
Cum arată TAROM la plecarea lui Werner Wolff: avioane noi intrate în flotă sau contractate, venituri în creștere și o pierdere masivă de 61,5 milioane lei
După un an și patru luni cu Werner Wolff la șefia TAROM, compania anunță că în 2018 a transportat peste 2,8 milioane de pasageri și a înregistrat venituri de peste 1,41 miliarde lei, dar și o pierdere de 61,5 milioane lei. În timpul mandatului lui Werner Wolff, în flota companiei aeriene au intrat două avioane 737 NG și s-a achitat avansul pentru achiziționarea a încă cinci aeronave Boieng 737 MAX, care vor fi livrate începând cu 2023.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
„Doresc să îmi manifest public mulțumirea și aprecierea față de toți pasagerii care au ales să investească încredere în TAROM pe parcursul acestor luni. În 2018, TAROM a fost gazda a peste 2,8 milioane de pasageri. Fără susținerea și încrederea dumneavoastră, TAROM nu ar fi reușit să obțină cele mai mari venituri din ultimii șapte ani, în 2018”, a scris Werner Wolff într-o declarație trimisă presei.
Reamintim că directorul operațiunilor de zbor din Tarom, Florin Susanu, este noul director al companiei Tarom, înlocuindu-l Werner Wolff.
Potrivit unei informări trimisă de TAROM la finalul mandatului său, anul trecut compania aeriană:
– a obținut venituri de 1.412.058.199 lei, cu 22% mai mari față de 2017. Un plus de venituri este înregistrat și din vânzarea celor două aeronave A310 (5,5 milioane dolari adică în jur de 22,4 milioane lei).
– a operat 19.070 de curse, care au avut un grad mediu de încărcare de 73%, cel mai mare din ultimii 10 ani
– a transportat 2.889.391 pasageri.
Potrivit aceleiași surse nu doar veniturile TAROM au crescut anul trecut, ci și cheltuielile. Acestea au ajuns în 2018 la 1.473.624.558, cu 15,8% peste cele din 2017. Ceea ce înseamnă că TAROM a încheiat anul trecut cu o pierdere de 61.566.359 lei.
„Plusul de cheltuieli pentru anului 2018 este generat de surse indispensabile operării: controale aeronave, reparații motoare și rotabile și combustibili de aviație. Recordul absolut al ultimilor 7 ani îl regăsim la capitolul cheltuieli reparații și întreținere motoare: 210.306.000 lei (de 10 ori mai mare decât în 2012)”, se arată în documentul trimis presei la încheierea mandatului lui Werner Wolff.
„O cheltuială relevantă pentru 2018 o reprezintă de asemenea avansul pentru achiziționarea celor 5 aeronave de la constructorul American Boeing și ratele pentru folosirea celor două aeronave Boeing 737-800 NG intrate în flotă în anul 2017. (aproximativ 1,2 milioane de dolari/lună)”, mai scrie în document.
Flota TAROM este formată din 25 de aeronave:
– 4 aeronave BOEING 737-700
– 4 aeronave BOEING 737-300
– 4 aeronave AIRBUS A318-111
– 7 aeronave ATR 42-500
– 2 aeronave ATR 72-500
– 4 aeronave Boeing 737-800 NG (două închiriate în timpul mandatului lui Eugen Davidoiu, două intrate în flota TAROM în perioada în care la cârma companiei s-a aflat Werner Wolff)
Acesta a mai semnat un contract cu americanii de la Boeing pentru achiziția a 5 aeronave model 737 MAX, pentru care s-a plătit deja un avans.
Este fix modelul de aeronavă care în prezent are interdicție de zbor după prăbușirea cursei Lion Air, anul trecut în noiembrie, și a zborului Ethiopian Airlines la începutul acestei luni.
„Contractul de la TAROM prevede achiziţionarea a cinci aeronave, cu termen de livrare 2023. Construcţia lor propriu-zisă va începe la sfârşitul anului 2020, începutul lui 2021. Avem acum o investigaţie în desfăşurare. Trebuie să vedem ce spune investigaţia şi, bineînţeles, dacă sunt anumite probleme, automat vor fi şi rezolvate. Nu sunt aeronave care deja sunt construite”, a declara ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, la România TV, în urmă cu o săptămână.
Foto: Werner Wolff și echipa lui (Sursa: Tarom)
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.