
McLaren și aripile față: Ce arată datele după aplicarea noii reguli FIA de la Barcelona
Pe circuitul de la Barcelona, FIA a introdus cu ocazia acestui weekend o directivă tehnică menită să limiteze flexibilitatea aripilor față ale monoposturilor de Formula 1. Vizată, în primul rând, era McLaren, dar cel puțin după primele două sesiuni de antrenamente echipa din Woking nu dă vreun semn că ar fi afectată în vreun fel de noua regulă.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
McLaren nu pare afectată de noua regulă privind flexibilitatea aripilor față
Chiar și după aplicarea noilor reguli privind flexibilitatatea aripilor față, McLaren continuă să domine pe circuitul de la Barcelona. Lando Norris a fost cel mai rapid în prima sesiune de antrenamente, iar Oscar Piastri în cea de-a doua.
Telemetria arată că noile reguli au afectat echipe precum Mercedes și RedBull, dar nu pe McLaren.
Pe stinturi lungi, dominația McLaren se estompează, dar nu dispare.
Echilibrul aerodinamic și uzura pneurilor rămân factori-cheie în cursă.
Așteptările erau că aceste controale mai stricte privind flexibilitatea aripilor față vor zdruncina ierarhia.
Dar, după sesiunea FP2, realitatea pare alta: McLaren rămâne în top, cu Oscar Piastri cel mai rapid în toate cele trei sectoare ale circuitului catalan.
Într-unul din tururile rapide, McLaren arată în continuare o formă de invidiat: Piastri a fost constant mai rapid decât Russell și Verstappen în toate sectoarele.
În viraje-cheie precum 3 și 4, care necesită o aderență frontală stabilă, mașina McLaren a excelat.
Piastri a câștigat 0,2 secunde față de Russell doar în virajul 3 – un indiciu clar că monopostul britanic are în continuare echilibrul ideal, chiar și cu aripi față mai rigide.
Mercedes și RedBull: Probleme în zona frontală
Datele telemetrice ale FP2 (antrenamentele libere 2) arată faptul că Mercedes suferă la nivelul vitezei de vârf, dar și în virajele tehnice.
De asemenea, Max Verstappen, deși aproape de vârf în turul rapid, a întâmpinat probleme similare în sectorul 3: un semn că partea frontală a monopostului Red Bull e mai instabilă decât s-ar dori, în special după noile reglementări ale FIA.
Totuși, conform planetf1.com, aceste date de telemetrie trebuie luate în considerare cu o ușoară prudență, iar asta pentru că nu este cunoscută încărcătura exactă de combustibil și setările precise ale echipelor.
Momentan, noua directivă tehnică (TD) a FIA nu prea să o afecteze pe McLaren, echipa reușind să impresioneze în continuare în primele două antrenamente din Barcelona.
Programul Marelui Premiu de la Monaco 2025
Vineri, 30 mai
- Antrenamente 1 / Norris, cel mai rapid
- Antrenamente 2/ Piastri, cel mai rapid
Sâmbătă, 31 mai
- Antrenamente 3 / 13:30 – 14:30 / Antena Play direct
- Calificări / 17:00 – 18:00 / Antena 3 și Antena Play direct
Duminică, 1 iunie
- Cursa / ora 16:00 / Antena 1 și Antena Play direct
Circuit de Barcelona-Catalunya
- Primul Grand Prix găzduit: 1991
- Lungime circuit: 4,657 km
- Numărul de tururi: 66
- Distanță totală: 307,236 km
- Circuitul de la Barcelona are două zone de DRS, sistemul menit să favorizeze depășirile din F1
- Recordul pe tur: Max Verstappen (RedBull) 1:16.330 în 2023.
Ce s-a întâmplat la Marele Premiu al Spaniei din 2024
- Pole position: Lando Norris (McLaren)
- Câștigător: Max Verstappen (RedBull)
- Locul doi: Lando Norris (McLaren)
- Locul trei: Lewis Hamilton (Mercedes)
Clasamentul piloților după cursa de la Monaco
- Oscar Piastri (McLaren) – 161 de puncte
- Lando Norris (McLaren) – 158
- Max Verstappen (RedBull Racing) – 136
- George Russell (Mercedes) – 99
- Charles Leclerc (Ferrari) – 79
- Lewis Hamilton (Ferrari) – 63
- Kimi Antonelli (Mercedes) – 48
- Alexander Albon (Williams) – 42
- Esteban Ocon (Haas Ferrari) – 20
- Isack Hadjar (Racing Bulls) – 15, etc.
Clasamentul constructorilor
- McLaren – 319 de puncte
- Mercedes – 147
- RedBull Racing – 143
- Ferrari – 142
- Williams – 54
- Haas Ferrari – 26
- Racing Bulls – 22
- Aston Martin – 14
- Alpine Renault – 7
- Kick Sauber – 6
Marile Premii din sezonul 2025 al Formulei 1
- Australia (Albert Park) – Câștigător Lando Norris
- China (Shanghai) – 23 martie – Câștigător Oscar Piastri
- Japonia (Suzuka) – 6 aprilie – Câștigător Max Verstappen
- Bahrain (Sakhir) – 13 aprilie – Câștigător Oscar Piastri
- Arabia Saudită (Jeddah) – Câștigător Oscar Piastri
- Miami (International Autodrome) – Câștigător Oscar Piastri
- Emilia Romagna (Imola) – Câștigător Max Verstappen
- Monaco (Circuit de Monaco) – Câștigător Lando Norris
- Barcelona (Montmelo) – 1 iunie
- Canada (Gilles Villeneuve, Montreal) – 15 iunie
- Austria (Spielberg) – 29 iunie
- Marea Britanie (Silverstone) – 6 iulie
- Belgia (Spa-Francorchamps) – 27 iulie
- Ungaria (Hungaroring) – 3 august
- Olanda (Zandvoort) – 31 august
- Italia (Monza) – 7 septembrie
- Azerbaijan (Baku) – 21 septembrie
- Singapore (Marina Bay) – 5 octombrie
- SUA (Austin) – 19 octombrie
- Mexic (Hermanos Rodriguez) – 26 octombrie
- Sao Paulo (Interlagos) – 9 noiembrie
- Las Vegas (Nevada) – 22 noiembrie
- Qatar (Lusail) – 30 noiembrie
- Abu Dhabi (Yas Marina) – 7 decembrie.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.