G4Media.ro

Google lansează o campanie de combatere a dezinformării legată de refugiaţii ucraineni,…

Sursa foto: Unsplash / Mitchell Luo

Google lansează o campanie de combatere a dezinformării legată de refugiaţii ucraineni, în Polonia, Slovacia şi Republica Cehă / Clipuri de 90 de secunde vor transmite mesaje împotriva conţinutului dăunător de pe reţelele sociale

Filiala Jigsaw a Google va lansa săptămâna viitoare o campanie pentru a combate dezinformarea în Polonia, Slovacia şi Republica Cehă, despre refugiaţii ucraineni, pe baza cercetărilor efectuate de psihologi de la două universităţi britanice, transmite Reuters.

În colaborare cu Jigsaw, psihologii de la universităţile Cambridge şi Bristol au produs clipuri de 90 de secunde menite să ”inoculeze” oamenii împotriva conţinutului dăunător de pe reţelele sociale.

Clipurile, care vor rula în spaţiile publicitare de pe YouTube-ul Google şi, de asemenea, pe alte platforme precum Twitter, TikTok şi Facebook-ul, au scopul de a ajuta oamenii să identifice manipularea emoţională şi ţapii ispăşitori într-un titlu de ştiri.

”Dacă le spui oamenilor ce este adevărat şi fals, mulţi oameni vor contesta… dar ceea ce poţi prezice sunt tehnicile care vor fi folosite în răspândirea dezinformării, ca în cazul crizei din Ucraina”, a spus Jon Roozenbeek, autorul principal al unui raport despre cercetarea din spatele campaniei, într-un interviu.

Cercetarea s-a desfăşurat prin şapte experimente, inclusiv cu un grup de americani de peste 18 ani care urmăresc ştiri politice pe YouTube.

Jigsaw a expus în jur de 5,4 milioane de utilizatori YouTube din SUA la un videoclip de inoculare, acesta fiind vizionat de aproape un milion de persoane timp de cel puţin 30 de secunde.

Campania este concepută pentru a construi rezistenţa la naraţiunile anti-refugiaţi, în parteneriat cu organizaţii locale non-guvernamentale, verificatori de fapte, cadre universitare şi experţi în dezinformare.

Răspândirea informaţiilor înşelătoare şi false în Statele Unite şi Europa prin intermediul reţelelor de socializare a determinat diverse guverne să ceară noi legi pentru a stopa campaniile de dezinformare.

”Ne gândim la asta ca la un experiment pilot, aşa că nu există absolut niciun motiv pentru care această abordare nu ar putea fi extinsă la alte ţări”, a declarat Beth Goldberg, şeful de cercetare la Jigsaw, într-un interviu.

Polonia a fost aleasă pentru că are cei mai mulţi refugiaţi ucraineni, a spus ea, adăugând că Republica Cehă şi Slovacia ar fi elemente utile pentru restul Europei. Campania se va desfăşura timp de o lună.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...