G4Media.ro

Facebook și Instagram au eliminat peste două milioane de reclame care îndemnau…

sursa foto: Pixabay

Facebook și Instagram au eliminat peste două milioane de reclame care îndemnau americanii să nu participe la alegerile de luna viitoare

În total, „2,2 milioane de reclame au fost respinse” şi 120.000 de postări pe Facebook şi Instagram au fost retrase pentru încercarea de împiedica participarea la vot”, înainte de alegerile prezidenţiale americane, a afirmat directorul pentru afaceri globale al Facebook, Nick Clegg, într-un interviu pentru Journal du Dimanche, citat de AFP.

În plus, „au fost afişate avertismente la 150 de milioane de informaţii false verificate de media independente”, printre care agenţia France Presse, a explicat Nick Clegg săptămânalului francez.

Facebook şi-a înmulţit în ultimele luni eforturile pentru a nu repeta traumatismul din 2016, când reţeaua sa a fost utilizată pentru operaţiuni masive de manipulare a alegătorilor, desfăşurate din Rusia, cu prilejul scrutinului prezidenţial din Statele Unite şi referendumului legat de Brexit în Regatul Unit.

„Avem 35.000 de colaboratori care se ocupă de securitatea platformelor noastre şi contribuie la alegeri. Am încheiat parteneriate cu 70 de media specializate în verificarea informaţiilor”, a precizat responsabilul Facebook.

„De asemenea, dispunem de instrumente ale inteligenţei artificiale. Ele au permis eliminarea a miliarde de postări şi conturi false, chiar înainte de a fi semnalate de utilizatori”, a mai afirmat Nick Clegg. În plus, site-ul stochează „toate reclamele şi informaţiile cum ar fi finanţarea şi provenienţa lor timp de şapte ani pentru asigurarea transparenţei”.

În 2016, a subliniat fostul vicepremier britanic, „Facebook nu a identificat, nici nu a eliminat nicio reţea străină interferând în alegeri. Din martie până în septembrie în acest an, am eliminat 30 de reţele rău intenţionate din întreaga lume, dintre care unele vizau Statele Unite”.

La începutul lui octombrie, Facebook a retras peste 300 de conturi şi pagini, active pe Facebook şi Instagram. Compania a stabilit o legătură cu un cabinet de marketing, Rally Forge, care lucrează pentru Turning Point USA, o organizaţie vizând mobilizarea studenţilor în jurul lui Donald Trump, mai ales în statele unde alegerile sunt extrem de disputate.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Bun, mă bucur că i-a venit mintea la cap lui Zuckerberg, spre deosebire de statul american, care e paralizat de cultul trumpist.

    • Facebook-ul ar trebui sa promoveze partidul lui Barna. Poate asa vor ajunge la 10 %.
      Votati cu cel mai curat partid din Romania!

    • @aveti ce votati, de und stii ca nu o fac? Orice partid care promoveaza cetațenul/cetațeana/cetăț/ ( sper ca am scris corect pentru orice gen, ca sa nu fie nimeni discriminat ) global, este promovat de facebook. Fiț cetăț global, toti egali, toti la fel. Cetăț global este cetăț viitorului. Traiasca Lenin!

  2. Jumatate din americani deja nu voteaza. Dar puternicii zilei inca mai vor legitimare ca sa poata da cu pulane si gaze. Nu vrei sa ti se demoralizeze jandarmii. Le dai leafa, dar mai ales le spui ca ei reprezinta alesii poporului, democratia si binili.

    Tapalaga poate sa va spuna, ca la fel il motivau la Europa „Libera”.