G4Media.ro

Șeful CFR Călători susține că mecanicul trenului de călători nu a oprit…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Pe buneee ?!!!

  2. Asistent
    Șeful CFR călători fie ne crede fie atât de departe de fenomenul transportului feroviar , fie este atât de slab încât pune botul la „argumentele specialiștilor” .
    Răspunsul este simplu : mecanicul probabil a adormit sau a avut alte preocupări , iar instalația care oprea automat locomotiva la depășirea semnalelor pe roșu , implicit întreaga garnitura , nu a funcționat . Din doua motive : fie defecțiune a locomotivei fie o anulare a funcționării acestui sistem de către mecanic . Cert este că evenimentul nu a fost atât de grav pentru că cel de al doilea sistem a sesizat că timpul de răspuns a mecanicului ( ce acționează ciclic la un interval mic de timp ) nu a existat și a oprit violent trenul , dar dupa impactul de circa 50km/ ora de marfarul din fata , in curs de garare . Simplu !
    Complicată este societatea în general și politicul in particular , cel care face cele mai năstrușnice numiri pe funcții fara nici o legătură cu profesia . Pe banii contribuabililor care nu sunt in stare să spună un NU hotărât risipei banilor și a incompetenței manageriale .
    PRIN VOT !

    • Din moment ce locomotiva doar a atins uşor (da, la câta mai hardughia e o locomotivă, ceea e acolo se cheamă că a atins uşor) un vagon de marfă care, fiind în curbă, a deraiat, arată că instalaţia INDUSI chiar a comandat frânarea… numai că trenurile nu se opresc în 2m.
      Dacă intra cu 50 km/h în marfar, zbura de pe linie juma’ de marfar + tot trenul de călători. La Fereşti s-a intrat cu 64 km/h şi 15 vagoane de marfă plus o locomotivă au fost daună totală. Căutaţi „Raportul de Investigare pentru accidentul feroviar produs la data de 28.07.2021, ora 23:20, pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CF Constanța” şi citiţi acolo.
      Acuma, de ce a trecut pe roşu… om trăi şi om vedea, o va stabili comisia de investigare.

    • „ceea e acolo” se va citi „ceea ce e acolo”; „Fereşti” se va citi „Feteşti”.

  3. Asistent
    @ ing
    Să învățăm putina fizică !
    Doua vehicule ce se deplasează în aceiași direcție au un impact direct proporțional cu diferența dintre cele două viteze la care se adaugă masa acestora . Așa că dacă trenul de călători avea la coliziune 50 km / h cum s -a spus și probabil 25-30 km/ trenul de marfa , viteza de impact a fost de cca 20-25 km / h . Să nu confundam dle inginer !?? impactul coliziunii frontale la care vectorii se însumează cu impactul dintre doua vehicule ce se deplasează în aceiași direcție ! Să mai punem mâna pe o carte , să citim câtuși de puțin când avem pretenția să combatem! Sau sunteți dintre cei cu musca pe căciulă privind ocuparea nejustificată a unor funcții !

    • Vai de fizica ta. Vitezele nu se aduna niciodată cu masa, ca au unități de măsură diferite: m/s respectiv Kg.

  4. Asistent
    @ vlad
    Energia cinetică a unui corp ( deci aflat în mișcare ) este egală cu 1/2 din produsul masa (kg ) și viteza la patrat (m/s ) . Asta este fizica . Faptul că nu ai înțeles ce am vrut sa spun este numai problema ta . Nu mă pot „urca” la nivelul tau de „superioritate ” . Ăștia suntem !

    • Vezi? Asa cum bine ai spus acum, energia cinetica are in formula un produs, nu o suma, deci nu e vorba de adunare ci de inmultire. Si stai linistit, am inteles ce vrei sa spui, dar fizica e o stiinta exacta, si daca spui adunare in loc de inmultire rade de tine tot targul, mai ales cand faci asta incercand sa contrazici pe altcineva. Iar situatia concreta a unui impact e mult mai complicata decat o banala formula de fizica. Impactul dintre doua vehicule poate avea rezultate complet diferite chiar daca elementele de baza (mase, viteze) sunt identice. Intra in calcul o multime de alti factori. De exemplu daca consecinta impactului e o deformare preponderent plastica sau elastica, ceea ce depinde atat de diferenta de viteza cat si de materialele folosite. In general o deformare plastica a elementelor de contact e cea mai eficienta metoda de absorbi energia, pana la un punct. Asadar e foarte importanta existenta unor dispozitive de absorbtie a energiei, proiectate pentru a fi distruse sau a se comprima temporar, in scopul de a reduce accelerarile sau decelerarile puternice dupa impact. Prin comparatie, povestea cu „vitezele se aduna sau se scad” e la nivel de gradinita. Dar, trecand peste asta, iti dai cu parerea pe baza unor informatii incomplete. Nu ai idee exact ce viteze aveau cele doua trenuri inaintea impactului. Si chiar si diferente mici de viteza pot conta mult datorita faptului ca, asa cum spuneai, energia care trebuie disipata la impact e proportionala cu patratul vitezei. Dar faptul ca n-ai informatii suficiente nu pare sa te opreasca sa-ti dai cu parerea ca si cum ai sti exact ce s-a intamplat si sa te contrazici cu altii aparent doar de dragul de a te contrazice. Asta e problema mea cu postarile tale.