G4Media.ro

Thierry Breton sugerează că termenul limită pentru sfârșitul mașinilor termice în Uniunea…

Sursa Foto: kiawiarnia.pl

Thierry Breton sugerează că termenul limită pentru sfârșitul mașinilor termice în Uniunea Europeană ar putea fi decalat

Interzicerea vânzării de mașini cu motoare cu motoare termice în Uniunea Europeană după 2035, care a fost adoptată definitiv săptămâna trecută, este încă în discuție. În această dimineață, la France 2, comisarul european pentru piața internă, Thierry Breton, a avertizat împotriva riscului unei electrificări prea rapide a industriei auto, transmite Le Figaro.

Deși a asigurat că nu dorește să amâne data și că „va face tot posibilul pentru a o respecta”, comisarul european a insistat totuși asupra „numeroaselor provocări” pe care le aduce această măsură. Fostul ministru francez al economiei și-a reiterat atașamentul față de clauza de revizuire stabilită pentru 2026, care va permite, dacă este necesar, amânarea termenului. „Atunci când există o clauză de revizuire, ne punem toate întrebările”, a subliniat el, lăsând să se înțeleagă că data interdicției ar putea fi decalată pentru 2036 sau 2037.

Pentru a se pregăti pentru primul termen limită din 2026, comisarul european a anunțat înființarea unui grup de lucru. Grupul se va reuni „o dată la trei luni” și va fi „compus din marii constructori auto, furnizori, sindicate, asociații de utilizatori, orașe, operatori de electricitate etc.”, a detaliat el în Les Echos.

Printre punctele de vigilență, el a subliniat necesitatea unei creșteri exponențiale a numărului de terminale electrice „până la 7 milioane, față de 700.000 în prezent”. Capacitatea de a „produce energie electrică curată” în UE reprezintă, de asemenea, o provocare majoră pentru a se asigura că această conversie este cu adevărat ecologică. Acest lucru este deosebit de relevant în mijlocul crizei energetice.

Reducerea emisiilor de CO2

Noua legislație europeană adoptată în 27 octombrie prevede ca toate mașinile și camionetele noi vândute în UE să fie cu emisii zero începând cu anul 2035. Acest lucru interzice de facto vânzarea de vehicule cu motoare cu combustie, indiferent dacă sunt diesel, pe benzină sau hibride. Puternica industrie pierde o bătălie, dar, prin intermediul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (Acea), se declară „pregătită să accepte provocarea”, cerând în același timp să fie puse în aplicare „condițiile” necesare.

O altă propunere aprobată a fost un obiectiv intermediar care prevede o reducere de 55% a emisiilor de CO2 până în 2030 față de nivelurile din 2021 pentru autoturisme și de 50% pentru camionete. Pentru a ușura lucrurile, s-a convenit asupra unei noi metode la nivelul UE pentru măsurarea emisiilor de CO2 ale autoturismelor și camionetelor de-a lungul întregului lor ciclu de viață.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...