G4Media.ro

Performanța în învățământul de stat, la Matematică: În ultimii 23 de ani…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. E ca si cum ai cere ca sistemul de pensii de stat sa sa preocupe de bunastarea celor mai bogati 5 romani.

    • Dar guvernul statului eșuat ce treaba are sa se laude cu performanțele sistemului privat? Nu ca este ipocrizie?

    • Păi se ocupă cu pensiile speciale de zeci de mii de lei pe lună, e suficient. Doar Ciucă și soția iau mii de euro pe lună pensii speciale, în timp ce o pensie de handicap grad 1 cu însoțitor e undeva la 1800-2000 lei/lună.

  2. Hai, mă, că nu se întâmplă nimic dacă se fac cateva clase de performanță în sistemul de stat, în câteva centre. Se mai curata corupția de la loturile olimpice prin creșterea concurenței.
    Acum sistemul e ca lucrarea lui Danciuca: ăia de la liceul privat au avantaje incredibile si ilegale, iar autoritățile ascund mizeria.

  3. Problema este mai complicata. Liceul privat ademeneste cu avantaje elevii de gimnaziu cu performante la olimpiada nationala de matematica. Sa se vada de unde provin cei cinci elevi de la acest liceu care au luat medalii la OIM. Sunt ei din Bucuresti? Pe de alta parte, acest liceu investeste in pregatirea elevilor pe care ii inscrie, oferindu-le ore speciale. Care in liceele de stat nu pot fi finantate.

  4. O constatare corecta, fara nicio analiza a situatiei.
    Cum functioneaza romaneste, ca sa se obtina aceasta situatie bizara:
    – liceul privat in cauza si-a propus sa isi dezvolte imaginea si marketingul pe ideea ca este liceul care are cei mai multi olimpici internationali, in special la matematica si informatica;
    – copii de clase 5-8 cu rezultate bune la olimpiadele de matematica si informatica sunt monitorizati de acest liceu, iar cei care reprezinta o oportunitate de imagine sunt ofertati:
    # bursa integrala (parintii nu platesc liceul privat),
    # libertate totala in a se concentra doar pe materia la care e olimpic (la celelalte materii, daca vrea si cat vrea, copilul trece precum gasca prin apa, fara sa invete, dar cu medii mari, ca sa nu-i strice accederea la o universitate buna).
    – liceele de stat nu ofera nici bursa si nici scutire de la a invata la materiile considerate neinteresante pentru olimpic
    Intr-o astfel de competitie in care armele sunt complet inegale, copiii cei mai buni ajung in liceul respectiv.
    Pentru copiii olimpici platesc parintii celorlalti copii de la liceul privat, care viseaza frumos ca si copiii lor vor deveni olimpici la acel liceu sau care prefera linistea copilului de a nu avea probleme la materiile care nu il intereseaza.
    O analiza interesanta ar fi sa vedeti cu cine se antreneaza, in particular, olimpicii. Cu cine fac meditatii pe romaneste, desi un olimpic nu face meditatii, ci chiar se antreneaza. Care sunt acei profesori si unde lucreaza ei.
    In cazul unui olimpic profesorul de la clasa conteaza rar spre deloc. La clasa, un profesor nu poate face nimic din ce poate interesa sau antrena un elev olimpic. Cand profesorul de la clasa nu prea conteaza, nu prea conteaza nici care e liceul unde e clasa cu olimpicul.

    • Foarte corect ceea ce a scris Ted. Chiar am stat de vorbă cu un elev de la acest liceu și am aflat același lucru pe care l-a scris Ted, elevul face pregătire numai la disciplina pentru olimpiadă, la restul disciplinelor se pun note din burtă.