G4Media.ro

Legea privind introducerea de cursuri de conducere defensivă pentru șoferi, promulgată

Legea privind introducerea de cursuri de conducere defensivă pentru șoferi, promulgată

UPDATE: Actul normativ promulgat este iniţiat de fapt de către deputaţii PSD Mircea Drăghici şi Alfred Simonis și introduce posibilitatea ca șoferii să urmeze de cursuri de conducere defensivă.

Conducerea auto defensivă este definită ca fiind ”pregătire specială a conducătorilor auto în vederea prevenirii accidentelor rutiere”.

”Conducătorii auto pot urma un curs de formare în vederea pregătirii speciale pentru conducere auto defensivă”, prevede legea promulgată

”Normele privind autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto în domeniul conducerii auto defensive, normele privind atestarea profesorilor de legislaţie rutieră şi a instructorilor de conducere auto în domeniul conducerii auto defensive, precum şi procedura de examinare şi formare în domeniul conducerii auto defensive se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor şi 2 infrastructurii, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I”, mai prevede legea promulgată.

Totodată, evidenţa conducătorilor de vehicule care au urmat cursuri în domeniul conducerii defensive se ţine de către Poliţia Rutieră din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, care evaluează anual eficienţa acestor cursuri raportat la gradul de implicare al absolvenţilor în accidente de circulaţie. Procedura de ţinere a evidenţei şi de evaluare a eficienţei se stabilesc prin ordin al Ministerului Afacerilor Interne, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.”

Legea prevede şi facilităţi fiscale şi dedeuceri pentru cei care fac cursuri de conducere defensivă.

Știrea inițială: Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, joi, legea privind completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, informează Administraţia Prezidenţială. Actul normativ iniţiat de senatorul USR Cosmin Poteraş introduce cursuri de conducere defensivă şi de prim-ajutor atât pentru obţinerea carnetului de conducere cât şi pentru cei care au carnetul suspendat, relatează News.ro.

Iniţiatorul proiectului preciza că România se află în continuare în topul statelor cu cele mai multe accidente produse în traficul rutier, iar documentele Comisiei Europene arată că România înregistrează cel mai mare număr de decese cauzate în traficul rutier, ocupând primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte rata de mortalitate pe drumurile publice (85 de decese la 1 milion de locuitori.

„Anual, aproape 2.000 de oameni îşi pierd viaţa în accidente rutiere pe drumurile din România şi aproape 10.000 de persoane sunt grav rănite. Nu putem asista pasivi la pierderea de vieţi omeneşti şi cea mai simplă cale este prevenţia. Cred că educaţia rutieră poate fi un pas înainte, în sensul în care, pe de o parte, poate ajuta la conştientizarea pericolului pe care condusul agresiv îl reprezintă şi – pe de alta – îi pregăteşte pe şoferi să conducă defensiv. De asemenea, abilitatea de a acorda corect primul ajutor în caz de accident auto poate salva vieţi omeneşti, motiv pentru care am propus obligativitatea unui curs de prim ajutor ca o precondiţie pentru obţinerea permisului”, a transmis Cosmin Poteraş, potrivit unui comunicat de presă al USR.

Potrivit actului normativ promulgat de către şeful statului, cele două cursuri vor fi introduse în cadrul pregătirii teoretice şi practice pe care o realizează persoanele care solicită prezentarea la examen pentru obţinerea permisului de conducere în următoarele situaţii:

(i) obţinerea, pentru prima dată, a permisului de conducere;

(ii) beneficierea de reducerea perioadei de suspendare a sancţiunii complementare a suspendării temporare a exercitării dreptului de a conduce în ipotezele constatării de către organele competente a săvârşirii de către participantul la trafic a unei fapte contravenţionale;

(iii) dispunerea sancţiunii complementare a suspendării temporare a exercitării dreptului de a conduce atunci când fapta contravenţională se circumscrie fie conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice, fie nerespectării regulilor privind prioritatea de trecere, depăşirea sau trecerea la culoarea roşie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale.

(iv) obţinerea, după anularea permisului de conducere printr-o hotărâre judecătorească definitivă, a unui nou permis de conducere.

Legea îşi propune, de asemenea, responsabilizarea conducătorilor auto care, deşi sancţionaţi, ignoră consecinţele acţiunilor lor, nu-şi achită amenzile şi continuă comportamentul periculos şi iresponsabil, prin introducerea unui termen de plată a amenzilor de şase luni; în caz contrar se va putea dispune suspendarea permisului.

Conform datelor publicate de Poliţia Română, în ciuda unei mici scăderi a gradului accidentelor produse între anii 2009 şi 2019, România se află în continuare în topul statelor cu cele mai multe accidente produse în traficul rutier, iar documentele Comisiei Europene arată că România înregistrează cel mai mare număr de decese cauzate în traficul rutier, ocupând primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte rata de mortalitate pe drumurile publice (85 de decese la 1 milion de locuitori).

De asemenea, conform Buletinului Siguranţei Rutiere pentru anul 2020, în urma accidentelor rutiere produse pe teritoriul României, au fost plătite despăgubiri brute în valoare totală de 3.181.026.059 lei, 79% din această sumă fiind plătită pentru daune materiale, iar 21% reprezintă despăgubiri pentru vătămări corporale.

Pe lângă aceste costuri foarte ridicate, impactul socio-economic al unui accident rutier grav este uriaş: de la locuri de muncă pierdute, activităţi economice blocate şi până la costurile de transport, intervenţie şi spitalizare.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Si cine se va ocupa de conducerea defensiva? Cumva Titi Aur?

  2. Este vorba despre o alta lege
    Decret pentru promulgarea Legii privind completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (PL-x 66/17.02.2020);
    http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?idp=18132

  3. Si de drumuri nu se discuta. Cred ca mor mai multi din cauza craterelor din soselele noastre

    • Cu tot respectul, nu avem ce vorbi de drumuri ca fiind cauza principala a accidentelor. In primul rand cand te urci la volan ar trebui sa fii in deplinatatatea facultatilor mintale si sa iti dai seama ca daca un drum are cratere, adaptezi viteza si/sau stilul de condus la acel drum si nu te pui sa incerci sa zbori peste ele sau sa faci slalom.
      Nerespectarea regulilor de circulatie este prima cauza a accidentelor.

  4. Nevas’mea e ofiter de politie. Da’ de aia pe bune, care a dat până acum in gât fuecarw tentativă vde mită, care stă peste program si care e sunata noaptea cand nu se stie incotro (pt ca ea chiar cunoaste legea).
    De câțiva ani incerc sa ii bag ceva in cap si nu reusesc (ma rog… N ar fi singura chestie. Cel mai des se termina invers- imi baga ea mie): ei ar castiga enorm daca ar face campanii agresive, moderne, vii, pt trezirea/informarea participantilor la trafic. Cu totii am fi mai ok daca s ar folosi o parte din resurse pt a crea o structură națională de preventie. Educare. Whatever.
    Ei bine, de ce nu mi iese?…” Nu intelegi sistemul…cu dinozaurii astia de la varf nu ai nicio șansă”

    Ce inteleg eu de aici: niciodata nu se va schimba ceva. Pt va dinozaurii produc alti dinozauri, redundanta, lipsa de evolutie, you got the point.
    Oare asa sa fie?… E tara asta cum era cu 30 de ani in urmă?… Pe bune? Si, daca nu mai e, cum s au produs micile transformări?… Cu baby steps. Incetuc.

    Mda

    Vorbesc singur
    Ma cert cu ea in cap si va pap voua timp.
    Sorry
    Iarna usoara