EXCLUSIV Documentul prin care Romprest cere o treime din bugetul Primăriei Sector 1 / Serviciile de salubritate, de cinci ori mai scumpe decât cele din Oradea

Clotilde Armand Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Serviciile de salubritate prestate de Romprest în Sectorul 1 al Capitalei vor costa 239 de milioane de lei în acest an, potrivit bugetului companiei pe 2021 obținut de Economedia. Dacă adunăm și facturile neplătite din trecut, sumele datorate companiei se ridică la un sfert din bugetul total al primăriei de sector, care estimează venituri totale de 1,12 miliarde lei în acest an. Salubritatea din Sectorul 1 costă de aproape cinci ori mai mult decât cea din Oradea, un oraș similar din punct de vedere al numărului de locuitori.

Romprest estima la începutul anului un buget de 201 milioane de lei (239,42 milioane de lei cu TVA), din care doar salubrizarea era estimată să coste 151,7 milioane de lei, în timp ce colectarea, transportul și tratarea deșeurilor erau estimate la 38,5 milioane de lei, iar deszăpezirea 10,9 milioane de lei.

Sursa foto: Economedia

De asemenea, Romprest a atras atenția Primăriei Sectorului 1 că există restanțe la plata serviciilor prestate și facturate în anul 2020 în cuantum de 90,84 milioane de lei.

Spre comparație, tarifele de salubritate din Oradea sunt de cinci ori mai mici decât cele din Sectorul 1. Oradea a încheiat anul trecut un contract de concesiune pe 8 ani cu compania germană RER, pe toată această perioadă serviciile de salubritate, deszăpezire și colectare a deșeurilor urmând să coste 356 milioane de lei fără TVA (423 de milioane de lei cu TVA). Așadar, costul salubrizării într-un singur an în Oradea este de numai 52,8 milioane de lei, de cinci ori mai mic decât cel din Sectorul 1 din București.

Oradea are în prezent 201.000 de locuitori, iar Sectorul 1 are circa 229.000 de locuitori.

Sector 1 (buget Romprest 2021) Oradea (tarife pe un an)
Salubrizare 151,7 milioane lei 19,7 milioane lei
Colectare deșeuri 38,5 milioane lei 19,8 milioane lei
Deszăpezire 10,9 milioane lei 4,98 milioane lei
Total (cu TVA) 239 milioane lei 52,8 milioane lei

Contractul de salubritate dintre Romprest și Primăria Sectorului 1 a fost semnat în 2008, pe o perioadă de 25 de ani, în timpul mandatului fostului primar Adrian Chiliman (2004 – 2015). În perioada 2016 – 2020, sectorul a fost condus de Daniel Tudorache. Acesta din urma ocupase anterior, între anii 2008 si 2011, funcția de viceprimar al Sectorului 1.

Potrivit confidas.ro, Romprest SA a avut anul trecut o cifră de afaceri de 241 milioane de lei, un profit de 23 milioane de lei și 2.600 de angajați.

Scandalul gunoiului din Sectorul 1

Compania Romprest a refuzat recent să ridice gunoiul din Sectorul 1, motivând că Primăria Sectorului 1 nu a plătit facturile. La rândul său, primărița Clotilde Armand a declarat că nu a plătit facturile pentru că firma ar factura sume mult mai mari decât cele reale pentru servicii care nu au fost prestate.

Clotilde Armand chiar a cerut Comitetului Local pentru Situații de Urgență să înainteze Prefecturii Municipiului București o adresă prin care să declare starea de alertă din cauza situației sanitare de pe raza teritorială a Sectorului 1.

Sâmbătă, Romprest a anunțat că va relua activitatea de ridicare a gunoiului în Sectorul 1, după ce a ajuns la o convenție cu partenerii săi care administrează rampa de sortare.

Primarul sectorului 1, Clotilde Armand, a publicat luni pe site-ul instituției facturile achitate către societatea de salubritate Romprest Service din momentul preluării mandatului de aceasta până în mai 2021.

Documentele arată că primăria a plătit 13 facturi în valoare de 23,7 miioane de lei în ultima jumătate de an pentru servicii de sortare, tratare și depozitare deșeuri de la populație și instituții publice aflate în subordinea administrației publice locale din Sectorul 1.

 

Comentarii

  1. Ma da lacomi mai sint.Pai ce opreste primaria ca sa semneze contract cu aceeasi firma RER germana precum oradenii?Aveti tot suportul cetatenilor.Nu sunteti si nu suntem slugile lui romprest.

    • Știți cum se anulează un contract? Asa cum pe hoții pe care i-a dat afara, acum trebuie sa-i angajeze, la fel se poate întâmpla și cu Rompres…doar trăim in tara în care hoții au dreptate… 😠😠😠

    • Ce impiedica? Clauza de exclusivitate pe care au introdus-o in contractul cu Romprest prin care Primaria Sectorului 1 nu are dreptul sa angajeze o alta firma pe perioada de 25 de ani cat e valabil contractul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *