G4Media.ro

Un expert în domeniul transporturilor din New York își propune să rezolve…

Un expert în domeniul transporturilor din New York își propune să rezolve problema traficului aglomerat din București

Un expert în transporturi din New York vrea să-și ajute România natală, încercând să dea o soluție pentru problema traficului congestionat din București. Michael Horodniceanu, inginer româno-american, va lucra cu noul primar al capitalei, Nicușor Dan.

Bucureștiul este unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa, după Kiev, Istanbul și Moscova, conform indicelui de trafic TomTom. Acest indice a arătat că timpul pierdut în trafic în București se ridică la 227 de ore pe an, echivalentul a 28 de zile de muncă.

„Această implicare este una emoțională pentru mine”, a spus profesorul Horodniceanu pentru Euronews. „Bucureștiul este orașul meu natal și aș dori să-mi folosesc expertiza pro bono pentru a îmbunătăți orașul și a-l face mai locuibil.”

Profesorul Horodniceanu a părăsit România la 16 ani și s-a mutat mai întâi în Israel și apoi în Statele Unite, unde a fondat o companie axată pe furnizarea de soluții de gestionare a traficului și a parcărilor în New York.

„Problema în București este că toată lumea pornește cu mașina spre centrul orașului”, a adăugat el. „Imaginați-vă cât s-ar diminua traficul dacă oamenii ar folosi mai mult transportul public. Obiectivul este de a face transportul public atrăgător pentru oameni.”

Profesorul Horodniceanu, care predă la Școala de Inginerie a Universității din New York, consideră că orașul ar trebui să se concentreze mai mult pe pietoni și mai puțin pe mașini. Bucureștiul ar trebui să dezvolte mai multe piste pentru biciclete și parcări care să le permită celor care se îndreaptă spre centrul orașului să își lase vehiculele acolo și să folosească transportul public, a spus el.

Expertul în transporturi a spus că orașul nu a fost construit pentru un număr atât de mare de mașini și că trebuie să se bazeze mai mult pe transportul public, biciclete și mersul pe jos.

Profesorul Horodniceanu, care a lucrat ca şi comisar de circulație în New York, a coordonat proiecte majore de infrastructură rutieră și subterană în valoare de zeci de miliarde de euro pentru cel mai mare oraș din SUA, din 1986 până în 1990.

El îi va oferi gratuit servicii de consultanță lui Dan și a spus că a luat legătura cu noul primar ales printr-o cunoștință comună.

Bucureștiul este, de asemenea, printre orașele cele mai poluate din Europa, iar traficul este o cauză cheie. Unele cartiere din oraș au înregistrat săptămâna aceasta niveluri de poluare cu peste 350% peste pragul admis.

Asta vine după ce Alianța Europeană de Sănătate Publică a publicat un raport cuantificând valoarea financiară a deceselor premature, a îngrijirilor medicale și a zilelor lucrătoare pierdute în 432 de orașe europene, din cauza poluării. Raportul a arătat că poluarea aerului costă un rezident al unui oraș european aproximativ 1.250 de euro pe an, în timp ce pentru un bucureștean costul este mai mare de 3.000 de euro. Bruxelles-ul are deja în vizor România pentru poluarea aerului. A lansat acțiuni în justiție pentru nivelurile excesive de poluare a aerului în trei orașe: Iași, București și Brașov.

Sursa: Euronews / Autor: Cristian Gherasim

Foto: Mașini blocate în trafic în București. Sursa: INQUAM Photos / Sabin Cirstoveanu

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. Bucuresti este poluat, dar din alte motive decat spune dl. Horodniceanu. Anune, din pricina arderii ilegale a deseurilor, a santierelor fara protectie si a arderii combustibililor fosili si abia apoi din cauza traficului rutier.

    • + campurile agricole care il inconjoara, sa nu uitam, Bucurestiu este amplasat in mijlocul unei campii, e nevoie de o centura verde pentru a mai filtra din praful agricol generat

  2. Autoturismul, un moft care distruge planeta. Ganditi-va doar ce inseamna milioane de motoare zilnic cand ar putea reduce consumul cu 1000x . Dar na, bagi piele in RATB, o cureti mereu in fiecare seara, automatizat, si nu se urca nimeni in masina daca -s locurile pline/practic interzis sa stea cineva in picioare. Daca vindem tot ce avem(autoturisme) ne permitem dar e nevoie de-un spirit colectiv ce-i la mii de ani lumina distanta …

  3. Singur mergi pe prima banda , mai mulți pe banda doi.

  4. Daca s-ar putea ca cele 6 milioane sa ne scuteasca, ar fi minunat. Nu mai e mult e furat, nu ati putea voi sa va vedeti de New Yorkul vostru? Sau s-a imputit treeaba cu sinecurile si acolo?

    • Care parte din „va oferi gratuit servicii de consultanță” nu o intelegi?

    • Nu exista nimic gratuit. Nici macar muncitorii de la Bumbesti Livezeni sau Salvati Copiii nu fac ceva gratuit. Ca nu platesti acum, sau ca nu platesti direct din buzunar, nu inseamna ca nu platesti.

      Bucurestiul are buget de un miliard, nu e Congo sa ne dea ajutoare oamenii cu inima mare. Oamenii de genul asta dau „ajutoare” dintr-astea „benevole” printr-o „cunostinta comuna”, fiindca au timpul si banii necesari. Cum au facut bani aia?

      Daca se decide ca Bucurestii au nevoie de ceva de la baiatul asta, sa se scrie un caiet de sarcini cu obiective clare si sa se scoata la licitatie.

      In cel mai bun caz, omul e un scapatat care nu stie ce sa isi mai scrie in biografie sa nu fie evident ca e somer, gen Chichirau in 2016.

  5. Bucurestiul are mari probleme cu fluiditatea traficului. In afara stilului oriental de condus, mai este o cauza. Pe prima banda nu se poate circula fluent din cauza masinilor parcate. Pe banda trei nu se poate circula fluent pentru ca in majoritatea cazurilor devine banda pentru stanga. Deci toti care circula pe aceste benzi vor schimba periodic pe banda doi. Acest schimb permanent de banda fragmenteaza circulatia, genereaza stres si nervozitate care duce la nerespectarea regulilor, deci din nou la reducerea fluiditatii. Mai bine ai doua benzi pe care se poate circula fluid, cu viteza constanta, fara obstacole, fara necesitatea de a schimba banda, decat sa ai trei din care doua nefunctionale. Pentru virajele la stanga (in unele cazuri si la dreapta) trebuie amenajata banda dedicata cu 50-100m inainte de intersectie, iar spatiul ramas se poate folosi pentru parcare legala. Iar parcarea pe prima banda trebuie strict interzisa.

  6. In new York se circula bine ca era extrem de scump sa intretii o masina. Acum se circula si mai bine datorita covid: economia inchisa si oameni care parasesc orasul
    Toti dau vina pe automobilul personal dar uite ca pandemia a aratat ca e bine sa ai pe ce te baza.
    Orice solutie care nu inseamna taxe si interdictii e de avut in vedere.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.