G4Media.ro

Comisarul european Thierry Breton cere Ungariei să renunţe la preţurile discriminatorii pentru…

sursa foto: Facebook/ MOL

Comisarul european Thierry Breton cere Ungariei să renunţe la preţurile discriminatorii pentru combustibil, mai mari pentru mașinile cu plăcuțe de înmatriculare străine / Doar mașinile înmatriculate în Ungaria pot cumpăra benzină la 1,2 euro/ litru

Comisarul european pentru piaţa internă Thierry Breton a cerut miercuri Ungariei să suspende vânzarea de combustibil cu preţ diferit pentru maşinile cu plăcuţe de înmatriculare străine, în caz contrar riscând declanşarea unei proceduri de infringement, potrivit unei scrisori a Comisiei Europene consultate de Reuters.

„Vă solicit să furnizaţi răspunsul dumneavoastră în ceea ce priveşte justificarea şi perioada de valabilitate a acestor măsuri, care ar putea constitui încălcări ale legislaţiei europene”, a precizat comisarul european pentru piaţa internă într-o scrisoare trimisă ministrului tehnologiei din Ungaria.

„De asemenea, vă solicit să suspendaţi aplicarea măsurilor până când compatibilitatea lor cu legea UE va fi asigurată”, a mai scris Thierry Breton.

Breton a precizat că executivul UE îşi rezervă dreptul de a lansa proceduri de infringement care pot duce, în cele din urmă, la acţiuni în justiţie împotriva Ungariei şi posibile amenzi.

Ungaria a invocat, drept justificare pentru măsura sa, faptul că aceasta a declanşat un turism pentru achiziţia de combustibil şi a crescut traficul de tranzit care a dus la creşterea consumului.

Şeful de cabinet al premierului Viktor Orban, Gergely Gulyas, a anunţat pe 26 mai că numai automobilele înmatriculate în Ungaria vor putea cumpăra combustibili la preţurile plafonate de guvern începând de a doua zi, în timp ce automobilele înmatriculate în străinătate vor cumpăra combustibili la preţurile pieţei.

În condiţiile în care preţurile la combustibili în Ungaria sunt cele mai mici din Europa, a crescut foarte mult turismul în scopul achiziţionării de combustibili în zona de graniţă, astfel încât acest turism a devenit o ameninţare la adresa securităţii aprovizionării, afirma atunci Gergely Gulyas.

„Cumpărătorii străini profită de faptul că Ungaria este capabilă să menţină preţul la benzină la 480 de forinţi (1,2 euro) pe litru, în timp ce în alte părţi din Europa este de 700-900 de forinţi”, a spus Gergely Gulyas.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. pai de ce? sa nu faca niste profit din prietenia lui putin si cu fraierii de romani care alimenteaza de la mol?

    • Oriunde ai alimenta tot niște acționari legați de Rusia sunt in spate:
      – OMV/ Petrom acționariat rusesc in proporție de 40%
      – Rompetrol/ KazMunai Gaz – capital din Kazakhstan, prieteni la catarama cu Rusia
      – Lukoil, ruși pe fata
      – Gazprom, ruși cu sârbi de fațada

  2. Propun și eu ca mașinile înmatriculate în Ungaria sa plătească 3 euro pe litru in restul tarilor din UE

  3. E treaba Ungariei cum protejaza proprii cetateni pe bani lor.E treaba Ungariei ca poate platii din bugetul lor ca cetatenii sa nu sufere.Aaa se teme UE ca poate si alte tari vor face ca Ungaria si se termina teatrul UE pe buzunarele noastre?

    • Robika,: sint niste drepturi si niste indatoriri pentru care in 2004 a fost admisa Magyar Hún drága ország in EU…………………….

    • Bravo, Robert! Esti si destept, nu doar ungur. Hai sa punem si noi taxe pe drumurile noastre cetatenilor maghiari care vin in România, mai ales să facă propagandă Orbanistă. Că doar românii plătesc pentru construcția drumurilor. Logica ta, de stepă, merge până la un punct, de acolo ….. șaua calului.

    • Ungaria crede ca mai face mult legea in UE? Nuuu,s-au cam saturat toti de ei! In curand ungurii vor fi putinisti.

    • Ești analfabet amice!

  4. Ungaria nu e capabila, asta e doar o masura temporara si probabil facilitata de prietenia lui Orban cu Putin. Orban e nimic altceva decat capra lui Putin.

  5. Dar deșteptul asta de ce nu propune o altă soluție de control a prețului în întreaga Europa, sau cel puțin în țările mai sărace gen Romania, Ungaria, Bulgaria? Plafonarea este deja practicată în Croația și cred că și Bulgaria, și cetățenii acestei țări pot cumpăra combustibil la preț plafonat și în Ungaria. Romania de ce trebuie sa fie mereu aliniată cu țările dezvoltate la preturi și la salarii suntem codașii Europei? Voi ce comentați aiurea aici, vă simțiți bine? Frustrările pe termen lung cauzează depresie, deci aveți grijă de voi, că nu merită.

  6. Noi avem treabă cu unguri ,in loc ca fiecare țară să-și protejeze cetățeni bravo lor ,Iohannis fă la fel daca ai sânge în instalație

  7. Inchideti benzinariile MOL daca nu vind combustibilul la pretul din Ungaria .In UE nu avem nevoie de discrminari .
    Inchideti benzinariile MOL.

  8. Așa-i. Nu vor pentru că nici nu au de ce. Vezi comentariile de mai sus. Românii sunt preocupați de capra vecinului, nu de propria nenorocire.

  9. Chestiunea s-ar cam potrivi ca cea cu „capra vecinului”..adica de ce ungurii sa aiba combustibil mai ieftin?(nu discut relatiile lor cu rusii aici..doar aspectul pretului in sine).Sa aibe si pretul impus in Europa de mogulii titeiului..Au mai fost perioade cand titeiul a urcat cam ca acum..dar n-a fost explozia asta de pret..Mai bine ne-am concentra pe cauzele care au dus la aceste preturi..nu de ce altii au mai ieftin..Sa ne luam si de venezueleni acum unde cu 1 dolar iei cateva tone..apa e mai scumpa ca benzina acolo.Daca unii pot sa vanda ieftin..s-o faca..Pretul actual al combustibilului este „impus”..si daca va scadea barilul si la 10 dolari..tot 2 E o sa fie benzina.