G4Media.ro

Marile magazine: Certificatul digital nu e o veste bună pentru niciun comerciant,…

Un agent de pază de la un supermarket măsoară temperatura clienților la intrarea în magazin Sursa foto: Inquam Photos/Virgil Simonescu

Marile magazine: Certificatul digital nu e o veste bună pentru niciun comerciant, dar prioritatea e să rămânem operaţionali

Impunerea certificatului digital nu este o veste bună pentru nimeni din sectorul comercial, dar în acest moment priorităţile marilor reţele comerciale sunt să rămână operaţionale şi ca pandemia să fie limitată, aşa că factorul economic se va subordona limitărilor impuse de autorităţi, a declarat luni pentru AGERPRES, directorul executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), George Bădescu.

Reprezentantul AMRCR a precizat că asociaţia nu deţine în prezent cifre care să indice dacă impunerea certificatului digital a afectat recent volumul vânzărilor în marile reţele comerciale.

„Încă nu avem o evaluare în sensul ăsta, lucrăm la ea. Practic, obiectivul principal este să trecem de această perioadă. Că sunt sau nu sunt repercusiuni economice – orice limitare în principiu nu este o veste bună, dar având în vedere contextul general, primordial este acest obiectiv care se referă la limitarea pandemiei, şi atunci pentru moment acesta este cel care este ca principală prioritate. Deci, ca principiu, (măsura impunerii certificatului digital, n.r.) nu este o veste bună, cred că asta e evident. Plus că la nivelul asociaţiei avem şi o situaţie cu membrii noştri nealimentari: la ei este obligatoriu certificatul verde, la cei nealimentari nu este obligatoriu… avem şi membri care au şi magazine în mall-uri, deci de asta nu putem avea în acest moment o evaluare, pentru că sunt foarte multe fragmente, ca să zic aşa. Dar nu este o veste bună pentru nimeni, e clar că vine şi într-un moment în care ne confruntăm şi cu alte provocări, legate de situaţia generală economică şi cărora trebuie să le facem faţă, dar până la urmă ideea este că dacă această pandemie nu se încheie ne vom învârti în continuare în aceeaşi situaţie în care din timp în timp vor fi necesare poate alte limitări, deci în final trebuie să ieşim cumva din această situaţie”, a afirmat George Bădescu.

Directorul executiv al AMRCR a menţionat că marile reţele comerciale nu pot avea pe moment alte priorităţi decât controlarea pandemiei, fiind imposibil de urmărit în prezent obiectivele economice normale.

„Factorul economic se va subordona (limitărilor sanitare, n.r.), nu cred că poate fi altfel. Principalul obiectiv este să rămânem operaţionali, să avem aceleaşi servicii către clienţi, dar, chiar dacă e clar că nu sunt veşti bune şi că orice limitare produce un efect – nu trebuie să fii foarte expert în a evalua acest lucru – momentan nu putem avea alte priorităţi decât ca împreună cu autorităţile şi cu consumatorii să încercăm cât mai repede să avem nişte evoluţii în starea pandemică care să permită relaxarea şi în final eliminarea restricţiilor. (…) Deci, nu cred că ne putem imagina acum să urmărim obiective economice, când practic putem spune că din păcate avem deja o experienţă cu pandemia şi vedem că, deşi lucrurile păreau de mai multe ori că se îndreaptă spre o încheiere, vedem că nu este aşa şi că există aceste cicluri şi practic, până la urmă, nu poţi să spui că poţi să ai o strategie pe termen lung şi strategia ta să fie pe variabile economice. Este clar că până când nu se va încheia, practic se poate întâmpla orice, şi atunci acesta este obiectivul principal, să contribuim, alături la toţi ceilalţi, la reducerea acestei incidenţe, care înseamnă şi o relansare a restricţiilor, şi, cel mai bine să se încheie şi să revenim cu toţii la starea iniţială. Obiectivul principal este să punem sub control toată această situaţie pandemică şi numai după aceea vom reuşi să ne concentrăm fiecare pe activităţile pe care le avem în principal. Atât timp cât această situaţie va continua, lucrurile vor fi supuse în continuare unui grad mare de improbabilitate”, a precizat directorul executiv al AMRCR.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România include 22 de retaileri alimentari şi nealimentari: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros. AMRCR este membră a Confederaţiei Patronale „Concordia” şi a organizaţiei „EuroCommerce”.

Sursa foto: Inquam Photos/Virgil Simonescu

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Sincer ma bucur,molurile goale o priveliște superba.

    • MOLurile sunt benzinariile ungureasti
      corect in rom-gleza e „mall” , nu va invata la scoala sputnik de postaci?

  2. Eu zic că a afectat: am fost zilele trecute în Auchan, Carrefour, Lidl și Kaufland. Auchan Si Carrefour se află în malluri, certificatele sunt deci obligatorii, erau cumparatori în ele, dar nu atât de multi cât te-ai aștepta în weekend. În Lidl mi s-a parut aglomerație obișnuită (nu e in mall, nu trebuie certificat), iar la Kaufland, unde iar nu e nevoie de certificat, am fost suprins de lungimea cozilor la casele de marcat.
    Cel mai probabil numarul total de cumparatori nu a scazut prea mult dar se distribuie altfel între magazine, cele cu acces direct sunt avantajate. Probabil Asociația nu va da răspuns clar pentru a nu crea conflicte între membri săi.

    • ai uita mega image , profi .. si niste magazine de cartier sa le mentionezi ca ai fost zilele trecute

  3. Eu din ce-am vazut, la Plaza era plina parcarea, la fel si la AFI, iar inauntru oameni ca in orice duminica seara. E prematur sa spunem ca au fost afectate sau nu vanzarile, va trebui sa asteptam cifrele oficiale.

    • Iti dau eu cifre reale -35% fata de luna precedenta, propuneri de somaj tehnic…cifrele din piata, nu alea ce o sa vina de la pnl sau retailerii care se gudura pe langa ei :))

    • -35% la un lant mic care are si stradale pe langa magazine in mall, sa ne intelegem!

    • -45% oficial trafic clienti in ultimele 2 saptamani la Dedeman. Neoficial, unii baieti vorbesc de o scadere a volumului de afaceri de 70% pentru Dedeman.

    • la brico e dezastru. macar dedeman are spatiile in proprietate din ce stiu.

  4. eu nu mai intru in niciun carrefour sau intr-un mall decat daca e ultima optiune si chiar n-am incotro. daca nu-si doresc clienti si respecta un HG clar neconstitutional desi au o armata de avocati si un munte de bani, e treaba lor, sa-l serveasca pe arafat, cacitu, werner si aia 45% vaccinati. cat despre ce bine e sa operezi cu HG-ul asta e faptul ca am un bilet la ordin refuzat de la un lant prezent in mall-uri. asta e, economia duduie, totul e minunat :)) macar sa nu ceara insolventa, pana la primavara ma platesc ei :))

  5. Tarziu + 0 controale …

    • Sunt controale, cel putin in Bucuresti sunt. Alearga prin centre comerciale caralii dupa oameni simpli cum n-au alergat in viata lor dupa infractori :)) Cred ca gaborilor le si place sa se simta superiori po.olimii care vrea sa-si cumpere un pantalon dar n-are vaccinul, o crima odioasa :))

  6. Si din motiv că nu au vânzare. Cheltuielile sunt aceleași cu personalul, electricitate, producție etc.

  7. Nu am vazut pe nimeni sa verifice si buletinul celui care prezinta certificatul verde. Ce te impiedica sa transaferi un QR de la cineva care are certificat verde?

  8. Vad ca reprezentantii sunt fericiti cu certificatu.
    OK, succes!

    Mai vorbim peste 2-3 luni de certificareala daca mai sunt la fel de fericiti…