G4Media.ro

OFICIAL Curtea de Apel București, Tribunalul București, Tribunalul Iași își suspendă miercuri…

Sursa: Agerpres/ Autor: Silviu Matei

OFICIAL Curtea de Apel București, Tribunalul București, Tribunalul Iași își suspendă miercuri activitatea în contextul în care pe 28 ianuarie parlamentarii vor vota eliminarea pensiilor speciale

Judecătorii de la Curtea de Apel București au decis marți, cu majoritate, suspendarea activității instanței pe fondul nemulțumirilor legate de eliminarea pensiilor de serviciu. Informația, publicată inițial pe surse de G4Media.ro, a fost confirmată printr-un comunicat de presă. Decizia a fost luată în urma convocării Adunării Generale, în cadrul căreia s-a ajuns la concluzia că inițiativa legislativă afectează independența sistemului judiciar și statutul magistraților, au mai precizat surse participante la ședință.

  • Update 15.18: Și Tribunalele din Iași și Buzău și-au anunțat întreruperea activității, potrivit Ziarul de Iași
  • Update 14.53: Curtea de Apel a anunțat oficial întreruperea activității

  • Update 13:26 Începând cu data de 27 ianuarie și Curtea de Apel Craiova își suspendă activitatea, ca urmarea a unei decizii luate de Adunarea Generală a judecătorilor.
  • Update 13:23 Și judecătorii de la Tribunalul București au luat decizia suspendării activității, începând de miercuri, pe o perioadă nedeterminată, au precizat surse judiciare pentru G4Media.ro

Adunarea Generală a Curții de Apel București a fost convocată la cererea Consiliului Superior al Magitsraturii, pentru emiterea unui punct de vedere asupra eliminării pensiilor de serviciu, iar în cadrul ședinței s-a suplimentat ordinea de zi cu votarea formei de protest.

Suspendarea activiătății va opera de drept, începând de mâine, cu excepția cauzelor urgente, cum ar fi discutarea măsurilor preventive.

Context

Legea privind eliminarea pensiilor speciale va intra la votul deputaților în 28 ianuarie, a anunțat luni președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu. Comisia pentru muncă a Camerei Deputaţilor a dat raport favorabil în 17 decembrie pentru abrogarea pensiilor speciale. Singurii care își mentin privilegiile sunt militarii și polițiștii.

Magistrații își pierd pensiile speciale, deși au de partea lor o decizie a Curții Constituționale care spune că modificarea acestora este neconstituțională.

„Am decis ca în 28 ianuarie să fie plen pentru votarea proiectului privind pensiile speciale. Nu mai avea rost ca PNL să faca o altă solicitare de sesiune extraordinară, chiar era un joc mai mult politic și dădea o notă de neseriozitate”, a declarat Ciolacu.

El a spus că legea intră la vot final în Cameră în 28 ianuarie.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

41 comentarii

    • SUPRAIMPOZITARE TOATE PENSIILE SPECIALE FARA EXCEPTIE.
      APOI SE POATE APLICA CREȘTERE PUNCT PENSIE 40% FARA PROBLEME.
      CU 40% CREȘTERE ORICUM DEPĂȘEȘTE CU PUTIN PESTE DIMINUEAZĂ SUPRAIMPOZITAREA.
      ASA CRESTEM PENSII MICI SI ALOCATII.
      MERGEM IN IANUARIE PE SUPRAIMPOZITARE SI IN SEPTEMBRIE PE CRESTERE PUNCT CU 40% SI ELIMINAM SITUATIA DE ACȚIONARE IN JUDECATA.

      E SIMPLU.

    • Magistrații lu pește, nu v-a plăcut cu Dragnea, acum luați sictir de la Mandolină. Așa vă trebuie.

    • @Gigi

      Proiectul de lege privind abrogarea pensiilor speciale, aflat pe rolul Camerei Deputaților (for decizional), ce urmează a intra la votul final în plen, fie într-o sesiune extraordinară, la cererea PSD, fie în sesiunea parlamentară normală ce va începe la 3 februarie 2020.

      Prin prevederile acestui proiect legislativ, care a fost adoptat tacit de Senat în sesiunea parlamentară anterioară, se are în vedere desființarea pensiilor speciale pentru toate categoriile socio-profesionale care beneficiază în acest moment, cu excepția pensiilor militare, în plată sau viitoare.

      Conform inițiatorilor acestui proiect de lege, membri ai PNL şi USR cu largul concurs al unor „grei din PSD”, singurii care merită şi trebuie să beneficieze şi în viitor, adică după adoptarea legii în discuție, o reprezintă militarii (sau personalul civil asimilat acestora) care, în opinia pur politicianistă şi vădit demagogică, îşi dedică întreaga activitatea profesională pentru a apăra „glia strămoșească chiar şi cu prețul vieții” – vezi în Operele complete ale lui Ion Luca Caragiale personaje de tipul Cațavencu şi Costăchel Gudurău.

      Completez acest pasaj tragico-comic, dar cu impact devastator asupra a 1900 de magistrați pensionari prin trimitere la linșajul public declanșat de „conivenţa politician-jurnalist” pe diferite canale media, dar cu precedare de ziariști cu audienţă (care, pe de o parte plâng soarta „minorilor ce nu au alocațiile mărite”, iar pe de altă parte sunt într-o adevărata stare de „exaltare spirituală” când vorbesc generic despre „haina militară”.

    • Magistrații nu au ,,Pensiile speciale” asa cum tot auziți la TV, ci pensii de servici!

      Alta e șmecheria aici.
      Toate pensiile speciale costă statul roman, în jur de 9 miliarde /an. Dar din 9 miliarde/an ,,pensiile speciale” sunt doar 1 miliard. Diferența de 8 miliarde /an sunt adevăratele pensii speciale, care sunt încasate de militari și polițiști și care NU se taie! De ce? Simplu! Pentru ca din categoria pensiilor militare fac parte foștii angajați de la : SRI, STS, SIE, doi și’un sfert. Adică mai simplu: băieții securici! Dar aici nu îndrăznește nimeni să taie ceva, pentru ca se taie ei, de nu se vad…! ?‍♂️?? 1 miliard vs. 8 miliarde.
      V-ați prins? Vrăjeala multă și nutreț ptr cretini!
      Taie PNL, fix nimic! ?‍♂️??Asta e gargară ieftina ptr rezistenți și ptr electoratul PNL, care sunt spălați pe creier! ????

  1. Salarii nesimtite pentru niste magistrati care sun avocati ai infractorilor si criminalilor. Nici pana astazi nu stim CINE A ORDONAT CRIMELE din 1989, nu exista vinovati, si nici cine a gazat in masa protestatarii in 2018. Asta pentru ca RO e stat mafiot iar justitia e parte a lui, cu magistrati profund CORUPTI

    • Pensii speciale exceptate militari nesimtite

      Această formulă a pensiilor militare este de neatacat în spațiul public în acest moment de un adevărat linșaj mediatic la adresa magistraţilor, fie ei activi, fie pensionari, pentru că cine îndrăzneşte un astfel de act de sfidare a opiniei publice şi al masei de manevră în scopuri pur politicianiste, electorale, riscă să-şi atragă în unanimitate oprobiul public, fiind considerat, fie un adevărat trădător al interesului naţional, al curentului euro-atlantic şi „om al Moscovei”.

      În realitate, sintagma „pensie militară”, în accepțiunea legiuitorului, ascunde o mare capcană în care opinia publică riscă să cadă, consfinţind un regim juridic preferențial exclusiv sistemelor de forţă, ce îşi au sorgintea în sistemul torționar dejisto-ceaușist.

      Pentru a-mi justifica cu date concrete aceste grave acuzații pe care le aduc manipulatorilor de opinie (fie „urechiști”, fie de rea-credință sau chiar subordonați ai fostei general „Anaconda”) şi demagogilor din Parlament, indiferent de partid sau Cameră parlamentară, vă voi prezenta cine sunt „apărătorii militari ai patriei” pe care legiuitorii noştri îi asimilează militarilor de carieră din cadrul ministerului Apărării Naţionale, singurii care, în opinia mea, se încadrează în sintagma pensiilor militare.

      Voi începe cu așa-zișii militari ce fac parte din sistemul administrației penitenciarelor din România, atât din cel ante, cât şi din cel post-revoluționar, format din agenți şi ofițeri care au făcut parte pana în anul 1991 din ministerul Afacerilor Interne şi ulterior din Ministerul de Justiție.

      În cadrul acestei categorii de „militari” care beneficiază de pensie de serviciu şi care vor avea acest beneficiu „al statului democratic post-revoluționar” sunt incluse persoane are au manifestat o mare apetență pentru respectarea drepturilor omului în perioada comunistă dejisto-ceaușistă.

      Exemple:

      Militarii care în perioada 1950-1964 până la marea „eliberare a deținuților politici” au condus adevărate centre de exterminare fizică şi psihică a elitei acestei națiuni, fiind personal de execuție sau comandă în pușcăriile comuniste (Pitești,Râmnicu Sărat, Aiud, Gherla etc.) care, dacă mai sunt în viaţă ar avea acest drept „sacrosanct de apărători ai patriei” şi de acum înainte. Un exemplu concludent este Col. Alexandru Vişinescu care a decedat anul trecut, în executarea unor pedepse legate de teroarea pe care a exercitat-o în calitate de comandant de penitenciare în perioada așa-zisului „obsedant deceniu”, care, din punct de vedere tipologic al inițiatorilor şi adepților acestei aberații legislative, este „un adevărat militar patriot”.

      Militarii torționari din cadrul Administrației penitenciarelor din perioada ceaușistă 1965-1989 care s-au ocupat de reinserţia socială şi reeducarea dușmanilor societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a dușmanilor „conducătorilor iubiți-soții Ceaușescu”, toți conducătorii din rețeaua penitenciarelor care în 1989 s-au ocupat de „încarcerarea şi maltratarea revoluționarilor” (Cazul Aiud care a fost intens mediatizat ).

      Militarul Colonel (r) Mihail Creangă, şeful arestului IGM până la Revoluție, care, deși se face vinovat de participațiune infracțională la uciderea disidentului Gheorghe Ursu, are şi va avea în continuare pensie de militar ca recompensă din partea statului român la treizeci de ani de la căderea comunismului. În aceeași situație, ca exemplu concludent, îl includ şi pe colonelul (r) Tudor Stănică (82 de ani), fost şef al Direcției de cercetări penale a IGM zis şi „Boxerul”, inventatorul metodei de anchetă prin tortură, fie „macavela” şi „covorul”.

      Dând aceste exemple pe care le consider relevante, dar nu şi limitative, mă întreb ce au de spus Asociaţiile foștilor deținuți politici, a victimelor Revoluției şi familiile celor morți sau schilodiți fizic şi psihic în universul penitenciar şi miliţienesc al României comuniste?! Ar fi oare de acord cu acordarea acestor drepturi speciale unor astfel de militari?! Dacă prin natura biologică, specimene de tristă amintire ca Generalul de Securitate Alexandru Drăghici, Generalul-maior de securitate Gheorghe Stan Dănescu, Alexandru Nicolschi, zis Panţiuşa, ar beneficia teoretic de noua lege, ca vajnici militari ai României socialiste?

      Toate cadrele fostei Securităţi cu cele 6 direcții, dar şi trupele de intervenție militarizate ar avea şi pe viitor aceste drepturi „speciale”.

      Justiţia militară este exceptată de la această excludere pe criteriul calității de militar, ceea ce constituie o vădită discriminare în raport cu justiția civilă. Magistrații militarii au aceeași vocație profesională cu cei civili, pentru că aplica aceleași coduri penale. Singura diferențiere, exclusiv în favoarea acestora fiind drepturile bănești suplimentare, alocația de hrană şi haine.

      Mă voi referi şi la rolul social şi utilitatea „unor civili”, aşa cum suntem marea majoritate a magistraților din România subordonați exclusiv Ministerului Justiţiei şi Ministerului Public.

      În perioada celor două mandate de președinte ale lui Traian Băsescu, dar şi în cel al lui Klaus Iohannis, lupta anticorupție a fost prioritară, fiind inclusă în strategia națională a CSAT-ului. Din câte cunosc, acest deziderat naţional, dar şi al partenerilor noştri euro-atlantici, se înfăptuieşte în exclusivitate prin sistemul judiciar cu o pondere de peste 95 % de magistrații civili şi nu cei militari (care nu sunt însă excluși).

      Poliţia judiciară, Jandarmeria, Sistemul penitenciar nu au nicio contribuție la înfăptuirea acestui deziderat judiciar, politic şi obiectiv trecut, prezent şi viitor al României.

      Excluderea noastră socială şi „decăderea noastră”, judecători şi procurori civili, în raport cu sistemele de forţă exclusiv militare sau militarizate, contravine interesului naţional, marcând din interese politicianiste de moment o revenire în forţă a unei democrații originale de tip sud-american.

      În final, pentru a nu se mai propaga în spațiul public fie pe canalele media, fie de la tribuna Parlamentului minciuni şi aberații la adresa pensiilor de serviciu ale magistraților vreau să fac următoarele precizări:

      Dintre beneficiarii pensiilor de serviciu raportat la „structurile militare şi asimilate acum şi în viitor acestora” magistrații civili, nu şi cei militari, sunt singurii care au o cotă de contributivitate ce se varsă lunar de către angajator la sistemul public de pensii.

      Diferența dintre această cotă individuală de contributivitate CASS şi Pensie este plătită de ministerul Justiției şi ministerul Public, în raport de gradul profesional al fiecărui magistrat, de funcția deținută şi locul de muncă în sistemul judiciar, sursa fiind bugetul Justiției, la care noi, prin activitatea derulată, contribuim masiv prin: cheltuielile judiciare percepute părților implicate în procese, amenzile judiciare, amenzile penale şi cele administrative, nefiind o povară pe seama bugetului de pensii sociale şi nici neluând „pâinea de la gura copiilor” şi altor categorii profesionale sau de pensionari.

      Vă dau un exemplu „apoteotic” pentru toți detractorii, din orice sferă de activitate: cele trei pensii „nesimțite”, care sfidează bunul simţ, vor rămâne şi pe viitor în plată pentru că aparţin unor foști magistrați militari, care înainte de pensionare, au fost detașați, fie la conducerea unor penitenciare, fie a unor structuri special informative (cazul pensiilor în sumă de 70.000 lei şi 42.000 lei 40.000).

      Sursa Q magazine

    • @Farapenali,l-ati omis de la exemplificare pe ex-parlamentarul PSD Ristea Priboi,anchetatorul demonstrantilor de la Brasov din 15 noiembrie 1987.

    • @farapenali
      Ai mare dreptate. Bunicii mei, ambii veterani de razboi, ambii au luptat atat in est cat si in vest, ambii raniti au …beneficiat de o pensie speciala cam de 200 lei (cam 15% din salariul minim din perioada comunista).
      Cred cu tarie in eliminarea TUTUROR pensiilor speciale.

  2. N-ar fi nicio problema pentru noi daca si-ar suspenda activitatea …definitiv. Nici n-am castiga dar nici n-am pierde, insa ei ar pierde masiv!

  3. Cu ghearele si cu dintii ne vom apara privilegiile. Cam asa ar veni treaba.

  4. Când Dragnea subordona justiția, CSM era strâns unită în jurul liderului suprem.
    Dosarul Revoluție? Nefinalizat după 30 de ani.
    Termene de procedură? Sunt doar de recomandare.
    DAR:
    Se reduc privilegiile?? La protest tovarăși!

  5. Pensii speciale Militare de Neatins in 2020??

    Această formulă a pensiilor militare este de neatacat în spațiul public în acest moment de un adevărat linșaj mediatic la adresa magistraţilor, fie ei activi, fie pensionari, pentru că cine îndrăzneşte un astfel de act de sfidare a opiniei publice şi al masei de manevră în scopuri pur politicianiste, electorale, riscă să-şi atragă în unanimitate oprobiul public, fiind considerat, fie un adevărat trădător al interesului naţional, al curentului euro-atlantic şi „om al Moscovei”.

    În realitate, sintagma „pensie militară”, în accepțiunea legiuitorului, ascunde o mare capcană în care opinia publică riscă să cadă, consfinţind un regim juridic preferențial exclusiv sistemelor de forţă, ce îşi au sorgintea în sistemul torționar dejisto-ceaușist.

    Pentru a-mi justifica cu date concrete aceste grave acuzații pe care le aduc manipulatorilor de opinie (fie „urechiști”, fie de rea-credință sau chiar subordonați ai fostei general „Anaconda”) şi demagogilor din Parlament, indiferent de partid sau Cameră parlamentară, vă voi prezenta cine sunt „apărătorii militari ai patriei” pe care legiuitorii noştri îi asimilează militarilor de carieră din cadrul ministerului Apărării Naţionale, singurii care, în opinia mea, se încadrează în sintagma pensiilor militare.

    Voi începe cu așa-zișii militari ce fac parte din sistemul administrației penitenciarelor din România, atât din cel ante, cât şi din cel post-revoluționar, format din agenți şi ofițeri care au făcut parte pana în anul 1991 din ministerul Afacerilor Interne şi ulterior din Ministerul de Justiție.

    În cadrul acestei categorii de „militari” care beneficiază de pensie de serviciu şi care vor avea acest beneficiu „al statului democratic post-revoluționar” sunt incluse persoane are au manifestat o mare apetență pentru respectarea drepturilor omului în perioada comunistă dejisto-ceaușistă.

    Exemple:

    Militarii care în perioada 1950-1964 până la marea „eliberare a deținuților politici” au condus adevărate centre de exterminare fizică şi psihică a elitei acestei națiuni, fiind personal de execuție sau comandă în pușcăriile comuniste (Pitești,Râmnicu Sărat, Aiud, Gherla etc.) care, dacă mai sunt în viaţă ar avea acest drept „sacrosanct de apărători ai patriei” şi de acum înainte. Un exemplu concludent este Col. Alexandru Vişinescu care a decedat anul trecut, în executarea unor pedepse legate de teroarea pe care a exercitat-o în calitate de comandant de penitenciare în perioada așa-zisului „obsedant deceniu”, care, din punct de vedere tipologic al inițiatorilor şi adepților acestei aberații legislative, este „un adevărat militar patriot”.

    Militarii torționari din cadrul Administrației penitenciarelor din perioada ceaușistă 1965-1989 care s-au ocupat de reinserţia socială şi reeducarea dușmanilor societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a dușmanilor „conducătorilor iubiți-soții Ceaușescu”, toți conducătorii din rețeaua penitenciarelor care în 1989 s-au ocupat de „încarcerarea şi maltratarea revoluționarilor” (Cazul Aiud care a fost intens mediatizat ).

    Militarul Colonel (r) Mihail Creangă, şeful arestului IGM până la Revoluție, care, deși se face vinovat de participațiune infracțională la uciderea disidentului Gheorghe Ursu, are şi va avea în continuare pensie de militar ca recompensă din partea statului român la treizeci de ani de la căderea comunismului. În aceeași situație, ca exemplu concludent, îl includ şi pe colonelul (r) Tudor Stănică (82 de ani), fost şef al Direcției de cercetări penale a IGM zis şi „Boxerul”, inventatorul metodei de anchetă prin tortură, fie „macavela” şi „covorul”.

    Dând aceste exemple pe care le consider relevante, dar nu şi limitative, mă întreb ce au de spus Asociaţiile foștilor deținuți politici, a victimelor Revoluției şi familiile celor morți sau schilodiți fizic şi psihic în universul penitenciar şi miliţienesc al României comuniste?! Ar fi oare de acord cu acordarea acestor drepturi speciale unor astfel de militari?! Dacă prin natura biologică, specimene de tristă amintire ca Generalul de Securitate Alexandru Drăghici, Generalul-maior de securitate Gheorghe Stan Dănescu, Alexandru Nicolschi, zis Panţiuşa, ar beneficia teoretic de noua lege, ca vajnici militari ai României socialiste?

    Toate cadrele fostei Securităţi cu cele 6 direcții, dar şi trupele de intervenție militarizate ar avea şi pe viitor aceste drepturi „speciale”.

    Justiţia militară este exceptată de la această excludere pe criteriul calității de militar, ceea ce constituie o vădită discriminare în raport cu justiția civilă. Magistrații militarii au aceeași vocație profesională cu cei civili, pentru că aplica aceleași coduri penale. Singura diferențiere, exclusiv în favoarea acestora fiind drepturile bănești suplimentare, alocația de hrană şi haine.

    Mă voi referi şi la rolul social şi utilitatea „unor civili”, aşa cum suntem marea majoritate a magistraților din România subordonați exclusiv Ministerului Justiţiei şi Ministerului Public.

    În perioada celor două mandate de președinte ale lui Traian Băsescu, dar şi în cel al lui Klaus Iohannis, lupta anticorupție a fost prioritară, fiind inclusă în strategia națională a CSAT-ului. Din câte cunosc, acest deziderat naţional, dar şi al partenerilor noştri euro-atlantici, se înfăptuieşte în exclusivitate prin sistemul judiciar cu o pondere de peste 95 % de magistrații civili şi nu cei militari (care nu sunt însă excluși).

    Poliţia judiciară, Jandarmeria, Sistemul penitenciar nu au nicio contribuție la înfăptuirea acestui deziderat judiciar, politic şi obiectiv trecut, prezent şi viitor al României.

    Excluderea noastră socială şi „decăderea noastră”, judecători şi procurori civili, în raport cu sistemele de forţă exclusiv militare sau militarizate, contravine interesului naţional, marcând din interese politicianiste de moment o revenire în forţă a unei democrații originale de tip sud-american.

    În final, pentru a nu se mai propaga în spațiul public fie pe canalele media, fie de la tribuna Parlamentului minciuni şi aberații la adresa pensiilor de serviciu ale magistraților vreau să fac următoarele precizări:

    Dintre beneficiarii pensiilor de serviciu raportat la „structurile militare şi asimilate acum şi în viitor acestora” magistrații civili, nu şi cei militari, sunt singurii care au o cotă de contributivitate ce se varsă lunar de către angajator la sistemul public de pensii.

    Diferența dintre această cotă individuală de contributivitate CASS şi Pensie este plătită de ministerul Justiției şi ministerul Public, în raport de gradul profesional al fiecărui magistrat, de funcția deținută şi locul de muncă în sistemul judiciar, sursa fiind bugetul Justiției, la care noi, prin activitatea derulată, contribuim masiv prin: cheltuielile judiciare percepute părților implicate în procese, amenzile judiciare, amenzile penale şi cele administrative, nefiind o povară pe seama bugetului de pensii sociale şi nici neluând „pâinea de la gura copiilor” şi altor categorii profesionale sau de pensionari.

    Vă dau un exemplu „apoteotic” pentru toți detractorii, din orice sferă de activitate: cele trei pensii „nesimțite”, care sfidează bunul simţ, vor rămâne şi pe viitor în plată pentru că aparţin unor foști magistrați militari, care înainte de pensionare, au fost detașați, fie la conducerea unor penitenciare, fie a unor structuri special informative (cazul pensiilor în sumă de 70.000 lei şi 42.000 lei 40.000).

    Q magazine sursa

    • Nu mai copia atat, postacule. Q magazine, de unde ai dat copy paste, este publicatie pro pesedista. Nu e locul vostru aici, postaci PSD.

  6. Ori abrogam sau supraimpozitam maxim toate pensiile speciale mari ori facem excepții de atacat la CCR?

  7. Impozitarea progresiva este ce mai buna solutie; se evita tehnica legilativa, greve, etc.

  8. Partea proasta este ca nu au capacitatea de a gestiona aceasta situatie.Este clar ca aceasta problema,a pensiilir speciale,odata âdusa in atentia publica va fi un elememt hotarator in castigarea sau pierderea alegerilor.In loc de aceasta atitudine de forta,cu geva,mai bine ar discuta formule care sa diminueze din aceasta inechitate sociala evidenta.

  9. MAAMMMMAAA nici cand se terfeleau legile nu erau asa de activi si impreuna … ca cica magistratii aplica legea, ca asta e rolul lor, de executiv … asa se zicea atunci … si acum uite ce curajosi sunt , si cu „dreaptatea” in mana , doar ca acum noi pulimea care am luptat pentru ei, o sa ne kkm in capul lor de oportunisti care nu-si fac treaba (nu toti, dar sub umbrela celor corecti sunt multe jeguri)

    acusi vor zice ca sunt mai speciali decat medicii, care salveaza viti
    ca au conditii mai grele decat minerii, care muncesc in mina
    ca sunt superiori ca muncesc mai decat oricine in romania asta
    ca isi sacrifica viata mai mult decat militarii de pe teatrele de operatiuni
    … si in continuare vedem anomalii de judecatori si procurori care interpreteaza in favoarea infractorului

    hai sa zicem ca as fi de acord cu pensia DACA:
    – ar iesi la pensie la 65 de ani (nu mai putini, nu cu anticipat) ca romanii corecti, si ei trebuie sa fie cei mai corecti dintre romani , nu?
    – daca ar fi profesat in totalitate in magistratura, si cu precum cucoana aia care a fost cativa ani judecator, apoi avocat vreo 20, apoi si-a adus aminte ca e magistrat si dupa ce a fost pusa in magistrataura dupa o luna a cerut sa iasa la pensie
    – daca au fost corecti si nu au fost dati afara , cum sunt multe cazuri de incompetenti

    hai sictir

    • Corect.
      Hai sictir, dragi magistrati.
      E cam mult. Toata lumea va respecta si aveti destule privilegii. Nu stiu de ce acest stat si ar imagina ca isi permite sa plateasca pensii mai mari de 1800€, indiferent ce ai lucrat, indiferent cine esti. Iar asta fiind cea mai mare pensie a unor fosti directori de institutii etc.
      Nu sunt atatia bani. Pur si simplu nu exista

    • si mai zic ca pensia de „serviciu” vine la pachet cu multe interdictii, ca cica nu mai pot face altceva pe langa munca, sa mai castige un banisor in plus, HELOOOO poate 99% din oameni din lume FIX ASTA fac, se duc la munca pe un salariu pe care au muncit, in cazul lor un salar destul de mare (fiecare dupa merite si scoala, dar nu e asta o problema) si vin acasa si se „culca”,

  10. De ce nu-și îndreaptă magistrații atenția spre un fond privat de pensii.
    Cine să le mai plătească pe alea speciale??
    Aia 4 milioane de români plecați în diaspora??

    • Astia-s setati pentru a capata bani si nu pentru a contribui.
      Crezi ca-s multi magistrati printre aia 4 milioane? Poate 2 sau 3 si aia au fugit de . . . justitie.

  11. Nu am nimic împotriva libertatii de exprimare a oricui,dar ce părere au magistrații despre procesele identice dar cu soluții pronunțate diametral opuse,despre amânarea permanentă a pronunțărilor ce afectează mii de oameni obișnuiți din aceasta țară.Si nu,sa nu spuneți că sunt afectați de lipsa de personal…

  12. Vedeti prin filme americane judecatori,politisti,militari,in functij de conducere,majoritatea sunt trecuti de 60 de ani.Este si o forma de respect a societatii cerand a fi utili celor cu experienta.

  13. Proiectul de lege privind abrogarea pensiilor speciale, aflat pe rolul Camerei Deputaților (for decizional), ce urmează a intra la votul final în plen, fie într-o sesiune extraordinară, la cererea PSD, fie în sesiunea parlamentară normală ce va începe la 3 februarie 2020.

    Prin prevederile acestui proiect legislativ, care a fost adoptat tacit de Senat în sesiunea parlamentară anterioară, se are în vedere desființarea pensiilor speciale pentru toate categoriile socio-profesionale care beneficiază în acest moment, cu excepția pensiilor militare, în plată sau viitoare.

    Conform inițiatorilor acestui proiect de lege, membri ai PNL şi USR cu largul concurs al unor „grei din PSD”, singurii care merită şi trebuie să beneficieze şi în viitor, adică după adoptarea legii în discuție, o reprezintă militarii (sau personalul civil asimilat acestora) care, în opinia pur politicianistă şi vădit demagogică, îşi dedică întreaga activitatea profesională pentru a apăra „glia strămoșească chiar şi cu prețul vieții” – vezi în Operele complete ale lui Ion Luca Caragiale personaje de tipul Cațavencu şi Costăchel Gudurău.

    Completez acest pasaj tragico-comic, dar cu impact devastator asupra a 1900 de magistrați pensionari prin trimitere la linșajul public declanșat de „conivenţa politician-jurnalist” pe diferite canale media, dar cu precedare de ziariști cu audienţă (care, pe de o parte plâng soarta „minorilor ce nu au alocațiile mărite”, iar pe de altă parte sunt într-o adevărata stare de „exaltare spirituală” când vorbesc generic despre „haina militară”).

  14. Știți care este partea bună (dacă în această mascaradă poate fi ceva bun) din chestia cu pensiile speciale?
    Că văd și magistrații cu tot creierașul la ei în căpuț (nu cu el jumate prin biroruri securiste) cam ce îi poate pielea unuia sau altuia dintre politicieni. S-au dus după fenta cu ”săritul” în piață și au achitat un președinte de partid, în timp ce pe altul l-au condamnat… pe același principiu. În timpul ăsta, a auzit o țară întreagă, în direct, cum unul cerea bani… până și anticorupții cei mai anticorupți (nu critic soluția, doar spun).
    Acum, toți magistrații sunt amenințați cu tăieri peste tăieri și cu revenirea la ”paradeală”. Ce-i drept, filozofia asta, a pauperizării magistratului, se potrivește perfect cu viziunea unora dintre politiceni despre ”justițe”: pentru a da copy/paste de pe rechizitorii ori pentru a da soluții de pe bilețel cu ani fără număr, indiferent de probe, de ce să iei salarii și pensii mari? Iar viziunea lor politică despre ”independență” este clară: faceți sluj!
    Cine scrie Rechizitoriile și bilețelele? Păăăi…. băieții… așa numiții ”militari”, cei care, desigur, trebuie să rămână cu pensii speciale… la ei, cică sunt ”de serviciu” (mai exact, de ”Servicii”) și cică numai ei le merită.
    Păi normal, ce mare lucru fac magistrații? Copiază chestii? Păi e simplu: oricine poate face asta… cu cât mai slab pregătit, cu atât mai bine. Civliștii nici nu îi interesează… cei care bagă la pușcărie trebuie dresați 🙂
    De ce servicilie (cică militarii) trebuie să rămână cu pensii speciale? Păi ei chiar fac treabă: fac protocoale, ne interceptează, înregistrează, ne filează, scriu Rechizitorii și dau bilețele. Greu, nu glumă ??
    PS – a nu se înțelege de aici că am ceva cu pensiile de serviciu ale militarilor, polițiștilor sau ale oricui… doar relev dubla măsură și ipocrizia 🙁

  15. Oricum ei sunt in greva de mult timp, daca ne amintim doar de procesele care s-au taraganat pana s-au prescris ! Plus incadrari diferite de la o instanta la alta, verdicte aiurea si nedreptati judiciare fara numar. S-au intrebat vreodata daca justitia ar fi fost corecta cat de mult ar fi scazut infractionalitatea si cat de bine s-ar fi dezvoltat tara ? Si daca s-ar fi dezvoltat tara, acum ar fi avut lefuri si pensii suficient de mari cat sa nu le mai trebuiasca si pensii speciale ?!

    • N-au putut sa aiba aceasta perpectiva din cauza blocajului mental pe cariera si pensie speciala, care le-a ocupat tot timpul!

  16. Magistrații nu au ,,Pensiile speciale” asa cum tot auziți la TV, ci pensii de servici!

    Alta e șmecheria aici.
    Toate pensiile speciale costă statul roman, în jur de 9 miliarde /an. Dar din 9 miliarde/an ,,pensiile speciale” sunt doar 1 miliard. Diferența de 8 miliarde /an sunt adevăratele pensii speciale, care sunt încasate de militari și polițiști și care NU se taie! De ce? Simplu! Pentru ca din categoria pensiilor militare fac parte foștii angajați de la : SRI, STS, SIE, doi și’un sfert. Adică mai simplu: băieții securici! Dar aici nu îndrăznește nimeni să taie ceva, pentru ca se taie ei, de nu se vad…! ?‍♂️?? 1 miliard vs. 8 miliarde.
    V-ați prins? Vrăjeala multă și nutreț ptr cretini!
    Taie PNL, fix nimic! ?‍♂️??Asta e gargară ieftina ptr rezistenți și ptr electoratul PNL, care sunt spălați pe creier! ????

  17. Sa le desființeze! Marș acasă daca nu va convine!

  18. Nu se taie, domnule, nimic pentru ca nu se poate, eventual se vor modifica legile la capitolul „mod de calcul” pentru viitorii pensionari din aceste categorii, dar si asa va fi scandal!

  19. Judecatori nesimtiti. Vor tot mai multe privilegii, dar activitatea lor este sub orice critica. Chiar eu am contestat la judecatorie un proces verbal de amenda contraventionala in luna martie anul trecut si nici pana astazi instanta nu a dat sentinta civila. A dat insa 5 (cinci) termene de amanare. Noroc ca am cerut judecarea in lipsa, altfel pierdeam 5 zile la judecatorie.

  20. Speram sa nu ajunga si la gesturi extreme : harakiri , autoincendiere ca suntem pterduti ca natie data fiind penuria in materie. Va trebui sa importam

  21. Da, se oftica fiindca le taie doar lor! Stati linistiti, cu voi incepem coruptilor!
    Caz concret, tineri procurori, casatoriti, incaseaza chirii exorbitante de la 500-700 euro net pe luna, in conditiile in care isi mentin proprietatile pe numele parintilor/socrilor pentru a putea beneficia in continuare de bani de chirie. Salarii imense, sporuri de chirii (cand ei au multiple proprietati tinute asa cum am zis, pe numele rudelor), toate pentru NIMIC; adica noi, cetatenii, nu beneficiem cu nimic de pe urma lor!

    Mafia adevarata in romania este acel 5% din populatie care exploateaza pe cei multi 95%. Acestia 5% sunt magistrati, politie, armata, servicii secrete, bugetari! Romania este un stat feudal, in care acesti 5% sunt d-zei! Din cauza acestora am pierdut 20% din populatie si am devenit carne de tun pentru occident! Va vine vremea miseilor, hoti si tradatori de neam si tara! Ce a fost in 89 a fost nimic!

  22. Magistratii , o patura de functionari ai statului , SANTAJEAJA Parlamentul Romaniei ( care reprezinta vointa poporului ) ! Orbiti de lacomie , ei pun in pericol stabilitatea juridica a tarii , pt. a primi cit mai multi bani ! Fara nici o empatie pt . ceilalti cetateni ai tarii ! Greva lor este iligala , chiar daca ei numesc suspendare , incetarea lucrului ! P S —Un magistrat ( fie de la tr. Magurele , Oltenita , Bistrita , sau Bucuresti , Cluj ) , are 4000 euro lunar ( plus alte privilegii ) ! Iar pensiile lor speciale sunt mai mari decit salariile ! Acestia sunt magistratii … lor li se pare ca este derpt !

  23. dumitru Coarna zice de…

    „Raportul Comisiei pentru Muncă privind proiectul legislativ Pl-x 292, care va fi pus în dezbaterea Camerei Deputaților, luna aceasta, propune menținerea polițiștilor în cadrul juridic actual al Legii pensiilor militare de stat.

    Având în vedere faptul că actuala sesiune extraordinară a Camerei Deputaților vizează în mod special ,,Pl-x nr. 292/2019 – propunere legislativă privind eliminarea pensiilor de serviciu pentru deputaţi şi senatori, judecători şi procurori, personalul auxiliar de specialitare al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor, poliţişti, funcţionari publici cu statul special (…)”, facem următoarele precizări, în completarea comunicatelor noastre din luna decembrie 2019, pe același subiect de maxim interes, care generează, în aceste zile, nedumerire și confuzie în rândurile polițiștilor”, a scris Dumitru Coarnă pe pagina de Facebook.

    Precizările importante pentru polițiști

    – în data de 17 decembrie, Comisia pentru Muncă a Camerei Deputaților, care este comisie de raport, a dezbătut Pl-x 292/2019 referitor, între altele, și la pensiile militare de stat, și a votat pentru menținerea polițiștilor din MAI și din Ministerul Justiției in cadrul juridic al Legii 223 din 2015 (a se vedea pct. 5 de la pag. 35 a Raportului Comisiei – disponibil pe site-ul Camerei, care prevede, în Anexa cu amendamente, eliminarea din proiect a art. 4, cel referitor la Legea 223/2015, articol care nu mai face parte din forma finală a documentului ce va fi pus în dezbatere pe data de 28 ianuarie);

    – în Decizia președintelui Camerei Deputaților, publicată în Monitorul Oficial, de instituire a sesiunii parlamentare extraordinare, în luna curentă, care v-a dezbate Pl-x 292, se reia titulatura inițială proiectului legislativ (în care apare și sintagma ,,poliţişti, funcţionari publici cu statul special”), fapt care a generat interpretări confuze.

    Ce prevede amendamentul

    „Așa cum am informat constant, în perioada 10-18 decembrie 2019 (a se vedea comunicatele postate pe site-ul nostru), președintele FSNPPC, Dumitru Coarnă, vicepreședinte al Biroului Național al Confederației Sindicale Cartel ALFA, a fost prezent la toate dezbaterile din Comisie, susținând acest amendament, care are în vedere: riscurile profesionale, importanța socială și permanența serviciului public prestat de polițiști, incompatibilitățile și restricțiile stabilite prin lege, calitatea de militar în rezervă, după pensionare, conform legii, dar și altele, care țin de integritatea și stabilitatea Sistemului de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională, precum și de calitatea României de stat membru NATO și UE”, a completat el.

    Solicitare către Ministerului Afacerilor Interne

    „În cursul zilei de astăzi vom solicita, în scris, conducerii Ministerului Afacerilor Interne, să deruleze cu celeritate o campanie de comunicare publică pe marginea acestui subiect: menținerea polițiștilor în cadrul Legii 223/2015 și eventuale intenții, dacă există, de modificare a cuantumului/vârstei de pensioanre, dat fiind faptul că el prezintă maxim interes pentru toți polițiștii în activitate, dar în mod special pentru colegii noștri aflați în pragul vârstei de pensionare, care au nevoie de informați veridice din partea instituției în slujba căreia își desfășoară activitatea, pentru a decide în deplină cunoștință de cauză!”, a mai scris Dumitru Coarnă.

    „Responsabilitatea este prețul măreției”

  24. Bună seara! Pnl-iști, usr-iști, hastagiii-iști ce faceți? ??Justiția are probleme!!!!Niciun miting,nicio maimuță urlatoare prin parlament cu lozincile de baza”jos labele de pe justiție! !!”Oare ne arata cineva si noua ,contribuabililor, dacă acești justițiabili greviști sunt pontati pe perioada cât stau!!!Codul muncii prevede sa lucreze 8 ore efectiv nu doar sa se prezinte la program!!!Ați luat cu 10 maini:salarii,pensii,plecări la conferințe, v-ați făcut copii și nepoții avocați, notari,mediatori!!!A venit momentul plătii! Așa se întâmplă în viață :atragi rău, primești rău! Ați rămas singuri,nu va mai sprijină nici cei în favoarea cărora nu ați judecat drept!!!!Aștept cu mare interes anticipatele!!!!Sa mai vad și alte categorii profesionale are au principii și, pe care în epoca PDL,când PETROV și BOC i-au ars cu 25% din salariu,nu ați reușit sa-I apărați stimați justițiabili motivând ca și ei erau salariați ca și voi.!!Cine împrăștie vânt, culege furtuna!!!!