G4Media.ro

Cei mai mulți dintre olimpicii români medaliați cu aur la matematică și…

Cei mai mulți dintre olimpicii români medaliați cu aur la matematică și fizică provin de la un liceu privat din București și nu din învățământul de stat

Cinci dintre cei șase componenți ai lotului olimpic de matematică și patru din cei cinci de la lotul de fizică – ambele echipe clasate pe locuri fruntașe la concursurile de săptămâna trecută – provin din învățământul privat, și nu din cel de stat, potrivit Edupedu.ro.

Mai precis, cei nouă performeri la matematică și fizică sunt elevii Liceului Internațional de Informatică București, liceu privat operat de rețeaua turcă de educație ”Lumina”.

La Olimpiada Internațională de Matematică 2022, echipa României a ocupat locul I în Europa și locul 5 la nivel mondial, transmite Edupedu. Performerii la matematică de la liceul privat sunt Robert Dragomirescu (aur), David-Andrei Anghel (aur), Andrei Moldovan (argint), Vlad – Titus Spătaru (argint), Radu-Andrei Lecoiu (bronz). Lor li s-a alăturat singurul olimpic de la un liceu de stat – Andrei Giovani Chiriță (argint) de la Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu din București.

La fizică, performerii de la Liceul Internațional de Informatică București sunt Andrei-Darius Dragomir (aur), Alexandru Momoiu (aur), Răzvan-Gabriel Marcu (aur) și George-Cristian Ardeleanu (argint), alături de Vlad Ștefan Oros, elev la Liceul „Grigore Moisil” Timișoara – medalie de aur, cel mai bun concurent european, potrivti Edupedu.ro.

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

43 comentarii

  1. 1) știe toată lumea ca performanța în Romania se atinge doar cu meditații plus suportul familiei;
    2) majoritatea acestor olimpici pleacă și nu mai revin.

    Așadar, de unde atâta mândrie în prezentarea unor astfel de știri care nu reflectă starea de fapt a educației de stat din Romania? Cum poți să te mândrești cu faptul că elitele, pregătite pe banii tuturor în ultimii 30 de ani, lucrează în alte țări?

    E ca și cum o companie privată ar pregăti o echipă de specialiști pentru a-i certifica într-o tehnologie anume, aceștia părăsind compania după obținerea certificării (plecând direct ma concurență), iar compania publicând triumfalist reușita sa. E de fapt un eșec, nu-i o reușită.

    • e aceeasi mandrie a materialului genetic, cum e si la halep sau popovici, doar ca in domeniul de fata nu e vorba de 2 oameni e vorba de mult mai multi , si nu e vorba de sport unde tot romanasul educat aur-usl-ist sparge seminte

    • @Andrei:
      Sper că înțelegi ca materialul genetic n-are a face cu performanțele la matematica, fizică sau informatică.
      Dacă iei un grup de copii din Zimbabwe și îi crești în același mediu, în care au fost formați acești olimpici, vei observa rezultate similare.
      N-am fost olimpic, însă am mers pe căi similare. Privind în urmă realizez că am avut mare noroc să ma dezvolt într-un grup cu astfel de înclinații, ai căror părinți aveau tangența cu matematica si informatica. Din punct de vedere genetic n-am avut nimic deosebit de alții, mai puțin norocoși.
      Da, genericul ajută în sport, într-adevăr. Nu poți ajunge un baschetbalist de excepție dacă genetic ești programat să atingi maxim 1.6m în înălțime, dar când vine vorba de discipline unde mintea si voința sunt cele mai importante, exercițiul este cel mai important. Orice copil poate fi construit în ani buni precum un bulgare de zăpada. Dacă-l formezi ce mic, treptat capătă inerție și crește rapid, “înghițind” bulgării mai mici, abia in formare.

      Așadar, revenind: statul roman n-are niciun drept să se mandrească cu rezultatele acestor copii. Cel mult se poate mândri cu eșecul său în a forma o medie cât mai ridicată (dacă o comparăm cu media din vest).

    • Îmi cer scuze pentru greșelile de tastare…graba strică treaba, de pe telefon 😬

    • Nu poți motiva un angajat la stat pentru ca pînă la urma doar veniturile legale conteaza.

    • „Sper că înțelegi ca materialul genetic n-are a face cu performanțele la matematica, fizică sau informatică.”

      Poate ca suna frumos ce zici, doar ca e evident neadevarat. Nu poti scoate olimpic la stiinte exacte din persoane cu IQ prea mic. Aia cu vointa si antrenamentul il ajuta la fel ca pe cel de 1,60 care vrea sa joaca in NBA. Da, fara vointa si disciplina nu se poate construi nimic, dar conteaza, evident, si inzestrarea naturala. Pot sa iti garantez ca absolut toti de mai sus au un IQ mult peste media de 100.

    • @Andrei Unter si ubermenschen, corect?

    • @Aurel
      Chiar si din punct de vedere intelectual există predispoziții genetice. Nu orice individ care ar fi urmat traseul educațional al lui Einstein ar fi descoperit teoria relativitătii. Egalitarismul de orice fel poate fi simpatic, dar in fapt e foarte dăunător.

    • @silicon_v:
      Permite-mi să te contrazic. În primul rând, testele IQ sunt o găselnița americană care nu prea ține de genetic, ci mai degrabă de conjunctura fiecărui copil (mediul înconjurator, cunoașterea limbii, sprijinul familiei, etc).
      Dacă ar fi ceva genetic, rezultatele IQ nu s-ar fi îmbunătățit dramatic în rândurile copiilor imigranților asiatici din USA. Practic intr-o singura generație le-a “explodat” gena? Nu tati…copiii avor imigranți au avut parte de o viața mai buna + motivarea părinților (înspre munca asidua) a fost strict direcționată în continuare către susținerea copiilor.
      Evident, poate avem ceva “pre-programat” genetic, cu anumite înclinații, însă potențialul este similar pentru oamenii fără probleme medicale.
      Încearcă să vezi care-i numitorul comun al tuturor “geniilor”, mereu e ceva legat de familie (inclusiv in sport sau artă: ex. Tiger Woods sau Mozart).
      Uite, mi s-a părut interesant experimentul lui Laszlo Polgar despre cum și-a creat 3 “genii” în familie. Cu toții știm că sunt șanse slabe ca 3 copii din aceiași părinți, născuți la intervale de timp diferite, să posede aceleași caracteristici. Mereu exista mici diferențe (mai ales de personalitate), și cu toate acestea acest om a reușit sa dovedească că prin muncă, determinare și susținere permanentă, se pot atinge rezultate excepționale.

    • Ciuca si altii ca el au vrut doctorate ca sa si le pune la butoniera.
      Dar ma intreb cu groaza: cati dintre cei care au un rol in formarea studentilor, care ocupa catedre universitare, au obtinut acele titluri academice prin frauda?!!
      Daca vrea ca sa mai conteze in lume, sa nu se risipeasca total, Romania trebuie sa intre intr-un amplu si sever proces de reeducare.

  2. Nu mă surprinde. Statul e o catastrofă.

  3. Acei elevi de la acel liceu privat se pregătesc și participă la ore doar la disciplina la care merg la olimpiada, tot liceul fac numai fizică sau matematică sau info…la restul disciplinelor li se pun note din oficiu si promovează deși nu participă la ore și nu învață nimic , sunt chiar unii care nu au mers deloc la scoală doar s-au pregătit pentru olimpiada… spre deosebire de aceștia orice elev de la un liceu normal participă la programul zilnic însemnând 6 ore pe zi și trebuie să învețe pentru toate materiile pentru a promova, pregătirea pentru perfomanță este în afara orarului zilnic de scoală. Acum hai să comparăm un elev care tot timpul lui face numai matematică fără alte obligații și dureri de cap cu unul care își face programul de școală și pregătirea pentru olimpiadă este în timpul lui liber ….de aici e marea diferență. În plus toți acești elevi de la liceul privat sunt vânați de mici în funcție de performanțe și ofertați să facă scoală acolo, în plus sunt și plătiți pentru rezultate….e ca la tenis la categoria profesioniști…una să fi amator și alta să fi plătit și să faci un job din asta..

    • Te cam roade invidia si mediocritatea, asa-i. 🙂 Crezi ca daca ii injuri pe tinerii astia te ridici tu mai mult de la stadiul de bombardier cu „scoala vietii” si 10 clase facute la liceu agricol?

    • Nu stiu ce zici acolo, dar e greu tare de tot sa iei medalie la olimipiadele internationale de mate…. adica se poate face doar cu multa multa munca. Bravo lor , bravo profesorilor si parintilor

    • In viata este platit bine daca faci ceva bine.
      Foarte bine ca te specializezi de mic si ai rezultate!

    • @alex tu ne spui aceste lucruri ca si cum la stat aia care invata si la celelalte obiecte, raman cu ceva, care sa-i transforme in oameni de baza … aia care chiar invata, sunt al fel de rari ca si astia … educatia e despre a descoperi menirea in viata, nu de a manca ca pelicanul orice, si a vana note, si a trbeui sa inveti pentru note

      si eu cand mergeam la olimpiade, avem luni intregi in care doar obiectul respectiv era prioritate (si asta imediat dupa revolutie, cand era cam aceeasi educatia din comunism)

      ceea ce ne spui tu nu face decat sa intareasca ideea cat e de defecta e educatia de stat, si care omoara idividul, si-l ingroapa in mediocritate, in loc sa-l lase si sa-l formeze pe ceea ce e i se potriveste

    • N-ati inteles absolut nimic din comentariul omului. Pur si simplu nu intelegi diferenta intre faci doar asta si faci mai multe ca sa fii pregatit la modul general. Daca sistemul de invatamant ( invatamant baaaa nu educatie) se concentreaza doar pe ceva anume si acel individ da gherla in viata, dupa pe cine se da vina? V-ati prins..sistemul de invatamant.

    • @alex: exact asa este, au 10 pe linie desi nu dau pe la scoala, in timp ce colegii olimpici de la liceele de stat vin 6 ore la liceu la toate orele, abia apoi lucreaza altceva. Sunt copii care au mers la scoala doar la o materie sau doua toti cei 4 ani de liceu.
      Anul trecut, cand si cei de la stat au facut mai mult online, lotul olimpic de fizica a avut in componenta 3 elevi de la stat si doar 2 de la privat. Au clase speciale,care sunt ilegal constituite, pentru ca liceul urmeaza programa obisnuita.
      Au profesorii de lot, in cazul particular de la fizica, cea care face loturile e profesoara de clasa la liceul privat.
      Desi incalca toate regulile, sunt protejati de autoritati, inalti demnitari au copiii(neolimpici) inscrisi la acest liceu.
      Ce se intampla cu acel liceu privilegiat, ocolit de controale, protejat de un sistem corupt, e de noaptea mintii.

    • alex a.b.ereaza,
      Am copilul la Scoala tur.ca, se fac toate materiile normal, ca la orice alta scoala/ liceu. Se fac ore suplimentare, op.t.ionale, dar nu in timpul altor ore, ci dupa p.rogram.

    • arici nu stie nici el ce vrea sa spuna, dar oricum mananca ra.hat.

    • Daca ar fi asa cum abereaza alex si arici, nu si-ar lua BAC-ul acei elevi, ar pica la romana, etc.

    • @mario3: poate il ai intr o clasa obisnuita, pentru fraierii platitori atrasi de rezultate. Acolo sa vezi rezultate slabe la BAC. Sa platesti sa fii respins la BAC(vreo 6 anul acesta) sau abia sa treci, zeci de copii din clasele de fraieri platitori, asta da performanta de liceu privat bun.:)))
      Daca il ai in clasele de olimpici, minti. Nu se fac orele normale.
      La BAC, isi aleg materia la care sunt buni, fizica, chimie, info plus mate la care oricum sunt obligati sa fie buni. Cei care sunt olimpici la Mate, isi aleg de obicei info. La Romana, inveti cel mult cateva saptamani si treci usor de 9, olimpicii au capacitatea asta iar BAC ul e super simplificat de campeni.
      Asa ca nu mintim deloc, tu, draga mario3, minti si stii ca minti sau esti pus sa minti.
      Fraierii platitori atrasi de ICHB ar trebui sa se uite pe rezultatele la BAC de anul acesta: din 165 de copii, doar 50 au trecut de media 9, ceea ce e catastrofal pentru un liceu privat cu clase mici. http://static.bacalaureat.edu.ro/2022/rapoarte/

    • @Alex, este partial adevarat ce spui doar ca exagerezi un pic.
      La liceul international de informatica sunt clase de olimpici si clase de „normali”. Este adevarat ca la clasele de olimpici fac mai superficial celelalte materii, dar nu lipsesc cu desavarsire.

      Eu am fost la liceu de stat cu performante bune la olimpiade (liceul, nu eu). Olimpicii erau lasati acasa 2-3 luni pe an. Erau chemati la scoala in zile specifice „sa li se puna note ca sa poata sa le incheie media” la celelalte materii, stiau din ce vor fi ascultati. Erau tratati cu multa indulgenta de ceilalti profi.
      Situatia este oarecum similara cu ce se intampla la LII. (Doar ca nu aveam o clasa speciala de olimpici ca la LII, ci pe la toate clasele erau cate 1 sau 2 olimpici.)

      Asa a fost dintotdeauna. Nu poti sa participi la internationala de matematica impartindu-ti mintea intre latina, biologie si matematica. Este concurenta foarte mare, trebuie sa fii concentrat si sa folosesti timpul la maxim.
      De-aia olimpicii nici nu sunt relevanti in masurarea calitatii invatamantului. Ei sunt o ramura separata a sistemului de invatamant, chiar daca nu se admite asta legal/oficial.

    • Alex draguta nu oricine invata matematica si fizica,stai in banca ta si invata la ce te duce mintea.Tata,Dumnezeu sa l odihneasca avea o vorba pe care mi a spus o de mic copil,invata gramatica limbii romane ca suna urat un dezacord si matematica si fizica ca putini sunt capabili sa le stapaneasca.

  4. Statul roman le-a pus la dispozitie cladirea cu salile de curs! Ia mai vedeti-va de treaba cu stirile astea tendentioase! Ce daca ele sunt construite pe vremea dictatorului, sa zica mersi ca ii lasa sa-si faca treaba in ele. La fel ar trebui sa-i multumim si mahalagioaicei-primar care a spus ca daca primaria nu dadea terenul pe care sa se faca un spital exclusiv din donatii, adio proiect! Si din nou, ce daca terenul ala zacea parloaga de zeci de ani pentru ca nu era luat la ochi de vreun dezvoltator-camatar imobiliar? Sa zica saru’ mana.

  5. Lasă ca se mândrește Câmpeanu cu rezultatele lor de parca ar avea el vreun merit.
    Este grețos acest ministru care uita detaliile importante pt ca nu-i convin

  6. Tocmai am vorbit cu Ciolacu – trebuie impozitati progresiv.

  7. 1. In ICHB, sunt clase speciale constituite ilegal, cu aprobarea neoficiala a autoritatilor.
    In liceele de stat, nu se pot face clase speciale, pentru ca ele sunt, cum spuneam, ilegale, si te reclama ceilalti parinti care vor si ei in clasele speciale, desi copiii nu pot face fata.
    A se vedea scandalul BarTic, marele ”reformator”, versus Vianu din 2016, cand o fata care intrase in Vianu fara examen, cu aprobare speciala adica, a vrut la un anumit profesor, iar, cand acesta i -a dat note mici, i-a inscenat o magarie. Acel profesor fusese mentor pentru generatii de olimpici din Vianu si era indragit.Din fericire, ambuscada a esuat.
    2. In ICHB, nu se fac ore normale de clase, cele prevazute in programa, la clasele speciale, se pune nota 10 automat, in timp ce copiii de la stat participa la program normal si abia apoi lucreaza in plus.
    Au fost numeroase reclamatii in trecut, dar nu s-a schimbat nimic, pentru ca sunt primiti si copii de inalti demnitari, de exemplu.(probail platesc mai putin si asigura o ”protectie”).
    Anul trecut, lotul olimpic de fizica a avut 3 copii de la stat si 2 din liceul lui peste prajit. A fost an panedemic, deci si cei de la stat au stat mai mult acasa, in online si au mai putut fenta anuite ore.
    3. Copiii de la stat ajung in lotul largit si gata. mai departe accesul este interzis.
    In cazul particular al lotului de fizica, coordonatoarea lotului si cea care face lotul e aceeasi cu profesoare de clasa de fizica de la ichb. Daca nici asta nu e conflict de interese cat casa……

    Ar trebui sa investigati un pic cum de acest liceu privat poate sa ignore toate regulamentele si legile in vigoare, cu ce sprijin etc, ar fi mai interesant. Liceul declara ca urmeaza programa romaneasca standard, nu are o programa speciala, dar incalca tote regulile in cazul claselor speciale.
    Ipocritii care aplauda rezultatele unui liceu privat sunt tot cei care urla ca nu trebuie clase de olimpici in licee de sta, ca toata lumea e egala si alte lozinci de astea.

    • Culmea, după ce elevii dintr-un liceu au rezultate excepționale, statul trebuie, după propunerea dumitale, să ancheteze liceul care este suspect de corupție ! Adică, în loc să-i lăudăm pentru munca copiiilor și a profesorilor, să le dăm în cap pe principiul „să moară și capra vecinului !”. În ce hal a ajuns România !
      Orice rezultat bun este suspect, doar mediocritatea și prostia e normala !

  8. Ne tot rupem in figuri, cu aceste varfuri provenite din mrdii bogate, super meditate. O tara nu se construieste cu aceste varfuri, care fie pleaca, fie sunt foarte putini. MEDIA elevilor (adica cei mai multi) sunt la pamant. Daca maine la bacalaureat la matematica, se dau subiectele din 1938 de exemplu, nu ia nimeni bacul si 90% dintre profesori, nu vor stii sa rezolve problemele. Cand vom inceta sa ne imbatam cu apa rece ? Educatia e varza.

    • Iata o constatare care e sub ochii tuturor. Nu trebuie sa fii geniu ca sa vezi realitatea. Exact asa stau lucrurile, din pacate pt foarte multi copii care nu au posibilitati materiale sa invete carte cu adevarat. Nu mai luam in calcul ca pt multi, a invata, inseamna doar a se duce constant la scoala si cam atat.

  9. Trebuie inchise toate scolile de stat, e neperformante.

    Sa ramana in scoli numai masteranzii si puii de masteranzi, ca sa descopere, generatie dupa generatie, teorema lui Pitagora-Stoilov.

    Cumva surprinzator, toti dreptacii lui Stoilov (de exe, Sordan si Moroienii) traiesc numai din leafa de bugetareala. Asa ca restul natiei, mars la sparanghel, ca sa platiti cele mai regresive taxe din UE, cu care sa indopati respectivii masteranzi.

    Va plac apa calda intermitenta, veceul din curtea scolii rurale, cel mai mic consum de lapte si carne din UE, lucratorii din bordelurile si abatoarele Germaniei, ocupatia de la Deveselu, drogatii de la Mec de la Unirii? Astea sunt toate produse de non-masteranzi. Masteranzii erau ocupati cu teorema lui Pitagora-Stoilov, si nu au nici cea mai mica importanta in aceste „performante”.

    Stiati ca oamenii de stiinta romani au doua standarde pentru inaltimea copilului – unul pentru copilul de oras si altul pentru copilul de la sat? Conform omului de stiinta roman, e acceptabil ca un copil de la sat sa fie mai scund si mai slab, ca sa aiba masteranzii ce papa. Iar acest articol cere sa apasam si mai adanc pe ACCELERATIE!

  10. Lecoiu Radu Andrei = argint. Și nu bronz.

  11. Alex draguta nu oricine invata matematica si fizica,stai in banca ta si invata la ce te duce mintea.Tata,Dumnezeu sa l odihneasca avea o vorba pe care mi a spus o de mic copil,invata gramatica limbii romane ca suna urat un dezacord si matematica si fizica ca putini sunt capabili sa le stapaneasca.

  12. O natie de saraci si prosti care asteapta sa le dea si sa le faca statul,el stie doar sa va minta si sa va fure prin reprezententatii lui politicienii si pupatorii lor de poale.

  13. Totul e calculat.

  14. Cred că prietenul meu Erdogan crapă de ciuda-ete ce de olimpici are dușmanul lui intim , nea Lumină,cum ii spune..

  15. Felicitări copiilor și părinților .Cât tupeu pe ministrul campeanu sa mearga la aeroport pentru poza alături de tinerii aceștia minunați .Din păcate olimpiadele sunt veritabile “trialuri”pentru alte tari sa recruteze elevi romani.Ce face statul roman sa oprească acest lucru?Nimic! România educata a lui kwj.

  16. Eu cred că la acest liceu exista profesori care „au spart greva” din învățământ și i-au învățat pe copii carte, deci se poate și în România, nu suntem o nație de handicapați mintali, cum se tot vehiculează prin aceste comentarii.
    Copiii nu provin din medii bogate, taxa de școlarizare fiind una modica. Am un coleg de servici care are un copil la acest liceu, el fiind un inginer oarecare cu un salariu „de mijloc”, dar care a dorit ca copilul lui să urmeze o școală buna.
    Iar comentariile care îndeamnă anchetarea liceului pentru nereguli, sunt de ras ! Daca „neregulile” au produs aceste rezultate, bravo lor ! Am înțeles că și la Bac promovabilitatea la ei este de 100% !
    Deci, în neregula sunt regulile impuse de minister din moment ce respectarea lor duce la mediocritate și abandon școlar, iar nerespectarea lor duce la rezultate excepționale, care ar trebui luate drept model, nu hulite !

  17. stai sa vezi cand i-o prinde Ciuca sa dea mana cu ei.

  18. Faine, constructive comentariile, felicitări celor care mărită !

  19. Felicitări tuturor.Este o mare performanță.Eu nu înțeleg de ce performanțele din învățământ nu sunt la fel de apreciate ca cele din sport.