G4Media.ro

Cum motivează CCR declararea neconstituțională a amenzilor uriașe din perioada stării de…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. si, bineinteles, etalonul pentru precizie se afla la ccr

    • Ticalosul valer trece la teoria chibritului ca sa iexplice(sic!) de ce si-a batut joc de noi.
      Bai toar’su valerus, crezi ca nenea gheorghe, sau vasile ori Apetrei umbla dupa ei cu constitutia si legea 453/2004 in traista pentru ca, la o adica, sa aiba cu ce sa-l combata pe agentul de politie care ii acuza ca a incalcat legea? Adica, zice nea Apetrei, stai d-le politai sa vad daca ma incadrei bine la articolul si paragraful din lege, ca am legea la mine in traista?
      Pai, toar’su valerus moscovitus, in procesul verbal scrie ce articol a incalcat omul, iar daca stam drept si judecam stramb, ca matale, itele se desfac in fata instantei de judecata, unde omul patit este asistat de un avocat….
      Chiar nu ti-e rusine sa vii cu asemenea praf in ochi? Apropo, in legea 453/2004 pe care ai pastorit-o din scaunul de sef al CD, ai prevazut ceea ce sustii acum?
      Daca nu recunosti ca umbli cu fofarlica, cum se spune pe la tara, inseamna ca esti iremediabil pierdut si nu te mai poate salva nici Scaraotchi….

  2. Predoiu ar fi trebuit sa aiba gata din prima zi de dupa declararea neconstitutionalitatii acestei OUG prin care s-au stabilit amenzile aplicabile in timpul starii de urgenta, o alta OUG clara, neechivoca, constitutionala !

    PS. Cu s-o ocupa el acolo la Minister ?

    • Sunt de fapt peste 300 de persoane în MJ. Dar situația se-mpute, precum … peștele, de la cap.

  3. Nu-mi vine să cred că asta e motivarea. Se vorbește de precizie și previzibilitate, când dispozițiile alea erau destul de banale și simple de înțeles. Dacă alea nu sunt inteligibile, să ia CCR-ul Codul penal și să-l pună în mâna a vreo 2-3 oameni fără studii juridice, ca să vadă câți îl înțeleg. Acolo lipsă de precizie, nu în amărâtele astea de ordonanțe.

  4. ATATA TIMP CAT VA FII V. DRNEANU LA CCR VOM AVEA VIATA GREA ,ACESTI CATEI CARE-L PERIAU PE CEAUSESCU, CONDUC ROMANIA,AU PENSII SPECIALE ASIGURATE, SANT CU PSD.’-UL IN HAITA ! CRED CA ACESTIA SUNT KGB.ISTI SI IISI BAT JOC DE ROMANII, DIN CAUZA LOR TRAGEM PONOASELE,. PENSII DE NICI AMERICANII N-AU VISAT, SUNT LA ACESTI MEDIOCRII ORDINARI. CUM ISI BAT JOC DE ROMANI,ASA SA LE DEA DUMNEZEU !!!!!!!!!!!!!

    • Vorbim de un art dintr-o ordonanta din 1999…1999!. Problema nu e neaparat cat de mare era amenda ci ca nu sunt descrise in clar faptele pt care o ei. Daca intr-o stare de urgenta asteptam dupa motivari de la ccr si aprobarea de catre parlament a unor decizii care tb luate urgent, inseamna ca tb schimbata definitia din dex. Ganditi-va ca era razboi.

  5. Dar de „arestul la domiciliu” al celor din grupa de peste 65 de ani nu spune nimeni nimic, nu încalcă art. 53 alin. 2 din Constituție care subliniază ca restrângerea de drepturi și libertății se va face în mod nediscriminatoriu

    • Nu ba, ala ne incalca noua drepturile.
      Nu ne mai da dreptul sa va futem in gura pe pensionarii astia speciali.
      Eu am muncit 44 de ani pe mare si nu m-am plans niciodata .
      Am muncit 7/7 zile si nu mi-a fost greu.
      Si am fost un om liber. Om liber al marii libere.
      Futu-va in gura. Voi stiti ce inseamna libertatea bai rahati cu ochi?

  6. TOATE amenzile pentru persoane fizice/ juridice sunt de la X pana la Y. Si amenda este data de organ la fel de obiectiv/subiectiv si daca incepe de la 2 lei si se termina la 10 lei si daca intervalul este 2000 – 20000 lei.

  7. O țară distrusă de niste derbedei ce sau cățărat precum păduchele în frunce și nu mai putem scapade ei decât cu lupte grele.

  8. Decizia CCR nr. 152/6.05.2020 la care se refera acest articol stabileste lucrurui cu mult mai complicate decat chestiunea amenzilor.

    Se precizeaza ca decretul presedintelui de instituire a starii de urgenta precum si cel de prelungire a starii de urgenta puteau fi atacate in contencios administrativ …
    Apoi se precizeaza clar ca pe perioada starii de urgenta parlamentul trebuia sa aiba activitate intensa, nu sa stea degeaba si sa incaseze indemnizatii nemuncite…

    Insa cel mai interesant este ca prin decretele presedintelui nu puteau reglementa masuri de restrangere a drepturilor fundamentale si nici masurile care trebuiau luate pentru combaterea situatiei de urgenta … reglementarea lor trebuia sa existe prealabil decretului in cuprinsul unei LEGI ORGANICE (art. 73 din Constitutie) … adica OUG nr. 1/1999 din capul locului era o baza legala care nu putea permite dpdv constitutional emiterea decretelor prezidentiale referitoare la starea de urgenta …

    Asadar, timp de 30 de ani postrevolutionari/postdecembristi/postlovilutie, spuneti-i cum vreti, entitatile statale cu drept de legiferare au incasat bani pentru tampenii legislative … Este asta un motiv serios ca de acum inainte societatea sa nu mai fie pusa in situatia de a alege persoane in entitatile legislative care habar nu au cum sa faca legi?
    Credeti ca sistemul asta de ridicare de labe in sus sau de apasat butoane la indemnul liderilor de grupuri parlamentare mai poate legitima adoptarea de legi?

    E mai mult decat evident ca acest sistem de legiferare este extrem de periculos, nu numai ca serveste doar pentru justificarea unor sume de bani platitite pentru o munca necalificata a unor imbecili teleghidati sa ridice labele la ordin, dar mai ales pentru ca exista pericolul real ca aberatii legislative sa incurce grav in situatii de genul celei care exista in prezent …

    Societate, e cazul sa te trezesti si sa intelegi ca lucrurile serioase nu pot fi facute decat de oamneni seriosi si care se pricep sa faca lucrurile … e inacceptabil ca niste neaveniti, alesi de popor pe baza de propaganda jurnalistica de toate felurile, sa ajunga sa ia deciziile legislative in situatii critice.

    Propun modificarea sistemului legislativ in asa maniera incat orice lege care vizeaza chestiuni de importanta precum sanatatea publica sa fie supusa votului cetatenilor – democratie participativa, ca in Elvetia. Poporul sa aiba drept de a formula amendamente si drept de veto in privinta unor astfel de legi.

  9. Am comis o eroare, referitoare la posibilitatea atacarii decretelor referitoare la starea de urgenta in contencios administrativ … paragraful 93 din decizia CCR nr. 152/2020 zice ca nu se poate ataca in contencios pentru ca asemenea decrete intra in exceptiile regleentate de art. 126 alin. 6 din Constitutie, mai exact aceste decrete privesc raporturi cu parlamentul, intrucat parlamentul poate controla „temeinicia si legalitatea” decretelor pe calea unei hotarari adoptate de camerele reunite si poate ridica exceptii de neconstitutionalitate.

  10. Motivare de- dreptul gretoasa. Ceea ce explica stimata curte constitutionala este ca preocuparea cetateanului nu trebuie sa fie respectarea legii ci controlul conduitei in functie de banii pe care ii are in buzunar.
    Am bani, fac ce vreau, unde vreau cand vreau! Nu ca amaratii care trebuie sa respecte legea pentru ca n-au bani de amenda!