G4Media.ro

UNICEF: Închiderea școlilor de peste un an din cauza pandemiei a privat…

Sursa foto: UNICEF

UNICEF: Închiderea școlilor de peste un an din cauza pandemiei a privat de educație peste 430 de milioane de copii din Asia de Sud

Închiderea şcolilor timp de peste un an din cauza pandemiei de coronavirus a privat de educaţie 434 de milioane de copii din Asia de Sud şi a accentuat inegalităţi deja alarmante, relevă un raport publicat joi de Fondul Internațional de Urgență pentru Copii al Națiunilor Unite (UNICEF), transmite AFP, citată de Agerpres.

Încă dinainte de pandemie, aproape 60% dintre copiii din Asia de Sud nu ştiau să citească sau să înţeleagă un text elementar la vârsta de 10 ani, subliniază agenţia ONU pentru copii, notând că închiderea prelungită a şcolilor de la începutul pandemiei a agravat o situaţie deja precară.

„Fetele, copiii din gospodării defavorizate şi copiii cu handicap s-au confruntat cu cele mai mari dificultăţi în ce priveşte învăţământul la distanţă”, precizează UNICEF.

În India, 80% dintre tinerii între 14 şi 18 ani interogaţi au afirmat că au învăţat mai puţin decât atunci când puteau merge fizic la şcoală, potrivit acestui raport. Mai mult, 42% dintre copiii între 6 şi 13 ani interogaţi au declarat că nu au avut acces la învăţământ la distanţă.

Deepu Singh, agricultor din statul indian Jharkhand (est), şi-a exprimat speranţa ca în curând şcolile să se redeschidă, în condiţiile în care cei doi copii ai săi mai mici nu au mai mers la şcoală de anul trecut şi nici nu au acces la internet. „E în joc viitorul lor. Vreau să meargă la şcoală”, a subliniat el pentru AFP, adăugând că el nu-i poate ajuta pentru că trebuie să câştige pâinea pentru familia sa şi nu-şi permite nici un telefon mobil.

Şi în Pakistan, 23% dintre copii nu au acces la aparatura electronică necesară pentru a beneficia de învăţământ online. În Sri Lanka, 69% dintre părinţii cu copii în ciclul primar au constatat că aceştia învaţă „mai puţin” şi „mult mai puţin”.

„Chiar şi atunci când o familie are acces la tehnologie, copiii nu sunt întotdeauna în măsură să acceadă la ea”, iar „în consecinţă copiii au suferit întârzieri uriaşe în procesul de instruire”, a declarat George Laryea-Adjei, director regional al UNICEF.

Agenţia ONU le cere cadrelor didactice să evalueze nivelul de instruire al elevilor şi să ia măsuri pentru remedierea întârzierilor, introducând perioade de recuperare. UNICEF îndeamnă de asemenea guvernele să acorde prioritate vaccinării profesorilor şi să-i formeze pe aceştia astfel încât să poată menţine contactul cu copiii care nu au acces la tehnologie.

Rajani KC, profesor în Nepal, a apreciat însă că metodele alternative nu permit, totuşi, asigurarea unei instruire eficiente. „Ne aflăm într-o situaţie periculoasă”, a declarat acesta pentru AFP. „Dacă pandemia continuă şi sectorul universitar continuă să piardă ani, de ce fel de resurse umane va beneficia ţara, pe viitor?”, se întreabă acesta.

Sursa foto: UNICEF

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Pai si la noi tot aia a fost…
    Concluzia e simpla: NU MAI INCHIDETI SCOLILE!!