G4Media.ro

”Transalpina de Apuseni”, șoseaua care va străbate comunitățile izolate din munți. Drumul…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Nasol, o daa cu asfaltul va disparea farmecul acelei zone.

  2. Nu e bine ! Or sa vina toti cocalari si idiotii cu rablele lor poluante + comportamentul infect ( gratare, camping etc.). Alta zona care se va duce dracului.

    • Zona aia sufera de lipsa de investitii economice si de depopularea satelor.
      Fara o investitie in infrastructura, se duce garantat la vale.

  3. Făceți-vă drum pt mașinile pline cu lemne furate… Asta cu depopularea e ca sa fraieriti proștii davaslamuie

  4. Salut!

    Domnii aceștia — Hațegan/Dumitrel — care conduc consiliul județean Alba poate că sunt plini de bune intenții. Dar, crezînd că făcînd un drum asfaltat, ei dezvoltă turismul rural și salvează zona, arată cît de limitată le e vizunea. Cu 10% din cei 40 de milioane ar putea adresa problemele zonei cu totul altfel. O decizie e bună cînd a cîștigat în detrimentul altor alegeri/variante/opțiuni și e sigur că decizia de a face un drum NU e optimă pentru motivele etalate mai jos.

    Sunt sigur că domnii Hațegan/Dumitrel nu fac trasee prin zona unde e proiectat să treacă acest drum asfaltat, nu își petrec vara weekend-urile în cort prin aceste locuri, nu merg cu bicicleta printre sate pe minunatul drumul neasfaltat. Doar presupun sau speră că făcînd un drum asfaltat or să salveze zone. Nu e nici o garanție. Uitați-vă la mizeria estetică de la Rînca. E un dezastru.

    Sălbăticia aceea a zonei e tot ce are mai de preț acel ținut minunat. Drumul neasfaltat, asumînd că e înreținut, e perfect încadrat în nota de tradițional al zonei. Soluțiile de redresare socială și economică ale zonei sunt altele și țin de un plan/o strategie de durată — oricum, mai lungă de patru ani, cît durează un ciclu electoral.

    Un asemenea plan strategic ar presupune menținerea cu orice preț a sălbăticiei zonei. Subordonat acestei misiuni, primul obiectiv al acestei strategii nu ar trebui să fie un drum asfaltat, ci acțiuni de marketing care să încurajeze oamenii dinamici din orașele mari ale țării (B/TM/CJ) să exploreze sălbăticia zonei.

    Asta înseamnă trasee marcate, hărți detaliate pentru aceste trasee (distirbuite gratuit și disponibile peste tot — chiar și la magazinele mixte, birturi prin sate), ghizi care cunosc locurile pe care să-i poți angaja, evenimente/festivaluri (ex., turuuri cu bicicleta între satele din ținut), conținut audio/viodeo/fotografic distribuit prin website-uri/ facebook/ instagram/ radio/ TV/ ziare/ reviste.

    Apoi, pentru a adresa nevoia de a repopula zona într-un mod deștept, e critic să se incurajeze/subvenționeze construcția/restaurarea de case tradiționale pentru locuire permanentă sau cu scop de vacanță printr-un proiect care să împlice arhitecți, meșteri, primarii comunelor, oamenii care își exprimă interesul să cumpere proprietăți în zonă.

    Ideea că un drum asfaltat salvează zona e naivă. Nu salvează nimic. Doar sperăm să nu distrugă prin amenajările de șantier și, apoi, în timp, prin construcții de prost gust, care nu au nici o legătură cu arhitectura tradițională a ținutului.

    Sper să mă sune domnii Hațegan/Dumitrel — sau cineva din echipa lor — la 0743-024-580 pentru a le da aceste sfaturi pe gratis. De ce? Pentru că prețuiesc ce a rămas unic în această țară — acestă sălbăticie a ținuturilor rurale, acest aer medieval al satelor izolate în care oamenii își duc viețile cu o puritate care e pierdută la oraș și în comunele neizolate.

    Adrian Vasile
    0743-024-580

    • Felicitari pentru comentariu, Adrian.
      Oamenii care conduc comunele din zona nu știu cata viziune au. Adică știu, Dar nu vreau sa ma pronunț…
      Va trebui făcut ceva, în asa fel să nu se transforme într-un chich ca alte zone.
      Dacă Dumitrel nu te suna, eu o voi face maine.
      Am copilărit în zona, știu potențialul si vreau sa fac ceva pt a o păstra intacta, pe cat posibil.
      Drumul vine cu bune, fără indoiala, dar si cu rele.

    • Foarte bine zis, doar ca din pacate in institutiile statului, de multe ori, aceasta viziune cam lipseste. Poate nu doar viziunea, dar si interesul real pt frumusetile patriei.

      sunt curios daca te-a sunat cineva in legatura cu ceea ce ai spus..

  5. Daca santeti destepti , nu asfaltati nimic !!!
    Capitalul acelor locuri este exact natura salbatica si farmecul zonei.Cu asfaltul vine si mizeria,prostia si poluarea.

  6. Lipseste harta!

  7. Ich bin schockiert! gerade diese einmalige Schönheit und Ruhe der nicht asphaltierten Strasse im Einklang mit den Orten waren ein Schatz, ein Juwel. Jetzt wird es wie überall im Westen und der Reiz und die Idylle verschwinden.
    Sunt șocat! Această frumusețe și liniște unică a drumului neasfaltat în armonie cu locurile a fost o comoară, o bijuterie, ideală pentru turiștii și iubitorii de natură. Acum va fi ca peste tot în Occident și farmecul și idila vor dispărea. Vă va lipsi mai târziu vechea frumusețe a României!

  8. „Transalpina de Apuseni” va avea o lungime de 78,43 de kilometri, 6.700 de piste de biciclete.
    Cum adică 6700 piste de biciclete?

    • n-ai tu treaba. 6700 piste de biciclete, ok ?
      si daca vor, o sa faca 10.000. fiecare bicicleta care va trece vreodata pe acolo va avea propria pista de biciclete. doar asa, ca aroganta, doar pt ca ei pot. clar, nu ?

  9. „Drumul va avea 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete și 21 de stații de autobuz
    După lucrările de amenajare, drumul va avea 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 de metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și aproximativ 200 de podețe. De asemenea, lucrarea presupune peste 23 de kilometri de fundații adâncite, ziduri de sprijin și peste 73 de kilometri de șanțuri de beton”