G4Media.ro

Exporturile UE de maşini electrice şi hibride au crescut anul trecut cu…

Sursa foto: Unsplash

Exporturile UE de maşini electrice şi hibride au crescut anul trecut cu 69%, la 42 miliarde de euro

Exporturile UE de maşini electrice şi hibride au crescut anul trecut cu 69%, în termeni valorici, la 42 miliarde de euro (44,26 miliarde de dolari), depăşind importurile pentru al doilea an, conform datelor Eurostat, transmite Reuters.

În 2021, exporturile de autoturisme hibride, fără reîncărcare din surse externe, au urcat la 22,9 miliarde de euro, în timp ce exporturile de maşini integral electrice au ajuns la 12,3 miliarde de euro, iar cele de vehiculele hibride reîncărcabile au crescut la 6,8 miliarde de euro.

Valoarea totală a importurilor a crescut cu 40%, la 29 miliarde de euro, arată datele Eurostat.

De asemenea, valoarea exporturilor a depăşit valoarea importurilor în 2021, după ce în 2020, valoarea importurilor a depăşit valoarea exporturilor.

Marea Britanie a fost cea mai importantă destinaţie pentru exporturile UE de autoturisme hibride fără reîncărcare din surse externe şi de maşini integral electrice, reprezentând 26% şi, respectiv, 28% din total, fiind urmată de Norvegia şi Statele Unite.

Vehiculele hibride reîncărcabile au fost exportate în principal în Marea Britanie, China şi SUA.

Japonia a fost piaţa de origine pentru 23% din importurile UE de autoturisme hibride fără reîncărcare din surse externe, în 2021. Pentru maşinile integral electrice, China a fost responsabilă pentru 43% din importuri, în timp ce vehiculele hibride reîncărcabile au fost în mare parte importate din Statele Unite.

Sursa: Agerpres

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Reteaua electrica tine pasul cu acest boom de consumatori? Intreb pt un prieten

    • Pai, sa facem un calcul.
      Daca am avea masini cu baterii de capacitate de 50 kwh (capacitate de marime medie, ca un Spring are 25 KWH), si daca ar avea nevoie de incarcare la fiecare doua saptamani, atunci cu 1000 MWH (cam 10% din consumul maxim al Romaniei) am putea alimenta 6.720.000 masini in Romania.
      Deunazi am auzit de proiectul de instalare a unei centrale fotovoltaice in jud Arad, cu capacitate de aprox 1000 MWH. Doar o centrala (ca mai vor sa construiasca si altele mai mici). Potentialul eolian al Dobrogei e de zeci de mii de MWH, printre cele mai bune din Europa. Si bate vantul 11 luni din 12, doar sa-l punem la treaba. Problema rezolvata, ce zici?

  2. 42 miliarde de euro… scumpe dom’le!