G4Media.ro

Topul celor mai vândute mașini electrice în România: Volkswagen, Peugeot și BMW…

Sursa Foto: Automarket.ro

Topul celor mai vândute mașini electrice în România: Volkswagen, Peugeot și BMW pe primele trei locuri / Autoturismele ecologice au ajuns la o cotă de 11,6% în totalul pieţei auto

Cota de piaţă a autoturismelor electrificate a ajuns la 11,6% din total vânzări, la finele primelor patru luni ale anului, aproape dublă faţă de aceeaşi perioadă din 2020, când se consemna o pondere de 5,5%, relevă datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), consultate de Agerpres.

Conform statisticii oficiale, deşi s-a înregistrat o contracţie importantă a achiziţiilor de autoturisme, cele „verzi” au performat şi în 2021, fapt pentru care, acestea rămân în teritoriul pozitiv, cu un salt de 79,8%, comparativ cu primele patru luni ale anului anterior.

În acest context, se remarcă o creştere importantă în cazul autoturismelor plug-in hybrid (+155,2%), raportat la perioada de referinţă.

Datele APIA arată că, în intervalul ianuarie – aprilie 2021, cele mai multe achiziţii noi de autoturisme ecologice au fost consemnate în categoria autoturismelor full hibride, respectiv 2.203 de unităţi, în creştere cu 74,2% faţă de perioada similară din 2020.

De asemenea, vânzările de autoturisme plug-in hybrid au crescut cu 155,2%, la 462 de unităţi, în timp ce modelele electrice 100% au înregistrat o majorare de 59%, până la 501 exemplare.

Statistica de specialitate evidenţiază, totodată, că, în topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, conducea, în intervalul analizat, Volkswagen – cu 153 de unităţi, urmată de Peugeot, cu 56 de exemplare, BMW (51), Renault (36), Hyundai (30), Mini (28), Mazda (24), Nissan (22), smart (17) şi Opel (14).

În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme full hibride vândute în România au fost comercializate de: Toyota – cu 1.766 de unităţi, Hyundai (268), Ford (59), Lexus (49), Renault (23), Honda (21), Subaru (10), Kia (5) şi Suzuki (2).

În topul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid, Mercedes-Benz se află pe prima poziţie, cu 95 de unităţi comercializate, iar pe locurile următoare Volvo – cu 84 de exemplare, BMW (80), Renault (53), Ford (39), Mitsubishi şi Porsche (câte 23 de exemplare), Skoda (9), Volkwagen (8) şi Mini (7).

Potrivit sursei citate, la nivelul primelor patru luni din 2021, au fost comercializate 3.166 de maşini „verzi” noi, faţă de 1.761 de exemplare, în acelaşi interval din 2020.

Doar în luna aprilie a anului în curs s-au vândut 670 de unităţi, în comparaţie cu cele 827 de unităţi, raportate în martie, în timp ce cota de piaţă a acestor autovehicule în total vânzări se situa la 9,9%, în scădere de la 10,7%, cu o lună în urmă.

Noua ediţie a Programului „Rabla Plus” are, în acest an, cel mai mare buget de la lansare, respectiv 400 de milioane de lei, dublu faţă de anul anterior. Anul acesta se păstrează neschimbată cea mai mare primă din Europa pentru maşinile electrice, respectiv 10.000 de euro pentru „full electric” şi circa 4.500 de euro pentru maşini hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou.

Cei care vor dori să renunţe la o maşină veche, poluantă, şi să achiziţioneze un autovehicul electric vor beneficia atât de prima de casare acordată prin Programul „Rabla Clasic”, în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichetul alocat în cadrul Programului „Rabla Plus”.

De asemenea, pentru achiziţionarea de motociclete noi, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 5.500 lei. Valoarea cumulată a ecotichetului şi a primei de casare nu poate depăşi 50% din valoarea de achiziţie a motocicletei electrice.

Recent, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, a anunţat că, la o lună de la lansarea sesiunii din acest an a programului „Rabla Plus”, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a validat aproximativ 900 de dosare de finanţare.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

14 comentarii

  1. Cred ca se poate aplica regula: spune-mi in ce țara le produci ca sa-ți spun ce calitate livrezi….
    Nu despre asta e UE?
    Comparativ, pe țări căte procese „class action” au fost?
    Nu cred ca e greu sa tragi o concluzie ca piața e facuta pentru SH-uri

    • „Class action suit” e o chestie americana, nu e relevanta pentru UE.

    • Te inseli… in Italia a fost. Pe motiv ca masina consuma mai mult decat era trecut in documentatie. Si au castigat… bani de combustibil.
      In mod normal la noi RAR le certifica. De ex. La relanti ar trebui sa fie clar si evident consumul.

  2. Lipseste concurenta. Preturile automobilelor electrice sunt mult umflate in raport cu costurile de productie.

    • Preturile automobilelor electrice sunt mari pentru ca preturile bateriilor sunt mari. Se pot face si masini electrice ieftine dar cu autonomie foarte mica.

  3. Orice „ajutor guvernamental” in privinta achizitiei unei masini electrice este (pe langa scuipatul gros pe obrazul tuturor sub forma unui ajutor banesc pentru cei care au bani oricum) un fel de Prima Casa care tine pretul masinilor electrice sus.

    Lumea crede ca dupa disparitia masinilor cu combustie interna (disparitie accelerata artificial pe toate caile inclusiv Greta), preturile vor deveni normale. Fals. Ajutorul guvernamental va disparea si preturile vor fi tot acolo sau mai sus ca atunci nu vei mai avea alternativa. Si brusc, in 10-15 ani, toate drumurile vor fi din nou libere, din nou masina (electrica de data asta) va fi dar de nunta data din tata in fiu si ne intoarcem la drumurile libere din anii ’60.

  4. Articol care ne reaminteste ca suntem colonie germana.
    Dam subventii duble fata de tarile unde sunt produse aceste masini. In conditiile in care nu fabricam nicio masina electrica am putea sa nu dam subventii deloc. Toti acei bani ies din tara si sunt acoperiti cu mare efort din exporturile slabe sau din datoria externa.
    Vreti sa fiti ecologici? Nu mai mergeti cu masina in oras. O masina veche folosita putin, cel mult 1 data pe saptamana, polueaza mai putin decat o masina electrica noua folosita zilnic.
    Deja masina electrica e cel mai subventionat si mai promovat produs al secolului. Nu este promovat pentru ca ar fi ecologic, o masina hibrida este mai ecologica decat una electrica, ci pentru ca stapanii nostri locali si-au facut o strategie din acest produs.
    Totodata, masina electrica este motivul pentru care economia accelereaza la vale, atat cea a Ro cat si cea a spatiului UE, exceptand stapanii nemti si francezi.

  5. De fapt statul nu da mai nimic.
    Doar ca nu iti mai ia TVA.
    Iti ia oricum jumătate din salariu, în fiecare luna.

    • Nu iti da tie, le da celor care produc masinile si le importa. Importurile si exportutile de masini cantaresc cel mai mult in balanta comerciala a tarii (nu doar la noi), d’asta subventiile la masinile de import sunt reteta dezastrului.

  6. Cateva mii de masini electrice vandute suna a gluma.
    Masina electrica e aproape inutila in lipsa unei infrastructuri de incarcare disponibila la nivel national.

    E ca Dacia Spring fabricata in China de ce i se mai zice Dacia, fabricata unde nu se respecta nicio norma de poluare, normal ca va iesi ieftina pe poarta fabricii. Daca ar fi aceleasi restrictii ca in UE, n-ar mai fi atat de ieftina cat este.

    • UE e compromisa, cei care conduc UE acum urmaresc alte interese.
      In loc sa regandeasca principalele acorduri economice si sa forteze un plan de decarbonizare GLOBAL care sa cuprinda masuri moderate dar eficiente, posibil de realizat si aplicate proportional cu PIB-ul la nivelul fiecarei puteri economice, UE isi propune cel mai ambitios plan exclusiv pe teritoriul sau si ignora faptul ca amprenta UE e de numai 9% din emisiile globale. Evident ca o astfel de demonstratie nu ajuta planeta. Ar fi fost util chiar sa se constituie un fond international la care sa contribuie top ~10 economii globale pentru a finanta decarbonzarea tarilor sarace din Asia si Africa. In multe tari sarace se foloseste carbune pentru producerea electricitatii.
      Degeba punem baterii de laptop pe masini si camioane, facandu-le de x ori mai scumpe si crescand implicit pretul serviciilor, daca inca mai sunt o multime de tari care ard carbune pentru curent. Aceasta trebuie sa fie prima masura luata pentru ca este cea mai ieftina, inlocuirea carbunelui. Nu trebuie sa vizeze doar ce se intampla in UE, trebuie sa vizeze toate tarile de pe glob pentru ca polueaza aceeasi atmosfera.
      De ce UE lasa impresia ca isi complica situatia inutil? Pentru ca cei care o conduc nu reprezinta interesul comunitatii.

  7. Vorbim de cateva sute de masini cumulat. Cand vezi cresteri de vanzari in procente de 70 si ceva ti se pare ca e ceva. In practica e nesemnificativa ponderea masinilior noi electrice in Romania. 56, 51 de masini? O firma mijlocie/mare are atatea in flota ei.

  8. Nu opreste nimeni Romania sa fabrice masini electrice.
    Se vrea reducerea emisiilor in Europa, directiva valabila pt toate tarile.
    Ne convine nu ne convine asta e intelegerea.
    Sau credeti ca inafara Uniunii ar fi lapte si miere pt noi?

  9. Preturile nejustificat de mari la auto full electric. Infrastructura stațiilor de încărcare sub orice critica. Sunt mai mult de 2/3 din localitățile tari care nu au măcar o stație de încărcare normala să nu mai vorbim de cele rapide!! Dacă stai la bloc și parchezi pe unde găsești, ce faci cu porcăria electrica achiziționată pe bani de o garsoniera? Nici prelungitor nu poți trage pe geam!!! Dacă vrei sa pleci cu rulotă prin tara trasa de o mașină full electric ai nevoie de 1 an sa ajungi de la să zicem Reșița la Dorohoi! Sa dai zeci de mii de euro sa te fata doar pe distante extrem de limitate, trebuie sa furi bani! Ca sa cumperi o Tesla cu autonomie de 700-800km trebuie sa vinzi un rinichi și un lob din ficat sau sa faci inginerii financiare, adesea la limita sau dincolo de lege! Nu toți romani au contracte cu statul, sau sunt în Parlament ori au salarii ca în justiție. Când voi vedea Tir-uri , avioane și utilaje terasiere full electric, mașini de curse și vapoare ecologice, voi lua în calcul achiziționarea unei mașini așa-zis ecologice. În România și în multe alte tari, cât la suta din energia electrica este produsa din surse regenerabile(eolian, solar)??!! Mergem cu mașini electrice încărcate cu energie electrică produsă de surse care poluează! Momentan, nu achiesez la aceasta „moda, această fiță”!!