G4Media.ro

Transportatorii români: Acordul la care s-a ajuns pe Pachetul Mobilitate 1 înseamnă…

Transportatorii români: Acordul la care s-a ajuns pe Pachetul Mobilitate 1 înseamnă excluderea de pe piața europeană de transport de mărfuri. UNTRR cere autorităților române contestarea acestuia

Transportatorii români consideră total inacceptabil acordul la care s-a ajuns pe Pachetul Mobilitate 1, care vizează reformarea condiţiilor de lucru ale transportatorilor. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) consideră măsurile asupra cărora s-a căzut de acord la nivelul Comisiei Europene ca fiind unele „extrem de nefavorabile pentru România, inspirate de legislația protecționistă promovată de Statele Vestice membre ale Alianței Rutiere, având ca scop restricționarea accesului transportatorilor români și estici pe piața europeană de transport rutier”.

„Actualul Pachet Mobilitate restricționează grav libera circulație a transportatorilor români în UE prin măsurile extrem de restrictive adoptate, precum obligația întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului (cooling off) de 4 zile și aplicarea forțată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier. Aceste prevederi elimină transportatorii români din piața europeană de transport rutier și împing firmele și șoferii români să migreze in vest”, scrie într-un comunicat de presă al UNTRR.

Organizația care reprezintă interesele a peste 16.000 de firme românești de transport solicită astfel Guvernului României și eurodeputaților români să se opună acestui acord privind Pachetul Mobilitate 1 în cadrul votului final al Consiliului, respectiv al Parlamentului European.

Propusă de Comisia Europeană în mai 2017, reforma condiţiilor de lucru ale transportatorilor a dat naştere unei bătălii de peste doi şi jumătate între două tabere pe fondul unei concurenţe puternice într-un sector sensibil.

Pe de o parte, Vestul (Franţa, Germania, ţările Benelux), susţinătorii unei legislaţii stricte, pe de altă parte ţările din Europa de Est (România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Letonia şi Lituania), care pledează pentru o viziune mai suplă. Primii îi acuză pe ceilalţi de dumping social, în timp ce aceştia din urmă le reproşează un protecţionism ascuns.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. Oare nu avem un comisar la transporturi, cel mai cel mai ?!? Cu ce se ocupă dna. Vălean ?

  2. Ați sufocat Europa cu sclavi pe care vreți sa i țineți în cabina 6 luni de zile cu un salariu de mizerie. Ce concurenta e aia când tu vii cu salariu de 300 de euro și francezul cu 1600? N a ieșit bine nici asa. Trebuia tur retur. Dacă vrei sa plantezi camioane în Europa pune matrícula franceza belgiana spaniola etc plătește salariile respective plătește impozitele respective,pe urma vedem cum mai luați curse sub prețul pieței. Ii exploatați pe amărâții aia de șoferi care stau cu cratiță pe sub cabina sa prăjească cartofi și spala rufele prin vagon. Europa asta I rea ca va da de munca, și tot nemulțumiți sunteți, învățați sa fiți oameni și sa vedeți realitatea ca în tara nu prea aveți la ce folosi camioanele. Învățați sa va respectați angajații!

    • Exact. Europa e naspa si dumpingul social e foarte fain (pentru buzunare selecte si contribuitoare la toate partidele, echidistant).
      UNTRR si onor cei 16,000 de patroni din transporturi amenintand ca migreaza sa faca afaceri in vest e dovada clara ca ne cred pe toti idioti. „împing firmele și șoferii români să migreze in vest” Drum bun! Sa va vedem cum va descurcati cu angajati care nu va vor pupa mana pentru onoarea de a munci in conditii de semi-iobagie si cu taxele din vest.

    • Vorbesti prostii ,baieti care stau pe comunitate nu primesc sub 2500 pe luna. Nu e nimeni obligat sa stea. Multi o fac pentru ca au nevoie de bani. Nu stiu daca ai lucrat la un transportator din alta tara ,dar din experienta iti spun ca tratamentul este mult mai rau acolo.
      Pentru un 400 in plus vii acas odata pe an, platesti chirie ,si te intrtii acolo in tara respectiva si daca tragi linie e mai bine la un transportator romin.

  3. Crede cineva ca transportatorii români ar supravietui daca ar plati aceleasi taxe ca transportatorii din vest,sigur nu.

  4. Sunt total de acord cu aceasta lege , UNTRR apara si sprijina firmele de transport cu toti asa zici ,, patronasi” in timp ce soferii sunt expusi in conditii de munca grele cu salariul minim pe economie de mizerie si mai ales incadrati ca si lucratori necalificati fara nici un grad de risc sau pericol

  5. Tare spalat pe creier trebuie sa fii ca sa aperi o masura ce altereaza conditiile initiale de aderare la UE doar pt. Ca asa vor muschii politici ai unora(in speta Macron, care Inca nu si-a terminal sacul de idei protectioniste pt. „cei alesi’ din UE-I-am urmarit toata Campania si mai sunt surprize)
    1.Pt. Cei ce nu vorbesc doar ca sa se afle’n treaba si cunosc domeniul, ne intoarcem aproape la CEMT, adica acum 20 de ani, cand firmelor romanesti li se dadea un nr. Limitat de licente pt. Transport in UE si nu aveau voie sa faca cabotaj -curat democratie!
    2.Poate nu se cunoaste in Ro dar problema vine nu de la firmele autohtone cat de la Cele din vest care, cinstite din nascare, nu-I asa, si-au infiintat cu miile filiale fictive in est pt. A folosi forta de munca ieftina in vest eludand in acelasi time taxele din Tara lor. E plin de scandaluri cu fiscul din belgia-luxemburg-franta si Olanda.
    3.ma Mira cum pun botul romanshii nostrii, ce se bat cu caramida UE in piept infierand Tara din price pozitie, si nu realizeaza ca de fapt tarile puternice din UE incearca, mai pe fata, mai pe sest, sa altereze libertatea pietei in favoarea lor!
    4. Nu uitati ca pentru fiecare euro platit de ele in plus ca si contributor net la bugetu’ UE ele castiga cel putin 60 de centi prin furnizare , nerestrictionata de taxe sau alte limitari(doar avem piata comuna), de produse si servicii catre „parshivele” si „profitoarele tari estice”. Cu alte cuvinte, acele fonduri sunt o extensive territorial-investitionala a trailer precum De, Fr, A etc. Nu zic ca sunt rele fondurile dar nici pe gratis nu vin (mai tine cinema minte ce pierdere a fost pt. Firmele romanesti ne-eligibilitatea tva la fonduri ue?, are pe fine favorize?
    5. Cine chiar crede ca vestul este cinstit pana in maduva oaselor sa vina sa faca afaceri aici si va avea parte de o trezire brusca la realitate: Protectionism, birocratie, tzepe etc. …..dar la costum! Pana la urma ce-a fost primul, VW sau Dacia?
    Somn usor pe mai departe baieti!

  6. Speriatilor, se sperie astia gen letterbox, deci firme tot de afara ca nu duc lipsa nici ei de parsivi…e lupta lor ma nebunilor intre firmele corecte din Vest cu camioane inmatriculate acolo si taxe platite acolo, soferi cu contracte acolo, si astialalti care s-au decis ca sunt mai desptepti, cu filiale peste tot prin Est care se imbogatesc peste masura, si e adevarat ca sunt destul de multi si „patronache” ai nostri dar aia sunt pe firimituri, merg pe juma de pret, schimba roata in drum si da tzeapa la soferi, astia din urma sper sa arda etern in flacarile iadului….lupta de fapt e tot a lor, sunt sute de firme in Romania care au inmatriculate mii de camioane dar n-au nici macar o parcare, ca deh…schimbul soferilor se face cu microbuzul, camioanele le aduce la ITP pe transportor odata pe an si la asa zisul birou sunt vreo 3 absolventi de studii la distanta care se cred dispeceri dar de fapt sunt traducatori intre disponentii din Vest si soferii romani si la un alt birou inca vreo 2 cu cerculetz maroniu pe nas care habar n-au despre cum se conduce vreo firma, d-apoi o companie de transport cu sute de camioane :))) si uite asa, prin amaratii astia de la birouri, cu niste amarate de camioane euro 6 cumparate „chele” fara frigidere, dotari minime pt soferi, cabina cea mai mica, pe de-afara toata numai plasticuri negre ca loganu’ ala de 6 mii si culoarea Alb Sarac, cu niste semi-analfabeti de pseudo-soferi trecuti de 50 de ani fosti instalatori, fochisti, mineri, zidari si ceilalti din generatia tanara fosti chelneri, frizeri, ospatari, baietii destepti din Vest si-au maximizat profiturile…da’ nu asa…..o maximizare de vreo 200% de a inceput Fiscul belgian sa ia la intrebari pe unii si pe altii p-acolo gen Roland Jost. Ca si cum nu era de ajuns Polonia relaxeaza legea vizelor in special pt cetatenii ex-UE din Ucraina, Belarus, Rusia, Rep Moldova, piata transporturilor in Polonia e uriasa, soferii polaci cam majoritatea lucra cu contracte in Vest cum au inceput si romanii in ultima vreme, asadar in UE intra zeci de mii de rusi pe posturile de Sofer de TIR, partea amuzanta insa apare de abia acum…ce firme angajeaza aceste zeci de mii de rusi??? Firma Girteka, sediul social in Lituania si Polonia (firma cu capital rusesc; gurile rele ar putea spune ca cica ar fi condusa din umbra de fica-sa lu’ Putin), Vlantana o alta firma cu capital rusesc si sediu social in ex-URSS Lituania, Hegelmann firma franco-germana, cu sediu social in Polonia, etc….toate aceste firme au doar soferi ucrainieni, rusi, belorusi, pai oare nu ar fi cazul ca UE sa bage putin protectionism, domnilor patroni?? Deci pe de o parte parsivii din Vest cu filiale in Romania care si-au bagat sute de milioane in conturi prin aceasta mica si neinsemnata dar de altfel extrem de productiva schema, pe de alta parte rusii care cu cateva mii de camioane prezente pe sosele in UE prin filiale in tarile slave si-au luat o bucatoaie buna si din placinta transporturilor din UE si apoi amarastenii: romanii si bulgarii , patronii de carton, cu X6 si telemea pe dinti care a vandut ta-su oile si au luat camioane, interlopi tolerati pe plan local care au decis sa isi investeasca o parte din veniturile ilicite in camioane care le tin cu lunile pe comunitate, castiga si niste euroi, spala si niste bani, fosti soferi pe la firme mari din Vest care de-alungul anilor au strans bani de un cap-tractor si s-au lipit la un contract la fosta firma unde au lucrat, acum coordoneaza propriul lui sofer dupa cum il taie capu’ nu dupa 561/2006, ii opreste bani pe diferite motive si mascheaza totul sub denumirea de maximizare, cresterea productivitatii. In alta ordine de idei, o firma de transport din Romania, cu capital romanesc, cu parc auto, sediu social, care este supusa tuturor controalelor, inspectiilor, isi plateste totul la zi, cu lider in loc de „patron”, care are contracte atat in tara cat si afara, care lucreaza in regim tur-retur sau circuit scurt pe afara cu plecare din tara si revenire cu descarcare in tara in maxim 2-3 saptamani de ce nu tremura, de ce nu se sperie??? De ce are soferi si nu bombardeaza site-urile de profil pt recrutare de soferi?? Pt ca asa e NORMAL, soferul pleaca cu camionul „–>IN CURSA<–". Dau un exemplu Incarca in Romania pt Italia, din Italia incarca pt Belgia, iar din Belgia si Olanda grupeaza o marfa pt Romania la Bucuresti, apoi face o cursa interna de la Bucuresti la Timisoara ca sa ajunga la garaj, presupunand ca firma se afla in judetul Timis. Asta inseamna coordonarea unui camion, conexiuni intre clienti, mediu de afaceri. Pt acestia ma inclin si imi scot palaria…sa faci afaceri in Romania nu e usor. In schimb sa stai ca papitzoiu si sa traduci mesaje pt soferi si apoi sa-ti iei figuri de "sef" e usor. Pt acestia imi pare rau…vor veni timpuri grele, foarte grele….dar trebuiau sa vina, nu??