G4Media.ro

SONDAJ O treime dintre şoferii români folosesc doar carburanți premium pentru a…

SONDAJ O treime dintre şoferii români folosesc doar carburanți premium pentru a proteja motorul mașinii

Mai mult de o treime din şoferii români alimentează doar cu carburant premium, rezultă din datele unui sondaj realizat la nivel național la solicitarea companiei ungare MOL.

Rezultatele sondajului au fost prezentate de filiala din România a companiei petroliere ungare, printr-un comunicat remis Agenției de Presă MTI și preluat de Rador.

Potrivit sondajului, mai mult de jumătate dintre şoferi alimentează cel puțin ocazional cu carburant premium şi fiecare al treilea şofer foloseşte doar acest carburant.

Consumatorii aleg carburantul premium în primul rând pentru a proteja motorul automobilelor, dar sunt factori decisivi pentru această alegere şi calitatea mai bună în comparație cu carburantul standard, precum şi performanța mai bună a motorului.

Din sondaj a mai rezultat că pentru 74% din şoferii autovehiculelor calitatea carburantului este un element important la alegerea stațiilor de alimentare cu carburanți. Majoritatea covârşitoare a şoferilor de maşini (76%) au declarat că aleg stația de alimentare în funcție de calitatea carburantului, urmată de preț (63%) şi de amplasarea acesteia (53%).

Sursa Foto: Pexels.com

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

15 comentarii

  1. Probabil cei cu motoare de peste 400CP, altfel nu vad de ce ai pune benzina mai scumpa 🙂

    • Sunt motoare moderne cu turbo (1.6 kia, Peugeot, Ford) care ajustează maparea pentru benzină de 95 si pot sa iti promit că nu le place. Pe Astra G nu face nicio diferență.

    • Eu alimentez cu benzina superioara pentru aditivii de curatare, cine are injectie directa stie despre ce vorbesc, ca cifra octanica la sub 200cp nu simti nimic

  2. Vrajeala de 2 forinti

  3. In Marea Britanie aproape nimeni nu pune carburant „premium”, doar cei cu mașini foarte scumpe. Marea majoritate alimentează la supermarket unde e cel mai ieftin. Dar na, romanul e mai fudul.

  4. Mecanicii te prostesc ca din cauza carburantului motorul merge cu sincope sau ai martorul Check Engine aprins. Cand habar n-au ce sa faca, schimba piese aiurea si la final dau vina pe carburant. Si asta se intampla cam la toti mecanicii, e obisnuita deja. Inclusiv la reprezentante BMW etc.

  5. Indicator al nivelului de trai, crestere economica, putere de cumparare.

  6. Carburantul premium are o cifră octanica mai buna care se traduce prin o ardere interna mai bună și emisii dăunătoare mai puține. Este adevărat că îi dă motorului un plus de aprox 5 % viața.
    Citind printre cuvinte înțeleg din comunicatul asta că compania petrolieră inoculează în subconștient ideea cum că e bine să plătești mai mult „și noi să facem revenue prostindu-va”.
    Metodele prin care motorul este protejat cel mai eficient sunt însă următoarele:
    – condusul economic – adică, nu împinge motorul până la limite
    – uleiul, mai bine spus calitatea lichidului de ungere și ale celorlalte lichide din funcționarea motorului și a transmisiei ( antigel, ulei pt direcție, transmisie și lichid de frane. Aceste lichide esențiale funcționării motorului și a servodirecției, chiar frânelor, ar trebui înlocuite odată la cel mult 3 ani. Nu mai târziu, pentru bunul mers al mașinii și siguranței dvs.
    – revizia periodica . Poate că pentru unii asta înseamnă o cheltuială nejustificată dar ganditi-va bine! Pe viitor vă scutește de cheltuieli mult mai mari.
    Drumuri bune, și fără evenimente nedorite tuturor!

    • Ca ai adus vorba despre ULEI – te mai uiti pe bidon si in ce tara e produs. Ca nu stii ce pui.

    • 5% in plus la viata motorului? Asta-i ca in statisticile despre Covid.
      Principial este corect ce spuneti dar dati valori false: lichidul de frana schimbat la 3 ani? in baza carei norme tehnice? Da, pentru uleiurile full sintetice s-a prelungit intervalul temporal de schimb de la 2 la 3 ani sau limita de parcurs in km. La uleiurile de transmisie este si mai complicat.

  7. Două treimi folosesc combustibil normal iar restul nu vor recunoască.

  8. Din moment ce producătorul recomandă în manual benzina CO95, presupun că știe ce zice.
    Sau vor să sugereze că cifra octanică nu ar fi reală…?

  9. Benzina cu cifra octanica mai mare decat cea scrisa in cartea masinii si pe usita busonului de alimentare, poate dauna motorului, in timp.

  10. Și eu am folosit într-o vreme carburant premium și am constatat o mare diferență… la buzunar, în rest nimic.

  11. Singurul lucru care face diferența între carburantul premium și cel standard sunt aditivii. Cifra octanică nu ține de calitate, ci de un coeficient de rezistență la autoaprindere prin comprimare a benzinei(nu vrem ca la un motor cu aprindere prin scânteie să avem surpriza ca benzina să se aprindă din cauza compresiei, înainte să primească scânteia de la bujie). Apoi, faptul că cifra octanică nu ar fi reală, nu cred că se joacă producătorul cu asta. Un motor pentru care producătorul recomandă benzină cu co95 nu va avea un randament mai bun de la o benzină cu co100. Co100 înseamnă maxim, adică nu există motor care să aibă compresia atât de mare încât să aprindă un astfel de combustibil. Ceea ce dă această rezistență la aprindere prin comprimare a benzinei, este un combustibil numit α-metil-naftalina, care are rezistență foarte mare la aprinderea prin comprimare. Opusul acestuia este cetanul, cel care dă și denumirea de cifra cetanică la motorină, și care are o rezistență foarte mică la aprinderea prin comprimare. Valoarea cifrei cetanice nu are altceva decât procentul de cetan conținut în motorină. In rest e doar marketing.