
Tragedia aviatică din India, cu 260 de morți, s-ar fi întâmplat din cauza întreruperii alimentării cu combustibil chiar înaintea prăbuşirii avionului (raport)
Întrerupătoarele de alimentare cu combustibil de la motoarele unui Boeing Air India care s-a prăbuşit la scurt timp după decolare pe 12 iunie, făcând 260 de morţi, au trecut în poziţia „oprit” chiar înainte de impact, potrivit unui raport preliminar al anchetei publicat sâmbătă dimineaţă, citat de AFP, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Raportul, publicat de Biroul indian de investigare a accidentelor aeriene (AAIB) din India, nu trage nicio concluzie şi nu atribuie nicio responsabilitate, dar afirmă că un pilot l-a întrebat pe celălalt de ce a oprit alimentarea cu combustibil, al doilea pilot răspunzând că nu a făcut asta.
În total, 241 de persoane aflate la bordul avionului Boeing 787-8 Dreamliner al companiei Air India şi-au pierdut viaţa, doar una supravieţuind, când aparatul s-a prăbuşit într-o zonă rezidenţială imediat după decolare din oraşul Ahmedabad, în vestul ţării. Autorităţile au identificat, de asemenea, 19 persoane ucise la sol.
Conform raportului, Boeingul atinsese o viteză maximă de 180 de noduri (333 km/h) în timpul decolării, când întrerupătoarele de alimentare cu combustibil s-au mutat din poziţia „run” (deschis) în poziţia „cutoff” (oprit) pentru primul motor şi apoi pentru al doilea o secundă mai târziu.
Ambele motoare au început apoi să piardă putere.
În înregistrarea conversaţiilor din cabină, un pilot îl întreabă pe celălalt de ce a întrerupt alimentarea cu combustibil. Al doilea pilot răspunde că nu a făcut asta.
Mai puţin de un minut mai târziu, un pilot a transmis semnalul de primejdie „Mayday, Mayday, Mayday”, iar avionul s-a prăbuşit în zona rezidenţială.
Imaginile de supraveghere ale aeroportului arată că eoliana de urgenţă, o turbină mică folosită ca sursă de alimentare de rezervă în avioane, s-a declanşat când avionul începuse să urce imediat după decolare. Nu existau păsări în zonă.
Avionul a început să piardă altitudine înainte de a părăsi perimetrul aeroportului, potrivit raportului.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.