G4Media.ro

Ghinea: Avem prevăzut în PNRR construcția a 13 mii de stații de…

Ghinea: Avem prevăzut în PNRR construcția a 13 mii de stații de încărcare pentru mașini electrice, dar vom crește probabil la 20 de mii, Comisia ar dori 30 de mii / Europa pregătește trecerea chiar brutală la mașini electrice

Ministrul investițiilor și proiectelor europene, Cristian Ghinea, a declarat, miercuri seara, la Antena 3, că România a prevăzut în Planul Național pentru Redresare și Reziliență (PNRR) construcția a 13 mii de noi stații de încărcare pentru mașini electrice, dar că numărul acestora va crește probabil la 20 de mii în condițiile în care UE ar dori 30 de mii.

”Europa pregătește trecerea chiar brutală la mașini electrice (…) Am spus primarilor: stații de încărcare, piste de biciclete, transport electric”, a declarat Ghinea la Antena 3. El a mai spus că în PNRR sunt prevăzute 300 de milioane de euro pentru ca România să facă parte dintr-un consorțiu european care va fabrica CIP_uri pentru mașini electrice.

Cele mai relevante declarații pe tema mașinilor electrice

  • Trebuie să ținem pasul cu niște schimbări. Am pus 300 de milioane pentru care România să fie parte a unui consorțiu european.
  • Mașinile electrice, totul folosește cip-uri. Este o criză mondială de cip-uri. Este o bătălie uriașă între SUA, China, și Europa are acest plan de a aduce acasă producția de cip-uri. Vor fi Politehnica, companii românești, care vor fi parte din acest proiect.Ideea proiectului va fi să aducem România în această producție.
  • Europa pregătește trecerea chiar brutală la mașini electrice. Abia săptămâna asta am luat mașină sută la sută electrică. Avem 13 mii de stații de încărcare în varianta trimisă la Bruxelles. Vom crește probabil la 20 de mii iar UE vrea 30 de mii de stații de încărcare.
  • Stațiile de încărcare vor putea fi încarcate de primării în stații publie. Sunt trei linii de finanțare, la autostrăzile nou făcute, A7, A8 vor avea din construcție stații de încărcare.
  • Am spus primarilor: stații de încărcare, piste de biciclete, transport electric. Unii primari spun, domne, eu nu mi-am terminat de asfaltat orașul. Și spun, da, asta e România. Și în București mai sunt sute de străzi neasfaltate. Dar trebuie să luăm bani și pentru asta. Ce facem, ratăm trecerea la automobile electrice?Nu putem să facem totul din fonduri europene.
Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

19 comentarii

  1. Trecerea chiar brutala…. In fel de colectivizare. Ne ia de acasă și ne rupe cu bătaia la beci?

    • O să fie „Sighetu’ posesorilor de diesel”! 😄
      „Aiudul benzinarilor”!
      Dacă le fac la același preț și cu aceeași autonomie, cu încărcare în 5 minute și stații peste tot, n-am obiecții.
      Altfel sunt doar mofturi de hipsteri retardați.

  2. Noi nu avem „pikur” dar ne împrumutăm pentru „pikap”?

    • @Eugenio,
      Mumuistă mică, vezi că iar te vând țîganilor dacă nu vii cu banii. Te-am lăsat pe centură să produci, clar!?

  3. Abia aștept să văd doar mașini electrice. Sa vezi haos generalizat :))

  4. Doar nu il doare gura…hartia suporta multe. Paula in tine swine

  5. masina familiala o sa mai aiba doar oceanografii bechtelosi sau burdujile

  6. Daca UE imi asigura 80% din autonomia celei pe benzina si mi-o vinde la pret de Dacie in rate fara dobanda cu mare drag o schimb pe cea actuala. Plus statii de incarcare rapide la pret similar benzinei ca doar nu o sa stau ore in statie si sa platesc mai mult. Partea interesanta este ca daca se ia o decizie radicala masinile pe combustie interna nu se vor mai vinde, devin hoituri chiar daca sunt Euro 6 noi noute. O sa fi interesant camioanele de transport, betoniere, vor ramane pe combustibil lichid?

  7. Vine unul si infiinteaza partidul masinilor cu motoare termice….. Si se pune Gica contra! CAm cate voturi credeti c-o sa ia la alegerile din 2028 sau 2032? FAcem pariu ca face singur guvernul???? Si nu numai in Romania…….Cam in juma de Europa!!! Ramane Geta singura si neconsolata!!!

    • Si ca sa nu uitam de unde plecam….

      1. S-a oprit taierea ilegala si nerationala a padurilor?
      2. S-a oprit poluarea industriala???? Marea poluare, de fapt?
      3. Se recicleaza mai mult de 25-30%?
      4. Daca eu am poluare 0% (teoretic) si toti vecinii sunt la 100% (practic), cam ce grad de poluare o sa resimt (tot practic).

      Tampitii de la Bruxelles cand nu fac nimic, isi fac de treaba. Si in cazul asta chiar sunt tamptiti! Iarna se vor incalzi cu „gheata verde”???? Importata din adancul Siberiei? Sau vor arde cartile din biblioteca in masivele seminee de marmura….

    • Daca in 5-10 ani se dezvolta tehnologii mai ieftine pentru baterii, cu capacitate sporita, toti astia cu motoare termice vor fi lasati in offsaid. Ce avantaj au masinile cu motor termic fata de electric? Electricul e mai ieftin de utilizat (plinul e mai ieftin, chiar si fara accize la combustibil). E mai fiabil, mai putin poluant, cuplu constant la ORICE turatie, silentios. Daca devine la fel de ieftin, de usor de incarcat, cine credeti ca va mai lua motor termic?

    • Tiberius, pot sa se dezvolte supertehnologii pentru superbaterii superieftine, nu acolo e problema masinilor cu acumulatori. Problema adevarata e cu sursele de energie si cind zic surse nu ma refer la statiile de incarcare ci la producatorii de energie.
      Dar cu citeva centrale electrice (5-10 acolo) in plus se rezolva, cel putin in Romania.

    • Amicu, 8 milioane de autovehicule care circula in Romania costa MINIMUM 50 miliarde euro (chiar si fiind second in mare parte). 5-10 centrale ar costa 3-5 miliarde euro extra. Ce mare branza? Si daca e cerere de curent, daca se obtine profit din curentul vandut, care e problema sa facem centrale?

    • Plangaciosule, in 98% din cazuri nu ai nevoie de reincarcare pe parcurs, in utilizare urbana. Ce mare branza e sa-ti pui masina la incarcat acasa, la fel cum faci cu telefonul? Si la drum lung se poate folosi incarcarea rapida, care ar trebui sa fie dispo pe orice autostrada in cativa ani. Manci, iti intinzi picioarele, faci un shushu si pleci mai departe. Nu vad un impediment major ca trebuie sa fac o pauza de 30 min sa incarci. Deja exista masini cu autonomie de peste 700 km (Mercedes scoate un model). Peste cativa ani va fi mai mult si mai ieftin, ca O R I C E tehnologie in care cercetarea obtine progres.
      Ce taxe pe curent visezi? Cum poti sa taxezi suplimentar o marfa care se foloseste la 1001 lucruri diferite? Si sa zicem ca baga accize, ca la motorina. O sa fie mai scump? Nu cred.
      In plus, eu vorbesc de tehnologii noi pentru baterii, unele care sa nu depinda de metale rare. Pune dreku mana pe carte si intra in cercetare, sa obtii tehnologia independenta pe care sa o putem implementa in Europa! Nu cred ca fabricarea bateriilor e o tehnologie pe care DOAR China, india sau Brazilia o poate implementa.

  8. Ghinea are dreptate, ” am prevazut”. Ca ele nu vor fi construite niciodata, e alta problema.

  9. Am văzut ce piste de biciclete s-au construit până acum, mai mare râsul, bani tocati degeaba

  10. Nu ai nevoie de resurse ca sa fii dezvoltat. inovatia tine loc foarte bine de resurse. Japonia, Coreea de Sud, Taiwan nu au nicio resursa, doar oamenii, spiritul antreprenorial si inovatia. Resursele le poti lua de la rusi sau africani, ca si asa nu stiu ce sa faca cu ele decat sa le vanda.

  11. Aveau si masini electrice in Europa rurală din secolul 18?