G4Media.ro

Rezultate îngrijorătoare pentru elevii de etnie maghiară la examenele de limba română

Rezultate îngrijorătoare pentru elevii de etnie maghiară la examenele de limba română

Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România atrage atenția că sub 40% dintre elevii de etnie maghiară au luat notă de trecere la examenul de limba română de la evaluarea națională și cere schimbarea radicală a modului de predare, potrivit unui comunicat citat de publicația Kronika Online.

Astfel, cadrele didactice susțin că, cel puțin în zonele izolate și cele locuite preponderent de etnici maghiari, predarea limbii române necesită utilizarea unor metode de predare a limbilor moderne”.

”În opinia noastră, rezultatele slabe s-au datorat, parțial, faptului că atunci când a fost introdus noul curiculum, în urmă cu patru ani, nu au fost adoptate măsuri suplimentare, menite să schimbe abordarea predării limbii române. Lipsa acută de manuale și materiale didactice, întârzierea cu 3 ani în elaborarea cerințelor și standardelor evaluării, precum și incertitudinea, inconsecvența și lipsa de formare profesională pentru profesorii care utilizează noul curriculum, au condus la rezultatele nesatisfăcătoare ale acestei simulări”, arată Uniunea într-un comunicat remis G4Media.ro.

Pentru a rezolva problema, Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare cere dezvoltarea unui program complex de educație finanțat din fonduri guvernamentale și europene dedicat profesorilor și învățătorilor.

Citește aici comunicatul integral al Uniunii Cadrelor Didactice Maghiare din România

(Erată: În versiunea inițială a articolului apăreau informații eronate, provocate de traducerea deficitară. Am corectat articolul și am atașat și comunicatul integral al asociației)

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter