G4Media.ro

Cea mai mare achiziție de trenuri din ultimul deceniu: detaliile unei afaceri…

Cea mai mare achiziție de trenuri din ultimul deceniu: detaliile unei afaceri de un miliard de euro

80. Acesta este numărul maxim de rame (trenuri) electrice pe care vrea să-l cumpere Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Șefii de la ARF sunt pregătiți să plătească pentru ele până la 4,55 miliarde lei, adică aproape de un miliard euro. Grosul banilor vine, însă, de la Bruxelles, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM). Inițial ARF anunța că intenționează să achiziționeze cel mult 50 de trenuri. Noile garnituri vor circula pe rute precum București-Ploiești, Arad – Timișoara – Lugoj, Constanța-Fetești, București-Fundulea.

Licitația lansată de ARF vizează achiziția 40 de rame electrice destinate serviciilor feroviare de transport pasageri, pe rutele suburbane și regionale (RE-R), cu posibilitatea unei suplimentări cu încă 40 de unități.

Valoarea totală a contractului este estimată între 1,7 miliarde lei și 4,55 miliarde lei. În acești bani este inclusă atât achiziționarea materialului rulant, cât și serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani. Potrivit caietului de sarcini, perioada de mentenanță poate fi suplimentată cu încă 15 ani, adică trenurile achiziționate ar putea beneficia de servicii de reparații și întreținere pe o perioadă totală de 30 de ani.

Companiile interesate pot depune oferte până pe 3 iunie.

Primul tren ar putea ajunge în țară în 2021

ARF vrea ca primul tren să fie livrat și să poată circula la un an și șase luni (18 luni) de la semnarea contractului, iar ultimul în cel mult 32 de luni (2 ani și 8 luni). Dacă se reușește semnarea contractului în acest an, asta înseamnă că ultimul tren din lot va ajunge în țară spre jumătatea lui 2022.

Firmele care nu pot garanta livrarea primului tren la 2 ani de la semnarea contractului sau livrarea integrală a ramelor electrice în cel mult 40 de luni vor fi descalificate.

Trenurile vor trebui să poată rula cu 160 km/h și să poată transporta minim 400 de călători: 200 pe scaune, 200 în picioare.

Potrivit unei anexe care însoțește caietul de sarcini primele 40 de trenuri vor circula pe următoarele rute:

București Nord – Ploiești Sud – Ploiești Vest
Dej – Cluj – Baciu Triaj
Arad – Timișoara – Lugoj
Pașcani – Iași – Nicolina – Socola
Constanța – Fetești
București – Brănești – Fundulea

Dacă se va decide extinderea contractului cu încă 40 de trenuri acestea vor circula pe următoarele rute:
Cluj – Câmpia Turzii – Alba Iulia
București Nord – Roșiori Nord
Filiași – Craiova – Caracal
Brașov – Sf. Gheorghe
Bacău – Roman
Galați – Brăila – Lacul Sărat
Suceava – Pașcani
Buzău – Ploiești Sud – Brazi

În urmă cu 2 luni, președintele ARF, Gigi Gavrilă, declara pentru G4Media.ro că până la finalul lunii iunie ar urma să fie lansate noi licitații pentru achiziționarea de:
– rame electrice pentru trenurile de tip InterRegio;
– rame dual (pot circula atât pe liniile electrificate, cât și pe cele neelectrificate) pentru trenurile InterRegio.

Sursa foto: CFR

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

6 comentarii

  1. 160km/h?! Unde? Pe ce infrastructura?

  2. Acum sunt buni banii europeni??
    Sper că marii patrioți sa le cumpere de la producători români, banii sa rămână în țară!

    • Glumesti? Zilele trecute anunta domnul tariceanu ca vor masini electrice pentru ministere…
      Fabricate la Craiova sau la Pitesti?
      Patriotism de paie

  3. Banii de autostrazi, spitale si scoli aruncati !!!

  4. 160?Sunt câteva porțiuni unde se poate rula cu viteza asta, fac pariu ca tanti Viorica face anunțul cu miile de trenuri cumpărate de psd.

  5. E ca si cum ai sta in camp, n-ai nici poteca, dar iti cumperi Ferrari La Ferrari….

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.