G4Media.ro

Presa elenă: Grup Feroviar Român, companie patronată de omul de afaceri Gruia…

Presa elenă: Grup Feroviar Român, companie patronată de omul de afaceri Gruia Stoica, la un pas de a intra pe piața din Grecia/ Întrucât materialul rulant respectiv este vechi, se mai așteaptă aprobările din partea UE

La un pas de a intra pe piaţa feroviară din Grecia pare a se afla compania românească Grup Feroviar Român, patronat de omul de afaceri Gruia Stoica, scrie Naftemporiki, citată de Rador. Potrivit sursei citate, GFR a primit autorizaţie de operare în Grecia din partea Autorităţii de Reglementare Feroviară.

Se reaminteşte că grupul Grampet, de care aparţine GFR, urmăreşte să intre pe alte şapte ţări europene. Astfel, prin aprobarea din partea Agenţiei Feroviare Europene (ERA) şi, în ceea ce priveşte Grecia, din partea Autorităţii de Reglementare Feroviară, intrarea grupului în Macedonia de Nord, Muntenegru, Slovenia, Slovacia, Cehia, Belgia şi Olanda este deja realizabilă.

De precizat că GFR a depus cerere la Autoritatea de Reglementare Feroviară pentru a utiliza două locomotive din România. Însă întrucât materialul rulant respectiv este vechi, sunt necesare anumite omologări şi aprobări din partea Ministerului grec al Transporturilor, pe care compania le-a şi primit, dar se mai aşteaptă încă aprobările din partea UE, se mai arată în articolul publicat de Naftemporiki.

De asemenea, compania se află în curs de închiriere a unei locomotive electrice de la compania greacă GAIA OSE, cele două companii aflându-se în negocieri.

Context

Gruia Stoica a fost condamnat în februarie 2016 de Înalta Curte la 2 ani și 6 luni închisoare cu suspendare pentru savârșirea infracțiunii de cumpărare de influență. în dosarul privind trucarea unei licitatii publice organizate de Complexul Energetic Oltenia.

În același dosar, avocatul Doru Boștină a fost condamnat la un de închisoare cu suspendare.

Potrivit rechizitoriului DNA, la data de 22 ianuarie 2014, Gruia Stoica, persoană care controlează GFR SA, membră a grupului Grampet, i-a promis avocatului Doru Boștină că-i va da suma de trei milioane euro pentru ca acesta să își exercite influența pe care a lăsat să se creadă că o are asupra directorului general al CFR Marfă, pentru a-l determina să-și încalce atribuțiile de serviciu și să-i comunice prețul oferit de societatea pe care o conduce, la licitația din 29 ianuarie 2014, așadar să divulge date confidențiale.

Acest demers avea ca scop adjudecarea de către Gruia Stoica a contractului ce făcea obiectul licitației, respectiv transport cărbune de la nivelul Complexului Energetic Oltenia.

Procurorii susțin că, în acest context, avocatul Doru Boștină i-a promis lui Gruia Stoica faptul că va înlesni, în schimbul sumei de trei milioane euro, aflarea ofertei de preț și va folosi pentru realizarea traficului de influență un intermediar care poate exercita influența directă asupra directorului general al CFR Marfă.

Sursa Foto: clubferoviar.ro

 

i

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

4 comentarii

  1. CFR-ul nu e in stare, fiind capusat de 30 de ani de firme de casa ale partidelor. In schimb poate ….un tigan care a facut bani din fier vechi furat.

    • asa se intampla cand firmele sant de stat
      statul corupt de partidul comunist aflat majoritar in parlament dupa 30 de ani de la revolutie
      daca firmele ar fii private sau macar partial private altfel ar sta treaba

  2. intr-o lume feroviara europeana dominata de companii istete si de vreme la masa decizionala (era, eori etc) care, ca un facut, in afara de PKP sunt mai toate top 20 din zona teutonica, Grampet face nota discordanta. Vine din Est si se intinde inpre centru (austria de multisor) sud si est.
    Dincolo de condamnarea (executata, chiar dac acu suspendare) unui personaj, vorbim despre un grup care a repornit si investit in, chiar daca la alte niveluri fata de vremurile de glorie, companii din domeniul feroviar romanesc, s-a extins in sfera serviciilor de transport feroviar in regiune si care da de lucru la cca 6000 de angajati.
    Compania face bani din zone care altfel ar fi fost deja acaparate de firme straine din domeniu, prin urmare aduce profit in tara.
    Actuala criza ne-a aratat, printre altele, cat de gresita e calea dezindustrializarii – Grampet este industrie.
    Ma intreb – de ce o stire pozitiva despre o companie locala cu un anumit succes, important mai ales pe vreme de criza si incertitudine, este imediat „tavalita” exemplar si oarecum gratuit? Cu ce ne ajuta la moral daca doar ne scuipam in fata chiar si atunci cand am putea zambi un pic?

  3. Cine l-a lasat sa taie jumatae din vagoanele Romaniei ? Imparatul sau Regele ?
    Cine sunt actionarii ?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.