G4Media.ro

Conducerea Tarom anunţă că se află în imposibilitatea de a accepta revendicările…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Conducerea Tarom anunţă că se află în imposibilitatea de a accepta revendicările solicitate de Sindicatul Unit TAROM / Compania înregistrează pierderi de mai bine de 13 ani

Conducerea TAROM a anunţat că se află în imposibilitatea de a accepta revendicările solicitate de Sindicatul Unit TAROM (SUT), propunând preluarea drepturilor prevăzute în beneficiul salariaților la nivelul reglementat în Acordul în vigoare, încheiat cu majoritatea sindicatelor, cu câteva amendamente.

„În urma întâlnirii de astăzi, ce a avut loc la sediul companiei între reprezentanţii TAROM şi reprezentanţii Sindicatului Unit SUT, în cadrul căreia s-au discutat aspectele legate de solicitările SUT cu privire la contractul colectiv de muncă, conducerea companiei a prezentat ultima propunere în ceea ce priveşte contractul colectiv de muncă pe care o poate susţine din punct de vedere financiar.(…) Propunerea companiei este de preluare a drepturilor prevăzute în beneficiul salariaţilor la nivelul reglementat prin Acordul în vigoare încheiat cu majoritatea sindicatelor constituite în cadrul TAROM, aşa cum a fost prelungit la data de 7.06.2022, cu următoarele amendamente: majorarea valorii tichetelor de masă la 30 de lei; acordarea unor majorări salariale către categoriile prioritare de salariaţi, în limita fondului de salarii aprobat prin bugetul de venituri şi cheltuieli aferent anului 2022, conform informaţiilor prezentate către sindicat”, se menţionează în informarea transmisă de Tarom.

Reprezentanţii companiei arată că Tarom înregistrează pierderi de mai bine de 13 ani, situaţia financiară a companiei fiind deteriorată semnificativ în ultimii ani.

Pandemia Covid-19 a condus la cel mai accentuat declin al industriei aviatice din istoria recentă, la nivel global estimându-se că impactul COVID-19 a determinat o reducere cu 50% a locurilor oferite de companiile aeriene în 2020 şi o pierdere de trafic estimată de 60%. Potrivit OACI, companiile aeriene au pierdut 371 miliarde dolari din venituri brute din exploatare în 2020. Impactul direct este vizibil şi pentru aeroporturi, care au pierdut peste 111,8 miliarde dolari venituri în 2020, comparativ cu activitatea normală.

„În consecinţă, efectele pandemiei COVID-19 s-au reflectat prompt şi sever în activitatea TAROM. În martie 2020, când au fost puse în aplicare primele interdicţii de călătorie, numărul pasagerilor transportaţi a scăzut cu mai mult de 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, cu o suspendare completă a activităţii în aprilie şi mai 2020, singura excepţie făcând-o zborurile de repatriere, care nu au putut genera venituri suficiente şi, de fapt, nu au fost efectuate în scopuri comerciale. În perioada iunie – noiembrie 2020, numărul de pasageri s-a situat la un nivel cu cel puţin 80% mai scăzut decât în perioadele similare din 2019, în timp ce în luna decembrie 2020 numărul de pasageri a fost cu 75% mai scăzut decât în luna decembrie 2019”, subliniază sursa citată.

Comparativ cu nivelul pre-pandemic (2019), TAROM a cunoscut în 2020 un declin accentuat, de 73%, în ceea ce priveşte numărul total de pasageri transportaţi, se mai arată în comunicat.

„Ţinând seamă de cele mai sus menţionate , precum şi de actuala situaţie financiară extrem de dificilă, dar şi de limitările impuse prin dispoziţiile OUG 139/2020, potrivit cărora TAROM are obligaţia să nu acorde bonusuri, sporuri şi să reducă cheltuielile salariale, conducerea TAROM se află în imposibilitatea de a accepta revendicările solicitate de către Sindicatul Unit TAROM (SUT)”, se precizează în comunicat.

Reprezentanţii companiei menţionează că, pentru a satisface solicitările SUT, TAROM ar trebui să plătească în plus o sumă în cuantum total de aproximativ 180 milioane lei, fiind pusă astfel în pericol supravieţuirea societăţii şi menţinerea locurilor de muncă.

„De asemenea, conducerea TAROM îşi manifestă întreaga disponibilitate pentru continuarea colaborării în vederea identificării celor mai bune soluţii, care să aibă în vedere contextul actual (inclusiv procesul de restructurare aflat în curs de implementare) şi depune toate eforturile necesare în vederea redresării situaţiei financiare. În egală măsură, reiterează oricum disponibilitatea pentru aşezarea la masa unor noi discuţii în măsura în care SUT va manifesta la rândul său deschiderea pentru identificarea soluţiilor de compromis absolut necesare. Dreptul la grevă reprezintă un drept fundamental al salariaţilor, dar nu şi o soluţie constructivă, care să aibă în vedere şi să ia în seamă situaţia prin care TAROM trece în acest moment. Din păcate, deşi conducerea companiei TAROM îşi doreşte foarte mult îmbunătăţirea aspectelor salariale, din raţiuni de ordin financiar, în acest moment se află în imposibilitatea de a veni în întâmpinarea tuturor solicitărilor Sindicatului Unit TAROM (SUT)”, se mai arată în comunicat.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Hai mai repede cu falimentul acestei companii, care e de fapt un dulap cu slugi politice.

  2. Dacă numirile sunt facute politic ce ne putem aștepta, oriunde e vorba se politica sa ne asteptam doar la lucruri rele. Țară trebuie condusă ca o companie privată. E vorba de profit si atât.

  3. 2 milioane a costat planul de restructurare… Asa se intampla in toate companiile de stat…
    Sa inchida si la revedere…

  4. 13 ani pe minus…Tarom, am impresia ca esti la Antipa.Cum ai supravietuit?Managerii si-au luat salariile?Pentru ce au fost platiti?Doar ca sa tina scaunele calde?Vaca de muls,iar voi,angajati ai Tarom-pe pile majoritatea,nu va mai plangeti,aveti exact ceea ce va doriti:loc de munca sigur,munca putina.Nu va riscati pe piata muncii-aia reala,ca de…acolo e de munca.Ati avut un manager performant si nu l-ati sustinut cand a fost dat afara de p$d.Asta spune totul despre voi:mocangi!

    • OARE FIRMELE CAPUSA SI-AU LUAT BANII ?

  5. Acum ceva timp am venit in tara si am avut surpriza la aeroport sa nu gasesc carucior pentru bagaje. Alaturi de alti pasageri nemultumiti am apostrofat angajatii pe care i-am intalnit. Acestia ne-au dat uluitoarea explicatie ca nu s-a organizat inca o licitatie pentru desemnarea firmei care sa presteze acest serviciu.
    Asadar, o activitate continua, care putea fi realizata cu cativa angajati permanenti, trebuia incredintata pe mult mai multi bani unei firme. Ghici cat de apropiata de conducerea politica a Tarom? Ceea ce parea o monumentala prostie era, de fapt, obisnuita coruptie.
    Despre asta este vorba la aceasta companie, mulsa de PNL si PSD, alaturi sau in concurs. Un mic esantion, dar expresiv pentru marea frauda la care este supus Tarom de 32 de ani.
    Cred ca angajatii ar trebui sa revendice, mai intai, o conducere profesionista. Dar nu cred ca pot, criteriul politic (ori spaga depolitizata) primand si la angajare.

  6. Tarom = bugetari de lux. Compania trebuie privatizata.

  7. Inchis sau privatizat si PA. In toate firmele statului se pompeaza bani (din banii celor de la privat ca statul aduce numai pierderi), mariri de salarii anuale in special dar performante 0! vezi Posta Romana, Tarom, CFR in special! privatizare daca nu sunteti capabili

  8. Tarom bagat in faliment , curatat si pornit din nou sub alt nume . Care e problema ?