G4Media.ro

Cum să ceri prețul corect când îți vinzi mașina / Șase sfaturi…

Cum să ceri prețul corect când îți vinzi mașina / Șase sfaturi de la experți auto

„Valoarea unei mașini se reduce cu 10% în momentul în care ați ieșit de pe porțile reprezentanței.” Mit sau realitate, un lucru e sigur: majoritatea mașinilor își pierd valoarea în timp, iar solicitarea unui preț corect și competitiv este uneori cheia pentru a tranzacționa cu succes.

Piața de autoturisme la mâna a doua este un mediu competitiv în care fiecare detaliu contează. În momentul în care vă decideți să vindeți vechiul autoturism este bine să aveți în vedere câteva criterii care vor scoate mașina în evidență, făcând tranzacția mai rapidă și un win-win pentru ambele părți implicate.

Menționăm că sfaturile prezentate mai jos sunt extrase din interviuri cu experți auto din cadrul companiei carVertical ce au la activ peste 5 ani în domeniul autovehiculelor second-hand.

1. Analizați ofertele cu autoturisme asemănătoare cu cel vândut de dumneavoastră

Persoanele care doresc să-și achiziționeze o mașină SH caută într-o mare varietate de anunțuri și de obicei urmăresc cel mai bun raport preț → an → kilometri → dotări.

O metodă simplă de a cere prețul corect este să comparați cel mai ieftin produs similar cu cel mai scump și să faceți o medie. Dacă mașina cea mai scumpă este listată la un preț nerealist, luați ca reper următoarea cea mai scumpă mașină asemănătoare cu cea pe care o vindeți.

Odată ce obțineți o cifră, adăugați sau reduceți în funcție de situație. Dacă doriți să vindeți mai repede, setați un preț mai scăzut. În schimb, dacă aveți de gând să obțineți o sumă cât mai mare, adăugați un anumit procent la suma „medie” pe care ați calculat-o anterior.

Când vindeți o mașină, ideal este să solicitați un preț cu 10-15% mai mare decât suma pe care vă așteptați s-o primiți. Procedând așa veți lăsa loc de negociere dar veți atrage și un trafic mai serios (nu neapărat mai voluminos) către anunțul dvs.

Dacă dețineți un model popular, competiția este mai numeroasă și va trebui să veniți cu unele inovații pentru a vă crește șansele de reușită.

În cazul modelelor mai rare, cumpărătorii sunt mai puțini dar în continuare vor aprecia detalii precum un istoric amănunțit de service (indiferent dacă e efectuat la reprezentanță sau la un service autorizat), „bonusuri” ca un set de anvelope și/sau jante și alte asemenea.

2. Prezentați mașina cu plusuri și minusuri

Când dvs. cumpărați un autoturism este posibil să fiți reticenți la remarcile pozitive ale vânzătorului despre mașina sa. În târgurile auto, dar nu numai, veți găsi uneori automobile cu o anume vechime într-o stare suspect de bună estetic.

Deși acesta nu este un aspect negativ în sine, există riscul ca mașina să fi fost cosmetizată pentru a ascunde anumite probleme sau evenimente rutiere anterioare.

Când vine momentul prezentării „fizice” a mașinii, asigurați-vă că este curată atât la exterior cât și la interior dar nu exagerați cu atenția la detalii pentru că vă puteți discredita chiar dacă nu aveți nimic de ascuns.

Dacă sunteți un vânzător onest veți face cunoscute clientului potențialele evenimente în care a fost implicat vehiculul și veți face și dovada unei reparații autorizate. Este posibil să pierdeți clienți sau să fiți în dezavantaj la negociere, dar aceste situații sunt preferabile unei posibile acuzații de înșelătorie.

3. Fiți pregătiți cu toate documentele necesare încheierii tranzacției

Vânzarea unei mașini este un proces ce necesită o anumită doză de răbdare din partea dvs. și astfel ar fi păcat ca atunci când ați găsit un cumpărător să descoperiți că v-ați uitat buletinul sau alte documente importante.

Fiți organizați, păstrați toate actele mașinii într-un loc sigur și accesibil, plătiți-vă taxele și impozitele (pentru a putea obține certificatul de atestare fiscală) și țineți evidența datelor importante. Nu este de dorit (nici legal) să ieșiți la un test-drive cu o mașină fără RCA sau ITP.

Dacă vindeți o mașină și nu sunteți proprietarul legal, obțineți din partea acestuia toate informațiile ce vă pot fi de folos în momentul tranzacției. Evitați să spuneți clienților replici precum „Va trebui să discut cu proprietarul.” sau „Nu știu să vă zic, nu este mașina mea.” etc.

„Knowledge is power” devine în domeniul auto ”Knowledge is money” așa că fiți pe fază cu orice informație vă poate solicita cumpărătorul și, foarte important, puneți-vă de acord cu proprietarul la o sumă minimă acceptabilă.

4. Nu vă limitați la site-urile de tranzacții obișnuite

Dacă dețineți un model de autoturism mai rar (dar nu numai), vă puteți înscrie în diverse „fan-cluburi” de pe rețelele de socializare sau forumuri dedicate mașinii respective. Datorită abundenței de exemplare, proprietari și utilizatori ale acestor platforme, aveți ocazia să vă promovați anunțul și cu puțin noroc să găsiți un client cu adevărat interesat de mașină mai mult decât de ani și kilometri.

Evitați totuși spamul și respectați toate regulile comunităților în care intrați. Din respect, căutați întâi rubricile de publicitate înainte de a posta anunțuri și nu abuzați de copy-paste. Persoanele din cadrul forumurilor sau paginilor de pe rețelele de socializare se află acolo dintr-un interes legitim pentru mașinile respective, iar dumneavoastră vă doriți să vindeți.

Pe site-urile de pasionați va trebui să cereți un preț cât mai aproape de realitate deoarece persoanele care vă vor contacta au cunoștințe solide despre model. Pe de o parte ați putea vinde unui cumpărător serios care știe ce caută, dar pe de altă parte este posibil să nu obțineți prețul cerut, mai ales dacă mașina are unele defecte sau îi lipsesc unele dotări dezirabile.

Răspundeți politicos la întrebări și profitați de cunoștințele membrilor comunității pentru a vă pune în valoare bunul vândut.

5. Fiți dispuși la verificări autorizate și test-drive

Este uneori dificil să lăsați mașina pe mâinile altcuiva, dar exagerând cu această atitudine veți respinge potențialii cumpărători. Dacă persoana care v-a contactat prezintă un interes real pentru autoturism și deține suma necesară achiziției este momentul să faceți un pas înapoi și să-i permiteți anumite teste pe care dorește să le efectueze.

Nu acceptați totuși service-uri cu statut ambiguu sau aparate de citire OBD (On-board diagnostics) de proveniență incertă. Vă puteți trezi cu daune pe care nu le aveați înaintea „verificării”. Solicitați întotdeauna verificarea la reprezentanță sau service autorizat R.A.R. pentru a menține mașina în stare bună și pentru a nu fi victima înșelăciunii.

(Există cumpărători care se înțeleg în prealabil cu o persoană care să afirme diverse probleme inexistente la mașină în vederea reducerii prețului).

Dacă sunteți siguri pe mașina dvs. fiți primul care sugerează verificarea autorizată. Știind că veți obține un rezultat pozitiv aveți șansa să mențineți prețul cerut inițial și să vă demonstrați credibilitatea.

6. Puneți în valoare dotările, fiabilitatea și reviziile efectuate

După ce ați studiat piața de modele similare cu cel pe care îl vindeți este posibil să descoperiți unele fluctuații destul de însemnate de preț (uneori 2000-3000€). Analizați mai atent anunțurile și veți descoperi că unele modele au motorizări cu performanțe sau fiabilitate mai slabe sau le lipsesc echipamente pe care dvs. le folosiți frecvent (de exemplu, comenzi pe volan, 4 geamuri electrice, cotieră, parbriz încălzit, etc.).

Orice dotare opțională reprezintă un plus în opinia clienților. Echipamentele de siguranță sunt mai importante decât cele de confort, dar aveți grijă să le includeți și să le argumentați atunci când alegeți prețul autoturismului.

De exemplu, o cutie automată ce lucrează împreună cu un ACC (Adaptive Cruise Control) poate fi setup-ul ideal pentru cineva care face des naveta sau circulă bară la bară prin oraș. Adăugați la acestea o navigație modernă, încălzire în parbriz, scaune și volan și cu siguranță veți fi deasupra concurenței când veți posta anunțul.

Dacă mașina pe care o vindeți nu este foarte dotată dar se află într-o stare bună estetic și tehnic aveți în continuare un avantaj. Prezentați-i cumpărătorului facturile reviziilor mai importante pe care le-ați efectuat (schimbul de distribuție, ambreiaj, alte consumabile după caz).

Nu exagerați în justificări dar asigurați-vă că nu omiteți detalii importante despre întreținere deoarece micile amănunte pot face diferența, mai ales când vine vorba de preț.

În concluzie, pentru a cere prețul corect pe mașina dvs. trebuie să vindeți un bun de calitate, să fiți informați și să nu vă limitați doar la mediile obișnuite de tranzacționare online.

Nota: Articol susținut de CarVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

6 comentarii

  1. Ca referinta daca vrei pe o masina 2500 o pui pe site cu 4000, ceva poze, lasi omul sa se duca cu masina si apoi lasi din pret. Daca ai acces o verifici in fata omului ca e ok, nush de ce dar la noi toti sunt obsedati ca masina sa nu fie furata. Nu am avut unul la AutoCI, sa ma intrebe cand trebuie sa schimbe curelele. Iti iei tainul dar nu cat sa vina dupa tine sa-ti ceara banii inapoi. Fara tepe cu TVA, sau reparate de mîntuiala.si depinde cu si cu ce incepi un X5 la rasturnat sau un Focus cu 450mii de km.

  2. Șfaturi, faceți o corectie

  3. Reclama ieftina la site-ul ala „fabrica de bani din nimic si pentru nimic” …orizontalshit…
    Am verificat o masina si spunea va e diesel pe cand ea era pe benzina, la o alta imi dadea (pt 70 ron ) info doar dintr-un anunt de pe autovit in conditiile in care gaseai gratis info pe un site profesionist din NL .
    Daca te iei dupa ei nu mai cumperi sau…e mai ieftin sa ti-o asumi .
    Buut! Ca business : bravoS ! chitanța yoc….

    • Ati contactat serviciul suport clienti?
      Am achizitionat doua rapoarte anul trecut, pentru unul dintre ele am cerut returnarea banilor si aceasta a fost efectuata destul de repede.

    • Ati contactat serviciul suport clienti?
      Am achizitionat doua rapoarte anul trecut, pentru unul dintre ele am cerut returnarea banilor si aceasta a fost efectuata destul de repede

  4. Am folosit raportul Carvertical în anunț pentru masina mea de vânzare. Nu știu dacă este o coincidență, dar cumpărătorii au sunat mai mult și au pus mai puține întrebări decât de obicei. Raportul atașat a făcut anunțul meu mai sigur, cred, și mi-am vândut mașina destul de repede.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.