continua prevede ca nu trebuie călcată, adică orice manevra faci (depasire sau schimbare de banda) trebuie făcută înainte de a începe linia continua. Șoferul a inițiat schimbarea benzii pe linie întrerupta și a călcat linia continua. Adică a schimbat târziu banda. Este devina 100% conform regulamentului rutier. Dacă autoritățile montaju niște bumpere serioase în zona cu linia continua de săreau toți din autocar cu capul În tavan își dădeau seama înainte de prostia șoferului. De fapt eu as monta pe toate drumurile unde este linie continua bumpere de 5 km pe ora ca să nu mai schimbe toți smecherii banda după bunul plac, fara sa se incadreze corect .

  21. Dincolo de opiniile fiecaruia, pe aceasta tema au fost tot felul de dezbateri atat publice cat si private din care au iesit la iveala tot felul imbunatatiri care s-ar putea face si pe care ma astept ca autoritatile sa le puna in practica dupa ce trec prin filtrul specialistilor daca vor dori sa fie realese in viitorul apropiat.