Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
TikTok își face loc în zona retailului de lux, încercând să transforme TikTok Shop într-o platformă capabilă să vândă articole premium, de la genți și până la ceasuri care ajung la mii de dolari, scrie Fashion Network.
Considerată cândva o „piață de un dolar”, TikTok Shop afișează acum genți Hermès și Chanel de peste 11.000 de dolari, sau adidași rari din colaborări precum Louis Vuitton x Nike. Platforma a introdus recent și ceasuri Rolex și Cartier, chiar la timp pentru Black Friday. Majoritatea acestor articole sunt second-hand, listate de revânzători specializați, mulți dintre ei folosind inteligență artificială pentru autentificarea produselor, mizând pe audiența globală uriașă a TikTok pentru a găsi cumpărători noi.
Apariția produselor de lux pe TikTok Shop arată ambițiile tot mai mari ale companiei în e-commerce, la doi ani după lansarea în SUA, când era comparată cu giganții chinezi de fast-fashion Temu și Shein. Platforma rămâne un loc pentru oferte ieftine, dar diversificarea în zona luxury arată că amenințarea unui posibil ban în SUA nu a diminuat apetitul TikTok pentru comerț online.
Dacă totul decurge bine pentru companie, nu este exclus ca branduri de top precum Chanel, care deja folosesc platforma ca motor de marketing să vândă direct consumatorilor pe TikTok.
„Având în vedere percepția anterioară că era un fel de magazin de un dolar, evoluția este spectaculoasă”, a declarat Vidyuth Srinivasan, cofondator și CEO al companiei Entrupy, furnizorul tehnologiei de autentificare AI pentru gențile și sneakersii de lux vânduți pe TikTok Shop. „N-ai zice că aceasta era imaginea platformei acum un an și jumătate.”
Articolul continuă mai jos
Platforma a investit masiv în extinderea TikTok Shop în piețe precum Brazilia, Japonia, Mexic, Franța, Italia, Spania și multe altele. Deși anul acesta TikTok a redus așteptările privind vânzările din SUA, există în continuare optimism că Shop poate deveni una dintre cele mai valoroase divizii ale companiei. Într-un acord propus pentru menținerea operațiunilor TikTok în SUA, partea de e-commerce ar rămâne în proprietatea ByteDance, compania-mamă din China.
Pentru 17th Street, o boutique de lux second-hand din New York, TikTok Shop a devenit în doar un an unul dintre cei mai importanți generatori de vânzări online și trafic în magazin, spune Olivia Sperduto, head of social media. Până acum, au vândut aproape 1.000 de genți designer pe platformă, printre care modele rare Hermès Kelly, Birkin, produse Chanel, LVMH sau Balenciaga.
O treime din profit provine acum de pe TikTok, iar vânzările din platformă „sunt aproape egale cu cele din magazinul fizic”. TikTok percepe un comision de 8% pentru fiecare geantă vândută, o pierdere acceptabilă, spune Sperduto, având în vedere volumul.
Întrucât pe TikTok sunt vândute uneori produse contrafăcute, mai ales în beauty, creșterea segmentului de lux a dus la explozia cererii pentru companiile de autentificare. Entrupy este unul dintre cei cinci autentificatori aprobați de TikTok, iar vânzătorii trebuie să furnizeze un certificat de autenticitate în 24 de ore de la comandă. În caz contrar, tranzacția se anulează automat.
Dispozitivul Entrupy folosește o lentilă microscopică care se atașează pe camera telefonului, iar vânzătorii fotografiază logo-uri, etichete, accesorii metalice și toate detaliile relevante. AI-ul analizează imaginile folosind o bază de date formată din fotografii ale produselor originale și copii de cea mai bună calitate, colectate în peste 10 ani.
„Totul ține de creșterea nivelului de încredere”, spune Srinivasan.
TikTok a lansat categoria de lux pre-owned în Marea Britanie anul trecut și a extins-o în SUA în 2023. Potrivit lui Nicolas Waldmann, responsabil cu guvernanța globală TikTok Shop, interesul pentru second-hand și vintage este alimentat de atenția tot mai mare pentru sustenabilitate și „economia circulară”.
Generația Z este principalul motor al pieței de lux resale, ceea ce transformă TikTok Shop într-un teren ideal. Un fost director din echipa Douyin (varianta TikTok din China) a fost relocat din Shanghai la Seattle pentru a dezvolta businessul de lux în SUA, concentrat acum pe live shopping.
Live-urile sunt tot mai puternice în ecosistemul luxury. TikTok a introdus licitații live, permițând vânzătorilor să creeze adevărate „bidding wars” pentru genți de designer. Unele livestream-uri arată ca un show TV, altele ca un boutique high-end.
17th Street transmite live cinci ore pe zi, vânzând o geantă Birkin HAC cu 20.000 de dolari și obținând peste 30.000 de dolari într-o singură zi de duminică.
„Vintage-ul este în plină explozie”, spune Sperduto. „Toate gențile noi de azi vor deveni vintage într-o zi. Iar acum oamenii adoră gențile vechi – modelele Murakami de la Louis Vuitton se vând chiar mai bine decât cele noi.”