G4Media.ro

Horodniceanu contestă procedura de numire a procurorului general

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Cum poți contsta ceva care nu a existat? Aia a fost simulacru de procedură, in ideea ca Răhățel Toader mai găseste vreun procuror corupt, inhaitat cu penalii, ca Adina Flocea, ca sa faca din el o sluga obedienta. Un procuror comunist si colab cu Secu, apoi cu mafia ieseana usl, nu poate gândi altfel.

    • Presedintele s-a grabit sa semneze decretul de pensionare.
      Cu un alt ministru al justitiei, candidatura lui Lazar pentru un nou mandat ar fi putut avea succes.
      Pina la 27.04 nu va fi timp pentru numirea unui nou procuror general.
      Presedintele trebuia sa-i prelungeasca mandatul lui Lazar, pina era acceptat un nou procuror general.
      Poate ca incercarea de remaniere va pica in parlament si astfel va pica si guvernul.
      Presedintele ar putea, in aceasta situatie, sa desemneze un premier independent, iar un ministru al justitiei independent l-ar fi putut nominaliza pe Lazar pentru un al doilea mandat.

    • Cozmin, foarte optimist esti tu, imi place.

    • Plus dosarul lui Plesu, la misto facut, in timp ce vapoarele aduc la greu droguri; esuarea barcutei i-a dat de gol !

  2. F. bine, trebuie să treacă prin mai multe comisii profesionale, nu să fie ales prin casting de către un singur individ ales politic! Cât de cât, tuDorel ar fi trebuit să aleagă având ceva cunoștințe juridice, dar ce te faci daca ministru al justiției e numit unul gen Carmen Gaz, fără pregătire de specialitate?
    Procurorul trebuie sa treacă întâi de una sau mai multe comisii profesionale, care să propună candidații mai departe, către mai mulți decidenții politici ( ceva in genul alegerii procurorului șef european): guvern+ parlament+ președinte, să fie ales cel agreat de toți decidenții politici
    Procurorul general nu trebuie ales politic daca vrem sa avem justiție independentă!!!
    Ministrul trebuie doar sa aloce banii necesari funcționării, nu să decidă direcția și modul în care se face justiție!

  3. Si ce rost are sa mai apelam la comisia Tufa de Venetia??!!
    Pai sa amintesc …

    La inceputul lui 2005, legea prevedea ca procurorul-sef de la PG și procurorul-sef al DNA sa fie numiți de către președinte, la propunerea CSM și cu recomandarea ministrului Justiției. Lege la acarei conmcepere isi adusese concursul Comisia de la Venetia ….
    La 19 iulie 2005 ministrul justitiei promoveaza o noua reforma prin care procurorul-sef al Romaniei si procurorul-sef al DNA sunt numiti in functie de catre presedintele Romaniei, la recomandarea ministrului , luand aceasta prerogativa din mainile Consiliului Superior al Magistraturii, ca organism superior si independent.
    Urmeaza numirea noului Procuror General.CSM a data aviz negativ da stiti cum se zice pe englezeste „shokeres ******” ….

    Si toate-s bune pana ce Barosso a dat 11 pcte si a cerut porcedura transparenta. Si daca e vrba de transparenta lumina se facu desi nu se modifica nimic la lege!!!
    :”Din 2005, propunerea o face ministrul Justiţiei, iar numirea o face preşedintele ţării. Dacă aceştia fac o numire proastă, electoratul ştie cine este responsabil şi trebuie să dea socoteală. Eu l-am propus pe ********** la conducerea DNA şi, în faţa întregii ţări, mi-am luat răspunderea pentru această propunere. La fel, şi preşedintele XXXXescu pentru numirea lui. Deci oamenii ştiu pe cine să aplaude sau pe cine să sancţioneze”,
    Si iata niste argumente din 2016 a unei persoane pe care nu cred ca o sa o refutati (v refutatio si honny soit

    1. Responsabilitatea personala a ministrului Justitiei care face propunerea. Daca procurorul propus pentru o functie de conducere esueaza, atunci stim cine l-a propus si ii putem cere ministrului (a) sa propuna revocarea acelui procuror sef din functie si sa propuna un altul, si (b) sa raspunda pentru aceasta nominalizare, inclusiv prin demisie, daca numirea a dus de exemplu la un management prost al institutiei sau la blocarea dosarelor din motive politice sau de ineficienta.

    2. CSM este un organ colectiv, care nu raspunde pentru nici una din masurile pe care le ia, pentru ca raspunderea reala este numai cea individuala, iar raspundere colectiva nu exista. In plus, CSM ia decizii prin vot secret, deci nu se stie cine ce a votat la nicio decizie, nici la deciziile de numiri sau nominalizari si nimeni nu poate fi tras la raspundere pentru o nominalizare proasta sau daca procurorul cu functie de conducere nominalizat de CSM esueaza. Iar daca CSM nu vrea sa propuna revocarea unui procuror sef care esueaza, CSM nu raspunde in niciun fel si nici nu poate fi obligat sa propuna revocarea si sa faca alta propunere.

    3. Orice nominalizare trebuie facuta in urma unui concurs, in mod transparent, fara intelegeri politice, si de persoane care pot fi trase la raspundere pentru numirile proaste sau bazate pe influente politice, si nu pe competentele persoanelor nominalizate.

    4. Conditionalitatea numarul 3 din MCV prevede si „Asigurarea stabilitatii legislative si institutionale a cadrului anticoruptie, in special prin mentinerea procedurii actuale de numire si revocare a Procurorului General al Romaniei, a procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie si a titularilor altor posturi de conducere din cadrul Parchetului General”.

    5. CSM are deja foarte multe atributii privind cariera magistratilor, raspunderea disciplinara, managementul instantelor, unificarea practicii judiciare, Institutul National de Magistratura etc si o regula simpla de cand lumea este ca nu incarci cu noi atributii o institutie care are deja multe sarcini, mai ales cand nu sunt toate indeplinite complet si ireversibil, poate tocmai pentru ca sunt prea multe.

    6. Presedintele tarii trebuie sa poata respinge motivat o propunere, actionand ca un alt filtru de selectie, iar aceasta situatie nu trebuie schimbata, pentru ca asta ar insemna de fapt ca CSM nu numai ca nominalizeaza, ci si decide, atat timp cat presedintele tarii nu poate refuza o numire. Varianta CSM, sustinuta de altfel de-a lungul timpului si de politicienii USL, liberali si socialisti certati cu justitia, elimina posibilitatea ca presedintele sa poata refuza motivat numirea in functiile de conducere. Adica CSM vrea puteri sporite cu responsabilitate zero.

    Adica ramnse cam la fel si Comisia deveni cam ca Tufa de Venetia ….

    Azi, dupa ce nu mai stiu cati anu sistemul a fost aprobat de MCV iar incepen ca vream altul ca sa Venetia.
    Si daca se va schimba guvernu .,.. ca in 2005 ce face? Facem din Comisia de la Tuta din Venetia?!

  4. Plus dosarul lui Plesu, la misto facut, in timp ce vapoarele aduc la greu droguri; esuarea barcutei i-a dat de gol !