G4Media.ro

Evaluările naționale – singura măsură-cheie aplicată de România pentru a reduce numărul…

sursa foto: Pexels.com

Evaluările naționale – singura măsură-cheie aplicată de România pentru a reduce numărul de elevi cu rezultate slabe la Matematică și Științe, dar și aceasta e folosită fără efect – raport Eurydice

România folosește sistematic doar una dintr-o serie de trei măsuri-cheie de politică educațională pentru combaterea rezultatelor slabe la matematică și științe, anume testarea națională, iar pe aceea o folosește fără niciun rezultat notabil, reiese dintr-un raport publicat recent de rețeaua Eurydice. Documentul notează măsuri mult mai eficiente luate în diverse țări de pe continent, dar nu și în România, țară care, la testele PISA din 2018, a avut printre cele mai slabe rezultate la nivel european.

  • Analiza Eurydice “Învățarea matematicii și științelor în școli 2022”, ce urmărește acțiunile țărilor pentru întărirea rezultatelor de învățare la cele două discipline, se bazează în bună măsură pe două seturi de date: o evaluare internațională (TIMSS) realizată în 2019 la nivel de clasa a IV-a, la care România nu a luat parte, respectiv PISA 2018. La acest din urmă test, România s-a situat pe penultimul loc în UE, înaintea Bulgariei, după media celor trei probe (citire, matematică, științe) și pe ultimul loc atât la științe, cât și la matematică, disciplinele analizate în actualul raport Eurydice. Datele respective sunt combinate acum cu alte informații livrate de țările europene cu privire la măsurile educaționale existente la nivel național.
În datele colectate de rețeaua europeană în noul raport, România apare într-un grup restrâns de state care aplică o singură măsură de reducere a numărului de elevi cu rezultate slabe la matematică, în școala primară și gimnaziu. Anume, în grupul țărilor care aplică evaluări naționale în școala primară. 

În acest grup mai apar țări precum Belgia (regiunea vorbitoare de limbă germană), Bulgaria, Danemarca, Italia, Cipru, Olanda, Slovacia și Norvegia. În grup apar, deci, atât țări precum Bulgaria sau Cipru, cu rezultate slabe în evaluări precum PISA 2018 (elevi de 15 ani) sau TIMSS 2019 (clasa a IV-a, România nu figurează în această evaluare), cât și țări cu rezultate bune, precum Danemarca sau Olanda.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter