G4Media.ro

DOCUMENT Examenul de admitere la colegiile naționale să nu mai fie prevăzut…

Foto: Facebook

DOCUMENT Examenul de admitere la colegiile naționale să nu mai fie prevăzut în lege, Limba română să rămână probă distinctă la Bacalaureat, capitolul privind educația specială să fie rescris integral, să existe criterii clare pentru burse, cere Federația părinților

Prevederile privind organizarea unui concurs de admitere în clasa a IX-a, la Colegiile naționale, să fie eliminate complet din lege, solicită Federația națională a părinților într-un set de peste 105 amendamente la proiectul Legii învățământului preuniversitar. Între altele, organizația mai cere păstrarea unei probe scrise distincte de Limba română la examenul de Bacalaureat, iar propunerile sale includ măsuri precum rescrierea integrală a unor segmente precum Capitolul privind educația specială și educația incluzivă.

Amendamentele urmează să fie discutate, miercuri după-amiază, de reprezentanții Federației Părinților cu cei ai MinisteruluI Educației.

Organizația spune că și-a asumat opinia majorității părinților care, la sfârșitul lunii iulie, au completat un chestionar online și că susține ca Evaluarea Națională să fie unicul examen folosit pentru admiterea la liceu, iar bacalaureatul să se facă la aceleași probe și discipline ca în prezent, cu diferențierea probelor la disciplinele de profil.

Printre schimbările solicitate de Federația părinților:

Eliminarea tuturor prevederilor referitoare la concursul de admitere la Colegiile Naționale. Drept urmare, modificarea prevederii privind admiterea la liceu, astfel: “(10) Locurile din unitățile de învățământ liceal vor fi ocupate prin repartizare computerizată, pe baza mediei obținute la evaluarea națională de la finalul clasei a VIII-a din ariile curriculare limbă şi comunicare, matematică şi științe, organizată conform unei metodologii aprobate de Ministerul Educației.”

Limba română să rămână probă scrisă, distinctă, la Bacalaureatiar elevii să susțină probe diferențiate, pe discipline, în funcție de profilul și specializarea absolvită.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Vai ce frica ne e de examen.

    • Vai, ce frica ne e de un examen in care profesorii acelor colegii centreaza si tot ei dau cu capul: ei fac meditatii cu elevii, ei fac subiectele, ei le corecteaza, ei corecteaza contestatiile. Un adevarat bulevard in care coruptia si conflictele de interese or sa infloreasca din greu.

      Mai rau: o segregare cumplita intre copii. Are tactu’ relatii politice ca sa isi aranjeze un loc intr-un liceu bun? Acum se va putea face asta lejer, cu evaluarea nationala era cvasi-imposibil, trebuia sa incerci un transfer dupa un an si locurile disponibile erau limitate rau. Pentru aia mai de jos un pic: are tactu bani sa plateasca 200 de lei sedinta de pregatire la mate cu profu de la Sava sau Lazar? Ai sanse sa ajungi acolo. Altfel, ba. Adevarul ca prea isi luasera nasul la purtare „saraciile” de prin Colentina, Berceni, Platforma Magurele sau Alexandria. ajunsera sa ocupe locurile „noastre”.

      In alta ordine de idei: Evaluarea Nationala devine nula de fapt. Nu o sa ai in fapt niciodata o evaluare nationala, dupa cum ii spune numele, pentru a a vedea nivelul TUTUROR elevilor la absolvirea invatamantului gimnazial.

      Si, finalmente: ti se pare tie, minister, ca nu se face o selectie buna pentru aceste colegii? E simplu: da subiecte mai grele si o sa faci cu adevarat o departajare reala. Ca e aberant acum ca 30% dintre elevii din Bucuresti sa ia media la evaluare peste 9, doar pentru ca dai tu subiecte din ce in ce mai usoare de la an la an.

    • Și noi ce facem? Deja am pregătit subiecte de vânzare? Dom ministru, ne-ați promis că ne putem lua și noi merțane, și concedii in Maldive, ne-am saturat de Grecia în fiecare an.

    • E clar pentru toată lumea ca legea asta e ca să arate iohanis ca a făcut ceva în cei 10 ani. Va veni cu legea și o va arata și va promite ca și ciuca va face ceva.
      Dar legea e proasta, promovează corupția, incompetenta , non valoarea.
      Vor ca în școală elevul sa nu mai învețe nimic, sa nu mai aibă nicio motivație.
      De asta au scos tezele iar bacul va fi o formalitate.
      Iar la admitere, elevii buni de la tara sau din orașe mici, sau cei fără bani, nu vor mai bate drumul pana la colegii sa se înscrie, și astfel sunt eliminați din start.
      Concursul e sfânt dacă e organizat la nivel național, cu subiecte făcute de minister și corectate în alte județe. Adică asa cum este acum Evaluarea Națională.
      Dar iohanis și câmpeanu vor ca admiterea la colegii sa fie organizata de colegiu, cu subiecte făcute la colegiu și corectate tot la colegiu.
      Adică cine da șpagă la cei din colegiu întra, cine nu nu.
      Prin legea asta se vrea distrugerea învățământului romanesc și implicit distrugerea tarii.
      Suntem un din puținele tari europene cu resurse. Dar vor sa nu avem specialiști, ca să nu le putem exploata și sa apelam la străini.
      Deja în facultăți, materia nu mai poate fi predata ca elevii nu o mai înțeleg.
      Iar școlile profesionale se desființează ca să nu mai avem nici meseriași.

    • Noile legi ale educației sunt făcute pentru a-i da satisfacție lui iohanis și ca să aibă penele ce sa pună pe masa când iohanis îl va susține pe ciuca la prezidențiale.
      Aceste legi sunt total nedrepte și îndreptate împotriva elevilor și a societății.
      Examenul la colegii se bazează pe faptul ca mulți copii fără posibilități materiale, nu vor mai veni sa cheltuiască banii și timp ca să se înscrie la colegii, ci vor rămâne la ei în localitate să susțină Evaluarea Națională.
      Bacalaoreatul în forma noua, este facut pentru a-i da satisfacției nevestei lui iohanis ca să aibă ea mare importanta la bac cu limba engleza. (Vezi și ce zicea câmpeanu în intervenția la TV, cu proba de bac la ,,Literatura engleza”. Cui și la ce ii folosește asa ceva?).
      În rest, noile legi ale educației, demotiveaza elevii capabili și silitori, deoarece bacul fiind ridicol de ușor, va fi trecut de orice analfabet.
      De nu va uitați domnule ministru la bacul și admiterea la liceu din Germania, Franța, Elveția, Coreea de Sud, Spania, Singapore, Japonia sau alte state, care chiar au un sistem de învățământ și chiar au rezultate?

    • Ce bine ar fi fost sa mai fi dat pe la școală din când în când… Cu facebookul și cu cluburile nu va va fi prea cald. Dar este alegerea fiecăruia… Trebuie sa existe și salahori.

  2. domnule profesor, nu ne e frica de examen. ne e groaza de ciorditori ca dv. care s-au aciuiat la butoane de 30 de ani, ce zic eu, de 80 de ani. de ce nu puteti face o lege . un sistem normala/normal la cap? de ce trebuie sa existe licee „proaste”, care creeaza rebuturi, in mod fundamental, si acestea sa mai si constituie majoritatea? nu acolo ar trebui sa va bateti capul sa faceti ceva? ar trebui ca majoritar arondarea la licee sa se faca pe baza proximitatii, ca in franta. ar trebui ca elevii sa mai foie „vanturati” prin clase, ca in canada. ar trebui sa nu ii mai invatati pe copii ca este bine sa furi, ca in romania.

    • Normal ca iohanis are ceva cu limba romana. Lui i-a facut probleme la bac si vrea sa se razbune. El e analfabet functional.

  3. Unii comentatori care probabil nici nu au copii si nici nu au citit vreun articol din proiectul de lege nu au înțeles nimic.
    Evaluarea națională pt admitere în liceu se solicită sa fie păstrată dar nu organizată de fiecare liceu ca in anii 90 cum propune noua lege educației.

    Adică ,,admiterea ” se vrea de fapt o intoarcere la perioada postcomunistă cu inechitate si segregare pe diverse criterii subiective la mâna a unor personaje locale.

  4. Treapta 1 și 2 plus examen de admitere la facultate asigura perpetuarea valorilor.Restul…diploma se ecologica + partid=ce vrea mușchii lor…de la șef in sus.

  5. Cred ca scoaterea limbii române ca examen obligatoriu poate fi considerat gest antipatriotic. Oare a cui propunere a fost?Ar trebui sa fie dezvăluit autorul.