G4Media.ro

Şeful Stellantis susţine interzicerea în UE a motoarelor cu ardere internă din…

Sursa foto: Stellantis

Şeful Stellantis susţine interzicerea în UE a motoarelor cu ardere internă din 2035

Stellantis doreşte respectarea obiectivului UE de a interzice vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2035, în beneficiul vehiculelor electrice (EV), a afirmat directorul general Carlos Tavares, într-un interviu acordat sâmbătă publicaţiei germane Welt, transmite Reuters, transmite Agerpres.

Declaraţii şefului Stellantis vin într-un moment în care politicienii şi cei din industria auto argumentează că o posibilă deplasare spre dreapta în Parlamentul European, după alegerile din iunie, ar putea duce la o revizuire sau la o retragere a interdicţiei.

„În niciun caz nu sunt contra interzicerii motoarelor cu ardere internă în 2035. Susţin această cerinţă”, a declarat Tavares. Acesta a adăugat: „Dar trebuie să fim pragmatici pentru a face tranziţia. Altfel, dogmatismul va eşua în faţa realităţii şi această tranziţie va fi extrem de costisitoare pentru plătitorii de taxe şi nu neapărat eficientă pentru planetă”.

În februarie 2023, Parlamentul European a aprobat reglementările prin care producătorii auto trebuie să realizeze o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la maşinile noi vândute, ceea ce face imposibilă ca până în 2035 producătorii de automobile să obţină până în 2035 o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la maşinile noi vândute, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de vehicule noi cu motoare pe combustie în blocul comunitar.

Totuşi, a explicat Tavares, subvenţiile rămân necesare pentru îndeplinirea cu succes a acestui obiectiv deoarece tehnologia rămâne prea costisitoare.

Stellantis a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo

Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.

Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Exclus asa ceva!

  2. doamne fereste …cum ? sa nu mai avem masini cu egr, cu filtre de benzina/motorina, ulei, cutie de viteze automata cu baie ulei, cu bloc motor , tzeva de esapament, adblue, carburator, demaror, ambreiaj, …. care se pot strica oricand si trebuie mecanici peste mecanici , care de care mai „priceputi” si mai „corecti” ..

    • Lol crezi ca alea electrice nu pica? Mai bn sa ai o masina electrica sa te coste de te rupe cele mai banale chestii nu? Sa numai vb de infrasructura incarcarii

  3. Hibridele vor merge mai departe.

  4. Ce vise au unii, dar asta or sa ramana, vise. Nu or sa inalutr niciodata masinile reale cu prostiile electrice, 100k de oameni in oras nu au nici timpul nici spatiul sa isi incarce toti masinile

  5. Eu ma incalzesc cu lemne pentru ca nu am nici gaz, nici curent trifazic.. si de altfel nici canalizare desi locuiesc la periferia unui oras.
    Din punctul meu de vedere pot sa impuna de la anul masini zburatoare cu tehnologie antigravitationala. Realitatea ramane aceeasi.