G4Media.ro

3.000 de km de autostrăzi și drumuri rapide, promiși de guvernul Orban…

3.000 de km de autostrăzi și drumuri rapide, promiși de guvernul Orban în următorii 10 ani. Sursa fondurilor totale de 31 miliarde de euro nu e precizată

Guvernul Orban promite să înceapă lucrările pentru constuirea a  aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres în următorii zece ani, potrivit Planului Național de Investiții și Relansare Economică făcut public miercuri.

Astfel, la capitolul investiții rutiere, guvernul promite finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare (adică 407 km de autostrăzi și drumuri expres), cu un cost estimat de 4,3 miliarde euro. E vorba despre autostrăzile și drumurile expres Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș – Turda, Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila.

Citește aici Planul Național de Investiții și Relansare Economică

Proiectele noi, cu o lungime totală de 3.000 km de autostrăzi și drumuri expres, în valoare de 31 miliarde euro, sunt:

Autostrada Sibiu – Pitești (Loturile 2, 3)

Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău

Autostrada Unirii: Tg. Mureș – Iași – Ungheni

A3: Ploiești – Comarnic – Brașov

A7: Ploiești– Suceava – Siret

Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova – Lugoj, Buzău/Focșani – Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța;

Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida

De remarcat că în Planul Național de Investiții nu sunt trecute sursele de finanțare pentru aceste investiții uriașe și nici defalcarea eventualelor bugete.

Foto: Autostrada Lugoj Deva (sursa: API)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Noi nu suntem instare sa facem 30 de km/ an de autostrada. Pentru ca sistemul e gresit. In loc sa facem un proiect cap-coada, il impartim in tronsoane si nici asa nu reusim. Avizele date de stat direaza o vesnicie, relocarea unor utilitati la fel, contractele nu sunt blindate cu clauze de calitate, intarziere, etc..
    Autostrazi care trebuiau sa fie gata de mult sunt inca in lucru, tronsoanele sunt facute prost, proiectate prost, este inadmisibil ca dupa ani de intarzieri sa deschizi tronsoane care au mari probleme de calitate si executie.
    Promisiunile sunt bune, toti promit si nimeni nu livreaza.

    • Se ajunge la grătar cu manele în Bucegi sau alte masive şi-aşa. Nu autostrăzile fac decalajul faţă de Occident, ci infrastructura intelectuală. Search Magyar Elektronikus Könyvtár english sau Gallica şi de văzut că nu mai există în RO echivalent după desfiinţarea Bibliotecii Digitale a Bucureştilor în 2018, decât vreun proiect de 16 000 cărţi, cât o bibliotecă particulară.

    • Nu te contrazic, suntem praf la educatie, cultura generala, cred ca trei sferturi dintre romani nu au notiuni de baza. Dar autostrazile si infrastructura pot dezvolta o zona. Acolo unde este saracie, somaj si infrastructura proasta nu poti avea pretentii la educatie de calitate, servicii performante, etc.
      Uita-te la orasele din zona Transilvaniei, care au totusi o infrastructura mai buna, au alta dezvoltare, cei care traiesc in aceste zone au alte oportunitati. Este o distanta mare intre Oradea, Cluj, Alba Iulia, Timisoara, Sibiu fata de orasele din Moldova sau Dobrogea.

    • Nici cu proiectul cap-coada nu merge, vezi M5… Daca imparteau in tronsoane atunci macar o parte din Drumul Taberei avea metrou deja de ani de zile, iar lucrarile tot la iarna erau completate, asa cu proiectul cap-coada tot 10 ani a durat, 10 ani in care nimeni din Dr. Taberei nu a avut metrou…

  2. Se pregatesc banii pentru 3.000 km de … studii de fezabilitate 🙂

  3. Astia au apelat la consultantii lui Dragnea de acum 4 ani.

  4. Doar 3000? „Decat”? :)))

  5. sa asteptam si programul de guvernare a PSD, poate fac mai mult de 3000 de km de drumuri. Doamne ajuta!

  6. Astfel de planuri, care se intind pe mai mult de o legislatura am mai vazut la PSD.
    Ce-ar fi daca ar face promisiuni care sa priveasca doar urmatorii 4 ani? Chiar atat de prosti ne cred?

    • Unde mai pui ca au ramas de construit cele mai grele portiuni, care traverseaza muntii.
      Sau cei 3000Km vor fi toti la campie, neconectati intre ei.

    • @George

      Ceea ce nu inteleg, este de ce se vorbeste mereu despre autostrazi? Nu exista absolut nici un km de autostrada in RO. Exista drumuri express, pe care se poate merge cu maxim 130 k/h. Neavand sistem de appel de urgenta (borne SOS) aceste drumuri, nu pot fi numite autostrazi. In fine…

      Gandire si planificarea sunt complet gresite. Cand realizezi ca nu ai nici budget, nici capacitati de a construi autostrazi (nu este nici o rusine sa nu stii sa faci ceva) atunci, faci drumuri express.
      Unde se merge cu 110 km/h, viteza maxima autorizata.
      Mult mai usor de construit, mult mai rapid de construit si… muuuult mai ieftine. Daca RO inceteaza cu constructia autostrazilor imaginare si, incepe constructia drumurilor express (2×2 benzi cu simplu separator de sensuri, constituit din blocuri de beton) o retea de drumuri se poate face rapid.
      Mai ieftin si mai eficient.

      Chiar nu inteleg aceasta incapatanare. Totul iese scump si prost si… nici nu iese autostrada, ci tot drum express. Ciudat 🙁

    • La drumurile expres nu exista banda de urgenta iar benzile de mers sunt cu jumatate de metru mai inguste.
      La autostrazi, separarea sensurilor de mers este mai buna si ajuta inclusiv la fuel economy dar si la drenajul apelor pluviale deci, pe termen lung, daca este executata corect, autostrada are nevoie de mai putina mentenanta.
      Ar mai fi si faptul ca pe autostrada camioanele circula cu 110Km/h, pe un drum expres ar circula cu 90Km/h adica ar parcurge aceeasi distanta intr-un timp cu 22% mai mare.

  7. Pai… Drumul expres Focsani -Albita a disparut din schema? Eu zic sa faceti doar in Transilvania si Muntenia investitii,ca tot va folositi de fondurile de coeziune, si sa lasati anumite zone din tara sa traiasca in evul mediu….,la voturi va taxam masiv ciuma galbena PNL = PSD …nimic nu se schimba,ne punem speranta in USR