G4Media.ro

Problema din F1 pe care Mercedes nu o poate rezolva: „Am mascat-o…

George Russell / Sursa foto: DPPI / AFP / Profimedia

Problema din F1 pe care Mercedes nu o poate rezolva: „Am mascat-o ani de zile”, spune Toto Wolff

Toto Wolff a vorbit după Marele Premiu de la Barcelona despre problema cronică pe care Mercedes nu o poate rezolva: gestionarea optimă a pneurilor. „Am mascat problema ani de zile”, spune șeful echipei de Formula 1.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Înțelegerea pneurilor, cheia către sezonul 2026

În Spania, Mercedes a avut o nouă etapă complicată, iar Toto Wolff trage un semnal de alarmă al cărui ecou se duce dincolo de rezultatele de moment.

Șeful echipei de Formula 1 a recunoscut cu lejeritate că performanța echipei rămâne una inconstantă, iar una dintre principalele cauze este modul în care gestionează pneurile.

Wolff spune că Mercedes are parte de o problemă mai profundă decât pare, cu siguranță, la prima vedere.

„Este dificil să vedem multe lucruri pozitive, în afară de traiectorie, care părea să fie un pic mai bună în gestionarea pneurilor”, a spus Wolff după cursa de la Barcelona, citat de skysports.com.

„Este important să înțelegem pneurile, deoarece acesta va fi un factor important anul viitor, dincolo de toate reglementările sportive și tehnice”, precizează Wolff.

Problema, însă, nu pare a fi doar de setări: este vorba de o caracteristică structurală a monopostului Mercedes.

„Mașina noastră, în general, de-a lungul anilor, a avut mai multe probleme cu supraîncălzirea pneului spate decât altele. Întotdeauna am fost foarte puternici când era rece”, transmite șeful Mercedes.

În condiții de căldură extremă, monopostul Mercedes își pierde orice avantaj

„Este cu siguranță ceva intrinsec în mașină. Poți să maschezi sau să înrăutățești situația cu ajutorul direcțiilor de configurare, dar este ceva care se află în mașină”, completează oficialul celor de la Mercedes.

Toto Wolff transmite cât se poate de clar că dacă echipa pe care o conduce nu rezolvă problema pneurilor, atunci nu are cum să facă parte din lupta pentru titlurile din Formula 1.

Cu McLaren într-o formă de invidiat și cu un sezon 2026 în care Formula 1 va intra într-o nouă eră tehnologică, cu reglementări complet revizuite, miza înțelegerii pneurilor devine mai importantă ca oricând.

Clasamentul piloților după cursa de la Barcelona

1 Oscar Piastri (McLaren) 186 puncte
2 Lando Norris (McLaren) 176
3 Max Verstappen (RedBull) 137
4 George Russell (Mercedes) 111
5 Charles Leclerc (Ferrari) 94
6 Lewis Hamilton (Ferrari) 71
7 Kimi Antonelli (Mercedes) 48
8 Alexander Albon (Williams) 42
9 Isack Hadjar (Racing Bulls) 21
10 Esteban Ocon (Haas) 20
11 Nico Hulkenberg (Kick Sauber) 16
12 Lance Stroll (Aston Martin) 14
13 Carlos Sainz (Williams) 12
14 Pierre Gasly (Alpine) 11
15 Yuki Tsunoda (RedBull) 10
16 Oliver Bearman (Haas) 6
17 Liam Lawson (Racing Bulls) 4
18 Fernando Alonso (Aston Martin) 2
19 Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) 0
20 Jack Doohan (Alpine) 0
21 Franco Colapinto (Alpine) 0

Clasamentul constructorilor

1 McLaren 362 puncte
2 Ferrari 165
3 Mercedes 159
4 RedBull 144
5 Williams 54
6 Racing Bulls 28
7 Haas 26
8 Kick Sauber 16
9 Aston Martin 16
10 Alpine 11.

Marile Premii din sezonul 2025 al Formulei 1

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.