G4Media.ro

Mii de clienți păcăliți de samsarii de mașini second-hand care dau kilometrajul…

Mii de clienți păcăliți de samsarii de mașini second-hand care dau kilometrajul înapoi. Cum poate fi verificată starea reală a unui automobil

Cumpărătorii care au bugete mai mici de 10.000 euro pentru a-şi cumpăra o maşina la mâna a doua sunt cei mai vulnerabili în faţa ţepelor cu kilometrajele date înapoi sau a celor cu daune ascunse. 29,4% din cele 1.212 maşini verificate anul trecut după seria de şasiu de către InspectorAuto.ro au fost găsite ca având kilometrajul dat înapoi. 2,1% dintre ele aveau daune majore. Asta se traduce prin 4,7 milioane de km ascunşi pentru cumpărătorii de bună credinţă şi profituri de mii de euro pentru samsari.

Cumpărătorii cu un buget sub 10.000 de euro sunt cei mai predispuşi la înșelătorii, adică să cumpere o maşină cu kilometrajul dat înapoi sau cu daune majore ascunse. Mai exact 34,4% dintre aceştia, după cum arată datele. Clasamentul este urmat de cei care au bugete cuprinse între 10.000 şi 15.000 euro (30,69%), 15.000 şi 30.000 euro (25%) şi peste 30.000 euro (16.3%).

Explicaţia dată de către experții din domeniul auto este una singură. Românii îşi doresc cu orice preţ maşini mai scumpe decât cele pe care şi le pot permite. Chiar cu riscul de a se lăsa păcăliți cu bună știință.

„Achiziţia unei maşini este 90 % emoţie, 10 % raţiune şi vânzătorii ştiu foarte bine acest lucru şi îl exploatează la maximum. Maşinile sunt polişate, lustruite, miros frumos. Speach-ul vânzătorului este în direcţia de a minimiza orice problemă depistată, şi urgenţa. Mulţi se bazează pe urgenţă. „Hai că am un client, hai că am doi, hai că mă sună. Grăbeşte-te, dă-mi un avans, fă ceva” a declarat pentru G4Media.ro Mihai Cune, realizatorul studiului şi fondatorul platformei online InspectorAuto.ro.

Tot specialiștii din domeniul auto spun că, mai nou, pragul psihologic maxim al kilometrilor acceptaţi de cumpărătorii români a crescut în ultimii ani de la 100.000-130.000 de km, la 180.000 de km în prezent. Preţul mediu pentru o maşină second hand este de 14.500 euro, preţul maxim de 134.000 euro, în timp ce preţul minim este de 2.500 euro.

„Din păcate, mulți clienți nu se informează. Ei doresc să-şi cumpre cu un buget mic o maşină cât mai nouă şi cu km cât mai puţini. Aici intervin samasarii care le îndeplinesc dorinţa. Dacă un client îşi doreşte o maşină cu 100.000 de km, care pe piaţă este undeva la 10.000 de euro, samsarul îi spune „Ok, pot să îţi dau eu una la 100.000 km cu 7.000 euro”. Iar samsarii ce fac? Cumpără maşini din afară cu kilometraj mult mai mare, le aduc în România, le înregistrează cu un kilometraj mult mai mic şi oferă exact ce îşi doreşte clientul. Asta cu toate că cei mai mulţi dintre clienţi văd că ceea ce cumpără este mult mai ieftin decât ceea ce găsesc pe piaţă. Din darea kilometrajului înapoi, samsarii pot câştiga până la 20% din valoarea unei maşini”, a declarat pentru G4Media.ro Bogdan Penciu, dealer auto autorizat (AutoConcept).

Ce pot face oamenii pentru a nu mai fi păcăliți?

„Un cumpărător de bună credinţă ar trebui să verifice mai întâi online, după seria de şasiu, pentru a vedea dacă sunt sau nu kilometrii daţi înapoi, sau dacă maşina a avut eventuale daune. Acesta este un filtru preliminar. Apoi, înainte de cumpărare, trebuie făcută o verificare tehnică şi de daunalitate, cu măsurarea grosimii stratului de vopsea. Trebuie să vedem dacă motorul funcţionează corespunzător, dacă a avut avarii majore care nu figurează în niciun raport online şi dacă are probleme pe zona de siguranţă sau zona electrică”, a declarat pentru G4Media.ro Mihai Cune.

Potrivit studiului făcut de InspectorAuto.ro, din cele 1.212 de maşini verificate, s-au înregistrat următoarele rezultate:

14% au fost găsite cu peste 200.000 Km reali
51,5% între 150.000 și 200.000 Km reali
21,8% între 100.000 și 150.000 Km reali
11,9% sub 100.000 km reali

Printre cele 14% cu peste 200.000 Km reali, cele mai măsluite modele de către samsari aveau de fapt: 403.000 KM VW Passat 2.0 TDI din 2013, 315.000 KM Mercedes E Klasse din 2011, 295.000 KM VW Polo TDI din 2010, 276.000 KM Audi A6 din 2010, 265.000 KM BMW Seria 5 D din 2014.

Foto: Pexels.com

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

19 comentarii

  1. nu vă grăbiţi, vine revoluţia electrică

  2. Cel mai simplu mod de a preveni astfel de țepe: legislație penală dură. Dai înapoi kilometrajul, mergi la pușcarie. Punct.

    • Pai de ce? Ca vrei tu? Daca exista fraieri de ce sa nu fie pacaliti?

    • @Adi e ca si cum ai zice ca daca mata are gaurica de ce sa nu fie penetrata cu forta, creier de maimuta,

    • @DanTeo e ca si cum ai zice ca daca mata are gaurica de ce sa nu fie penetrata cu forta, creier de maimuta,

    • De ce sa nu fie pacaliti? Pentru ca tu, ca negustor esti cinstit, de aia. Indiferent cati clienti ar putea fi pacaliti, tu ramai un om cinstit, pentru ca iti sta in caracter.

      Dar mentalitatea asta de „daca se poate, de ce nu?” e unul din factorii care ne tine in urma. Pentru ca oriunde „se poate” macar un pic si fiecare trage de acolo cat „se poate”.

      „Caracter, caracter… dar pana la un punct!” – ar spune unii. Fals!

      Datul kilometrilor inapoi e inselaciune si ar trebui pedepsita cu inchisoarea sau macar cu o amenda consistenta!

    • De acord cu propunerea de înăsprire a pedepselor. Dacă intr-onsocietate se vede ca aceasta problema este un fenomen, statul trebuie sa corecteze prin pedepse aspre.
      Tine de politica penală, dar trebuie făcută.

  3. „Un cumpărător de bună credinţă ar trebui să verifice mai întâi online, după seria de şasiu, pentru a vedea dacă…”

    Spuneti concret si cum sa verificam, ca nu suntem nici hackeri unii dintre noi, nici mecanici…

  4. Mă frapează utilizarea universală a verbului „a păcăli”.
    Păcălirea e asociată jocului. Pentru a ilustra reaua-credință, avem verbul „a înșela”.
    Așadar, samsarii înșală!

  5. De fapt cumparatorii stiu că acei km nu sunt reali, dar acceptă.

  6. Din pacate nu prea specifica pe inspectorauto.ro daca are daune sau nu , iar sursa de informare poate fi chiar dealer-ul auto care inregistreaza masina in tara ,Nu stiu ,nu cred ca au acces la vreo baza de date din strainatate ca sa stie exact ce kilometraj avea la import… : Asa arata raportul meu(o parte din el) :

    RAPORT VERIFICARE INREGISTRARI KILOMETRI
    Nr. crt. Data Kilometraj Sursa
    1 10-2016 139.100 km Ex-Leasing / Licitatie auto / Inspectie Tehnica

  7. O intrebare: nu exista in Romania, un site unde masinile sunt inregistrate si unde oricine poate verifica klometrajul?
    -la data ultimei inregistrari
    -la data ultimului control technic
    Este extrem de simplu de implementat, deoarece (banuiesc) ca centrele de control technic sunt deja conectate au serviciul national, iar serviciul national de inregistrari exista deja.

    Nu evita 100% dezagrementele insa, evita o mare parte dintre ele

    • Exista, pe site-ul RAR, dar numai pt cele care au facut ITP in Romania: http://pro.rarom.ro:8080/dosar_vehicul.aspx

    • Merci @John. Este mai dificil, atunci. In teorie, fiecare automobil UE, are macar untimul certificat de inmatriculare din tara de provenienta. In certificat, in mod normal, figureaza:
      -data 1ei inmatriculari
      -data ultimei inmatriculari si kilometrajul avut atunci
      -datele controlalelor technice din tara de origine

      Ceea ce folosesc acesti hoti (este termenul care trebuie utilizat) este lipsa de cunostinte a cumparatorilor 🙁
      Nu cunosc ce pedeapsa risca in Romania, insa in Franta, este delict penal, pedepsit cu privarea de libertate (nu evoc daunele morale si economice, acestea fiind in plus)

  8. Dupa cum scrie in articol, romanii vor masini mai scumpe decat isi pot permite.
    Gen: „De banii dati pe un cazan de Logan nou, imi iau un Passat 2013 full full full, pele, bizonic, xenon, etc”.
    Pretentii de boieri cu buda in fundul curtii…
    Cat timp mai sunt fraieri ce cred ca nemtii isi vand masinile ca s-au plictisit de ele, treaba merge.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.