Home » Articole » Proiectul „Noul Obor” – regenerarea urbană din cartierul Obor, inclusiv a Aleii cu ceas – câștigă în instanță, dar lucrările rămân blocate de aproape un an / Mihaiu apără proiectul: „soluțiile au fost întoarse pe toate părțile” / Ce spune actualul primar

Proiectul „Noul Obor” – regenerarea urbană din cartierul Obor, inclusiv a Aleii cu ceas – câștigă în instanță, dar lucrările rămân blocate de aproape un an / Mihaiu apără proiectul: „soluțiile au fost întoarse pe toate părțile” / Ce spune actualul primar

Proiectul „Noul Obor” - regenerarea urbană din cartierul Obor, inclusiv a Aleii cu ceas - câștigă în instanță, dar lucrările rămân blocate de aproape un an / Mihaiu apără proiectul: „soluțiile au fost întoarse pe toate părțile” / Ce spune actualul primar
FOTO: Imagine din Proiectul de regenerare urbană „Noul Obor”
Ascultă articolul

Proiectul de modernizare a Aleii cu Ceas, parte din planul mai amplu „Noul Obor” din Sectorul 2, a trecut definitiv de contestațiile în instanță, după ce Curtea de Apel a respins acuzațiile privind lipsa consultărilor publice și reducerea locurilor de parcare.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Fostul primar Radu Mihaiu susține că acțiunile în justiție au fost motivate politic, fiind generate în campania electorală de actualul edil, Rareș Hopincă. Totodată, Mihaiu avertizează că proiectul, deși declarat legal, este în continuare blocat administrativ și riscă întârzieri de luni sau chiar ani, în condițiile în care lucrările au fost sistate la aproximativ 40% execuție, după cum a relatat G4Media într-un articol, în martie.

Anterior deciziei instanței – care s-a pronunțat asupra plângerilor făcute de oameni și asociații de proprietari din zona Magazinului Obor (ansamblul ALMO) – primarul Hopincă acuza că proiectul nu a beneficiat de o consultare reală și că dorința sa este să găsească o soluție de compromis, fără demolarea lucrărilor deja realizate.

În apărarea proiectului, fostul primar Radu Mihaiu spune că doi ani că au durat documentația și consultările cu oamenii din zonă și mediul de afaceri, „timp în care s-au întors pe toate părțile mai multe tipuri de soluții”.

Întrebat de acuzațiile că șantierul ar putea dura ani de zile pănă să se reia din nou lucrările, Hopincă a promis că în 3-4 săptămâni se va relua activitatea în zona Aleii cu Ceas, întrucât Primăria Sectorului 2 „a făcut reproiectarea și reautorizăm”.

Proiectul de transformare a Aleii cu Ceas de la Obor este parte din planul de regenerare urbană inițiat de fosta administrație USR de la Sectorul 2 în urmă cu trei ani care vizează trasformarea cvartalului delimitat de Șoseaua Mihai Bravu (sud), Șoseaua Colentina (nord), Strada Ziduri Moși (est) și Bulevardul Ferdinand (vest). Această zonă acoperă o parte importantă din cartierul Obor, în Sectorul 2 al Bucureștiului.

Plan de Regenerare Urbană – „Nou Obor” – avizat de administrația Mihaiu

Proiectul de regenerare urbană a zonei Obor are ca obiectiv principal transformarea acestei arii într-un spațiu urban modern, accesibil și prietenos cu locuitorii, potrivit proiectului aprobat. Se propune înlocuirea parcărilor de suprafață cu spații pietonale și verzi, urmând ca necesarul de locuri de parcare să fie acoperit prin realizarea unor parcări noi sau modernizarea celor existente. Însă proiectul prevede multe schimbări ale zonei, inclusiv parcuri amenajate, pasaje, nod intermodal și refuncționalizarea Gării Obor.

Fond construit

Zona va cuprinde atât clădiri existente, cât și construcții propuse prin PUZ-uri (Planuri Urbanistice Zonale) sau prin proiectul de regenerare. Sunt prevăzute:

  • Clădiri multifuncționale moderne;
  • Un complex dedicat educației și cercetării;
  • Un nod intermodal care va facilita conexiunile între mijloacele de transport;
  • Refuncționalizarea Gării Vechi ca muzeu feroviar, „un punct de atracție cultural și istoric”.

Spații verzi

Pentru „îmbunătățirea calității vieții și a mediului urban”, se vor amenaja mai multe parcuri și zone verzi:

  • Parcul liniar CFR, pe infrastructura feroviară existentă;
  • Parcul Păsărari;
  • Parcul Obor;
  • Parcul Titus Ozon;
  • Parcul Gării Obor.

Spații publice pietonale

Pietonii vor beneficia, conform proiectului, de trasee largi, piațete și zone de promenadă, care vor încuraja interacțiunea socială și activitățile comunitare:

  • Promenada și Piața Gării Obor;
  • Strada Chiristigii și Piațeta Ziduri Moși (Crucea de Piatră 1877);
  • Piațeta Bacului;
  • Piațeta Complexului Excoz;
  • Alte piațete locale distribuite în cartier.

Legături auto modernizate

Pentru a fluidiza traficul și a reduce congestionarea, sunt prevăzute noi pasaje auto:

  • Pasaj subteran Piața Gării;
  • Pasaj suprateran Bacului;
  • Pasaj la nivel între Electronica și Ziduri Moși.

Imagini cu proiectul Noul Obor – zona Pieței Obor, așa cum a fost el avizat în mandatul anterior:

proiectul Noul Obor

Comentarii
  • Proiectul lor e mizerie care blochează toată zona și e un șantier de câțiva ani. De mai mult de un an nu se mai mișcă nimic.

    Este frumos doar pe hârtie și e doar un mod de a cheltui fără rost banii publici cu firme de partid. Era foarte bine înainte de a se apuca de nesfârșitul șantier.

    • Decat un spatiu civilizat mai bine ramane asa cum e acum, cu maghernitele din fata Halei Vechi, cu celelalte maghernite din bazarul lui Ontanu, cu bronzatii care-ti ofera „telefoane, telefoane” sau pirandele tigari.
      Inteleg ca dumneata ai niste limite dar poate ar fi mai bine sa-ti deschizi orizontul cunoasterii si vei intelege lucrurile la valoarea justa.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole