G4Media.ro

Ungaria început producția de masă a automobilelor electrice / Ministrul ungar de…

Sursa foto: Facebook/ Szijjártó Péter

Ungaria început producția de masă a automobilelor electrice / Ministrul ungar de Externe: „Ţările care câştigă competiţia pentru investiţii în electromobilitate vor câştiga viitorul”

Industria auto din Ungaria a atins un nou punct de cotitură prin debutul producţiei de masă a primului automobil electric din această ţară, a declarat vineri ministrul ungar al Afacerilor Externe, Peter Szijjarto, transmite MTI, citată de Agerpres.

Cu prilejul unui eveniment care a marcat debutul producţiei de serie a modelului electric Mercedes EQB SUV la fabrica de la Kecskemet, Szijjarto a subliniat că investiţia de 50 de miliarde de forinţi (1,4 miliarde de euro), susţinută de un grant guvernamental de 15 miliarde de forinţi, reprezintă primul pas dintr-un şir de „reforme revoluţionare” în sectorul producţiei de automobile din Ungaria. Potrivit oficialului citat, graţie acestei investiţii uzina de la Kecskemet va putea păstra 4.400 de locuri de muncă şi va crea alte câteva sute de noi locuri de muncă.

„Ţările care câştigă competiţia pentru investiţii în electromobilitate vor câştiga viitorul”, a spus Peter Szijjarto.

Automobilele Mercedes EQB SUV produse la fabrica de la Kecskemet vor fi exportate spre pieţe din întreaga lume, inclusiv China, a informat la rândul său grupul auto german Daimler. Odată cu lansarea în producţie a modelului EQB SUV, fabrica de la Kecskemet va produce toate tipurile de motoare. Producţia va deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în 2022, astfel că pe termen lung această uzină va deveni un pilon important în reţeaua de producţie a Mercedes.

Uzina Daimler de la Kecskemet, 100 de kilometri sud-est de Budapesta, a început producţia comercială a modelului B class în luna martie 2012. În 2013, această uzină a început să producă şi modelul CLA coupe iar din 2015 şi modelul CLA Shooting Brake. Divizia din Ungaria a Mercedes-Benz asigură aproximativ 4.000 de locuri de muncă şi se bazează pe 32 de furnizori locali.

Sursa foto: Facebook/ Szijjártó Péter

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

27 comentarii

  1. „Ungaria început producția de masă a automobilelor electrice”
    Eu citit şi rămas surprins.

  2. Noi producem idioți de masă……și de multe ori sub masă pe la chefuri.

    • Romania, tara gropilor rasare si a pensiilor speciale! Cine ne intrece ?

    • Romania e piata de desfacere. In Ungaria nu sunt nici pe departe atat de multe masini nemtesti pe strazi ca la noi dar germanii toto acolo investesc, din motive politice.

      Idi0ti sunt cei care cumpara VAG, Mercedes sau BMW fara sa avem macar o fabrica in tara dupa atatia ani de consumat produsele lor.

  3. E de vina! Pai sa vina sa vadă oamenii cum se face. Importam ligheane pe baterii din China și scriem Dacia pe ele.

  4. Cum poate „antieuropeanul” si „dictatorul” Viktor Orban sa atraga asemenea investitii, in timp ce slugoii nostri care ling Europa in c*r nu sunt in stare de absolut nimic??

    • Plus urmeaza o fabrica de acumulator enorma via Panasonic inca una de pe la nemti si poate una cu chinezii.
      Noi periferia…precum mereu in istorie daca nu te aperi si nu iti alegi un destin mai insemnat …forta de munca ieftina, resurse, piata de desfacere.

    • Orban urla pentru niste legi lgbt si tot felul de chestii conservatoare atat.
      La noi e total diferit. „Sa dispara strainii din tara. Ne vindem tara multimationalele, noi dacii am inventat lumea, etc. Nu ne trebuie autostrada, traim traditional”
      In plus n-ar prea avea pe cine angaja Mercedes. Aia putini cati au fost sunt deja sunt angajati, altii au plecat, restul analfabeti.
      Intelegi?

  5. Fii sigur ca il votam si noi. Dar noi avem numai slugi ordinare pro-europene. Poate AUR sa fie o speranta, vom vedea…

  6. Vezi cu Lada, atunci. Nici Lada nu merge, ca e tot Renault. Vezi cu caruta, atunci. Si cu roaba, mai dac liber hAUR.

  7. Poate ar fi venit Mercedes si in Romanica dar la noi toti politicienii de la Primar pana la Ministru asteapta spaga grasa pentru semnatura.
    Lasati ca e bine si asa.
    Ne va da UE pomana pana la adanci batraneti. Fara sa ne mai chinuim in fabrici.

  8. Parca multinationalele erau rele. Vin aici si nu platesc taxe. Nu avem nevoie de ele. Ne descurcam singuri.

    Parca asa ziceau niste cineva acu 2-3 ani.

    • Pai multinaționalele sunt rele. Pentru că în România multinaționalele sunt alea care nu fac decât comerț cu adaos comercial mare și care scot profitul făcut pe seama Românilor fara sa plătească impozite. La noi in Romania multinaționalele se numesc Engie, Enel, Vezi, Eon, Kaufland, Lidle, Vorba, Carrefour etc. care nu produc nimic dar iau profituri grase pe seama prostilor. La noi multinaționalele cu nume de Mercedes, Volkswagen, BMW, Audi, Toyota, Hyundai, Kia, Samsung etc. nu sunt prezente decât cu showroom-uri și shop-uri. Nu produc, cu foarte mici excepții, nimic.
      De-ai băi Vasile sunt rele multinaționalele in România.

  9. Rapsuns pentru întrebările de mai sus:
    – stabilitate politica (2010 pana in prezent au fost 3 guverne maghiare, toate Orban – noi 21 de guverne, cu interimari cu tot)
    – autostrăzi
    – energie ieftina – Ungaria nu a mai scumpit curentul din 2010! ( cel putin pentru populație )
    – facilitați acordate
    – forța de munca serioasă

  10. eu comentez din tara unde s-a scumpit gazul si apa calda a devenit un lux

    macron da 100 de euro ajutor de incalzire fiecarei familii franceze

    eu o sa imi cumpar dacie pe litiu de cati bani o sa-mi dea ciuca

  11. Automobilele electrice sint viitorul automobilului.
    Doar ca nu cele cu acumulatori. Astea sint un drum infundat.
    Chiar daca tehnologia acumulatorilor va fi super, extra, nemaipomenita, limitarea lor e in alta parte.
    Musk a zis ca trebuie dublata capacitatea de generare a energiei electrice, n-a vrut sa-si saboteze vinzarile, trebuie – probabil – sa fie triplata, daca nu mai mult, cu toate consecintele aferente.
    Asa ca automobile electrice, doar ca nu cu acumulatori.

  12. LOL

  13. Asa e .. hAUR (neo psdei) „e ce trebuie” .. Cel mai tanar deputat AUR (Balabasciuc) a citit cu mare greutate juramantul. El i-a facut „papagali” pe sutele de mii de protestatari din Piata Victoriei ..

  14. Ce „funny” sunt hAURistii cu harneala lor nationalist socialistã .. Bã agaricilor cu jos masca,bã impostorilor cocotati în parlament ca scroafa în copac .. multe plãcute suedeze.PS. hAURistul Balabasciuc a hAURit parlamentul .. citind jurâmântul pe litere ..

  15. Greu pânã posteazã G4 in comentariu .. de aia am scris de mai multe ori .. poate o posta mãcar unul din ele

  16. Noi avem președinte

  17. Sint simpatice comentariile si au dreptate. Sint de 20 ani in Italia si am ajuns la concluzia ca fiecare natiune are Gena ei consolidata in migliaia di ani de convetuire in un spatiu delimitat cu bunele si relele conditionate de natura, vreme, razboaie si alte neczuri. Nu se poate schimba prea mult in 10,20,30 de ani, dar unele inbunatatiri se vad pe ici pe colo, vorba lui Caraviale

    Mitica

  18. Suntem ultimii, sclavi ai americanilor ne-am băgat și prin Afganistan nici vizele ridicate pentru SUA.

  19. Se vede că Ungaria e condusă de un partid naționalist și nu de neo-marxiști

  20. Păi dacă Mercedes își face fabrică la noi, cum își scoate mașinile din țară ? :)))) Avem căi ferate sau drumuri ?. Avem apă și aer ( și de acolo s-a furat , dar a mai rămas ) . Și dacă vrea neamțul neapărat să aibă mașină făcută de mânuța unui român, mai bine le face cu românii din Germania .