G4Media.ro

Perspectivă: De ce e înșelătoare formula “școală online”? O discuție despre scop…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Ori articolul nu este tradus corect, ori Farid Panjwani amestecă fără logică conceptele.
    Locul învățării este mintea, iar relația online elev profesor este perfect compatibilă cu învățarea.
    In plus școlile fizice nu trebuie excluse ca suport material pentru scopul practic al învățării.
    Cu alte cuvinte poți învăța cu orice profesor din lumea aceasta, dar vei derula proiectele într-o școală fizică din apropierea locului în care te afli. Astfel devine mult mai simplu să parcurgi cursurile până la absolvire oriunde și la orice nivel ești capabil să o faci și în orice ritm dorești.
    In acest mod se vor economisi resurse, se va termina cu bullying-ul și cu nivelarea potențialului intelectual, iar partea de socializare se va centra pe domenii și tematici de interes comun.

  2. Ciudat sa spui asta , daca locul invatarii este propria minte atunci fara indoiala am putea invata si singuri . Fie ca esti in clasa fie ca esti acasa online, profesorul nu ar trebui decit sa fie un indrumator , un posesor de cunostiinte transferabile elevului si un organizator al acestor cunostiinte . Profesorul trebuie sa fie cel care doar organizeza casutele tematice din mintea elevului in asa fel incit elevul sa le poata accesa nestingherit . Este insa greu pentru unii profesori sa fie pusi in situatia de a nu mai detine controlul . Acelasi lucru se intimpla si in alte specialitati , aura de -atotstiutor – (cu ghilimelele de rigoare ) precum si unele modalitati ,cunoscute de noi toti , in ati avantaja cumva favoritii (iar cu ghilimele de rigoare) dispare .

    • Singura problemă a școlii online este că profesorii nu își mai pot camufla incompetența.

  3. Devil Shaiseh iar a băut prea mult. Că nu cred că a terminat școala prin eforturi de tip autodidact.
    Și precis n-a fost prin vreo localitate amărâtă (deși ar putea încerca și-n cartierul Ferentari) unde să fi vorbit cu copii de școală primară (sau poate cu părinții) despre „domenii și tematici de interes comun”. Nu-i așa că oamenii ăia dețin competența necesară să aprecieze economiile realizate prin renunțarea la încălzirea școlii sau altele asemenea?

  4. @un urs
    Corect!
    In ceea ce privește educația din școala primară și preșcolară este mai greu de aplicat ceea ce am spus. In unele cazuri chiar imposibil.
    Dar pentru pentru ciclul gimnazial și liceal este nu doar posibil ci extrem de necesar.
    In plus varianta de școală online trebuie privită că opțiune nu ca variantă unică și obligatorie.
    Problema reglementării cu siguranță va fi soluționată la nivelul UE la un moment dat.
    Comentariul tău nu aduce o soluție la nimic
    Deși sunt de acord că educația trebuie să fie accesibilă oricui, o educație performanta nu trebuie condiționată de cazurile sociale unele dintre fără speranță în domeniul educației.
    Oricum o reformă în educație trebuie făcută pentru sistemul este o bombă cu ceas, iar peste 10 ani va produce efecte.