FOTO TikTok a acceptat reclame politice plătite pro-Călin Georgescu, deși susține că nu le acceptă / TikTok spune și că aplică ”cu rigurozitate” regulile anti-deziformare, în timp ce abundă în fake-news
TikTok a acceptat reclame politice plătite în campania electorală a lui Călin Georgescu, candidatul pro-rus cu discurs legionar, în primul tur al alegerilor prezidențiale, așa cum arată o serie de fotografii semnalate pe Facebook de un utilizator.
Mai mult, rețeaua chinezească spune și că aplică ”cu rigurozitate” regulile anti-deziformare, în timp ce postările tiktokerilor abundă în fake-news. Un singur exemplu este cel al postărilor referitoare la candidata USR Elena Lasconi despre care rețeaua de tiktokeri ai lui Călin Georgescu spune că va legaliza căsătoriile gay, retorica principală în turul doi al prezidențialelor.
În realitate, Elena Lasconi a declarat recent că s-a numărat printre cei care au votat la referendumul pentru familia tradițională care urmărea să introducă în Constituție o mențiune specifică despre căsătoria poate avea loc doar între un bărbat și o femeie.
TikTok a transmis, joi, că ”nu acceptă reclamele politice plătite” şi solicită tuturor să respecte regulile comunităţii ”pe care le aplică în mod continuu”, a transmis purtătorul de cuvânt al rețelei într-un comunicat de presă, ca reacție la acuzațiile Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT) care a decis că Georgescu a avut tratament preferențial pe Tiktok și că rețeaua nu a respectat decizia Biroului Electoral.
- ”Prin încălcarea legislației electorale, un candidat la alegerile prezidențiale a beneficiat de o expunere masivă pe fondul tratamentului preferențial pe care platforma TikTok l-a acordat acestuia prin faptul că nu l-a marcat drept candidat politic, respectiv fără a-i cere obligația de a marca materialele electorale de tip video cu codul unic de identificare atribuit de Autoritatea Electorală Permanentă la desemnarea mandatarului financiar coordonator, obligație impusă prin legislația electorală”.
CSAT arată că vizibilitatea candidatului respectiv a crescut semnificativ în raport cu ceilalți candidați care au fost recunoscuți de algoritmii TikTok drept candidați la alegerile prezidențiale, iar conținutul promovat de aceștia a fost filtrat masiv, diminuând exponențial vizibilitatea acestora la nivelul utilizatorilor platformei.
- Info Sud-Est și G4Media au arătat în exclusivitate, cu 10 zile înainte de alegeri, cum a crescut în sondaje Călin Georgescu printr-o strategie de promovare pe TikTok. Citește analiza aici.
Pe de altă parte, însuși Călin Georgescu a repetat în mai multe rânduri că nu a beneficiat de niciun ban în campanie și că demersurile de pe rețelele de socializare au fost făcute de ”oameni care au simțit chemarea” și de voluntari și a raportat Statului român zero cheltuieli de campanie.
Însă, pe lângă selecția de postări plătite (din sute de astfel de cazuri) din fotografiile de mai jos, au apărut și reacțiile influencerilor care susțin că au aflat abia după încheierea alegerilor că au susținut un candidat pro-rus, spunând că au crezut că au fost plătiți doar ca să îndemne lumea să iasă la vot. Vezi exemple aici și aici.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.