G4Media.ro

Care sunt mărcile de mașini second hand cu kilometrajul cel mai des…

Care sunt mărcile de mașini second hand cu kilometrajul cel mai des modificat

Când vine vorba de cumpărarea unei mașini second hand, este de obicei un proces dificil. Mulți șoferi caută cel mai bun compromis. Mașina ideală este atât accesibilă cât și cât mai nouă posibil. Starea generală a mașinii este adesea descrisă de kilometraj. Dar acest lucru este adesea uitat sau pur și simplu trecut cu vederea. Cumpărătorii pot cheltui mult mai mult decât merită de fapt mașina dacă kilometrajul este modificat.

De ce este important să verificați kilometrajul unei mașini înainte de a o cumpăra?

Fiecare vehicul fabricat are un contor de parcurs care arată câte mile sau kilometri a parcurs acea mașină în timpul vieții sale. Citirea contorului de parcurs reflectă uzura fiecărui automobil. Cu toate acestea, kilometrajul este adesea modificat, ceea ce duce la costuri de funcționare imprevizibile. O mașină poate trece de la a fi un chilipir la un dezastru financiar în câteva secunde. De exemplu, o mașină cu 100 000 de mile sau kilometri dați înapoi poate fi imprevizibilă și foarte costisitoare de întreținut. De asemenea, va fi indezirabilă atunci când vine vorba să fie vândută din nou în viitor.

Metodologia de cercetare

carVertical, compania care verifică istoricul mașinilor prin VIN, a efectuat cercetări pentru a afla ce mașini sunt cel mai frecvent modificate la kilometraj. Datele au fost colectate din baza de date extinsă a carVertical. Lista a arătat procentul de mașini cu kilometrajul modificat în funcție de model – pe baza tuturor modelelor de mașini analizate.

Au existat peste jumătate de milioan de rapoarte analizate în ultimele 12 luni (octombrie 2019 – octombrie 2020). carVertical a colectat date de pe diferite piețe din întreaga lume, inclusiv: Polonia, România, Ungaria, Franța, Slovenia, Slovacia, Republica Cehă, Letonia, Bulgaria, Ucraina, Serbia, Germania, Croația, Rusia și Statele Unite ale Americii.

TOP 15 Cele mai frecvente modele de mașini cu kilometrajul modificat

Iată lista celor mai frecvente modele de mașini cu kilometrajul modificat. Cumpărătorii de mașini second-hand ar trebui să verifice kilometrajul online înainte de a continua cu o tranzacție.

Sursa: CarVertical

Următoarele rezultate arată că mașinile din Germania sunt printre cele mai frecvente vehicule cu kilometrajul modificat. O altă observație interesantă este segmentarea mașinilor. Mașinile din segmentul Premium sunt mult mai des modificate decât cele din clasa Economy. Luxoasele serii BMW 7 și X5 sunt cele mai susceptibile de a fi modificate de către dealeri fără scrupule. Cumpărătorii de mașini de lux pot fi loviți de mari probleme financiare dacă mașina pe care au cumpărat-o a fost vizată de frauda kilometrajului.

Compararea modelelor de mașini cu kilometrajul cel mai des modificat în funcție de anul de producție

Sursa: CarVertical

Unul dintre factorii cheie ai kilometrajului unei mașini este vârsta. Mașinile mai vechi tind să fie modificate mai frecvent. Studiul a dezvăluit că cele mai multe vehicule Premium cu kilometrajul modificat sunt mai vechi decât mașinile din clasa economică.

După cum arată datele, mașinile mai vechi din clasa Premium sunt cele mai afectate de frauda kilometrajului. Cele mai populare BMW-uri sunt modificate când au între 10 și 15 ani. Modelele Mercedes-Benz din clasa E văd de obicei modificări la kilometraj pentru modelele din 2002-2004. Aceasta este o alegere mai veche pentru dealerii auto frauduloși.

Mașinile din clasa Economy cu kilometrajul modificat sunt puțin mai noi. Datele pentru modelele Volkswagen Passat, Skoda Superb și Skoda Octavia arată că aceste mașini sunt cel mai frecvent modificate în timpul primului lor deceniu de rulare.

Compararea modelelor de mașini cu kilometrajul cel mai des modificat în funcție de tipul de combustibil

Sursa: CarVertical

Vehiculele diesel sunt concepute pentru a parcurge distanțe mult mai mari și acest lucru duce la un procent mai mare al modificarii kilometrajului. Este foarte comun să vezi vehicule importate din țările vest-europene după ce parcurg mai mult de 300 000 mile/kilometri. Cu un contor de parcurs dat înapoi, valoarea acestor mașini poate fi mărită semnificativ.

Datele care arată autovehiculele cu kilometrajul modificat în funcție de tipul de combustibil reflectă selecția specifică a autovehiculelor din Europa Centrală și de Est. Șoferii din țările occidentale vând vehicule cu kilometri mari și întreținere costisitoare. Aceste mașini cu kilometraj fals aterizează de obicei în țări din estul Europei.

Unele mașini, precum Audi A6, Volkswagen Touareg și Mercedes-Benz E-Class sunt aproape toate pe motorină. Există doar câteva procente din variantele pe benzină cu kilometraj modificat. Decalajul masiv dintre diferitele tipuri de combustibil înseamnă că există un risc mai mic de a lua o mașină pe benzină cu un kilometraj modificat.

Compararea cazurilor de mașini cu kilometrajul modificat în funcție de țară

Sursa Foto: CarVertical

Cele mai frecvente fraude de kilometraj pot fi observate în Europa Centrală și de Est. Țările din Occident suferă mai puțin din cauza problemei modificarii kilometrajului.

Cele mai mari probleme cu modificarea vizibila a kilometrajului se văd pe piețele unde sunt importate mașini second hand din Europa de Vest. Una din zece mașini din România și Letonia e posibil să aibă kilometrajul modificat.
Concluzie

Frauda kilometrajului afectează piața automobilelor prin supraevaluarea a sute de mii de mașini în fiecare an. Asta înseamnă că cumpărătorii de mașini second-hand sunt păcăliți să cheltuiască prea mulți bani pe mașina lor, iar banii ajung de obicei pe piața neagră.

Nota: Articol susținut de CarVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. 9 (= 6/B + 3/A) din 15 sunt marcile predilecte ale ghertzoimii :):):).
    Oare se mira cineva?

  2. Cred ca rationamentul e altul, iar aceasta statistica nu reflecta nimic din realitate. Si anume cumparatorii de masini scumpe sunt mai interesati ca masinile pe care le cumpara sa fie cu km reali sau sa nu fi avut dauna totala candva. Si mie mi-ar fi placut cand mi-am luat ultima data masina, dar nu era neaparat la indemana. Nici nu cred ca era aplicatia asta.

    Pe de alta parte, cu masinile scumpe lovite se fac cele mai mari fraude, fiindca-s aduse din tari unde-s cumparate la licitatii pe bani de nimic. Adaugi reparatia si tot castifi cateva miii de euro. Daca nu chiar dublu. Cine s-ar obosi sa repare un Passat din 2010 (simplu exemplu; poate fi octavia, golf, megane, sau alte masini de muritori de rand) ca apoi sa-l vanda cu o marja de profit mai mica. Samsarii au nevoie de castiguri grase ca sa-si intretina colectia de adidasi, treninguri, iphonuri si sa faca plinul la masina aia de neam prost cu care umbla.

    • o singură observație, mulți samsari nu sunt cum îi descrieți, am făcut și eu treaba asta, așa mai de nișă, pt cunoștințe, și am cunoscut pe avion, prin parcări și benzinării mulți din oamenii ăștia, și pot să vă spun că nu puțini sunt inși cu studii superioare, mulți „disponibilizați”, și care își făceau treaba cît puteau de cinstit, și chiar dacă știau că sunt modifcate kilometrajele, verificau bine mașinile, nu aduceau chiar orice. Sunt și cocalari cinici, care se lăudau că aduc gunoaie făcînd profituri de mii de euro pe tură, dar nu erau deloc majoritatea.

    • @PaulP

      Foarte fain comentariul. Multumesc pentru precizare. N-am dorit sa generalizez. Din pacate o mana de oameni penibili, ca intotdeauna, da tonul la cum sunt perceputi toti.

    • Sint multe variabile in chestia asta –
      Dar stind la BMW, am vazut multe gioarse pe sosea in Rom, masini
      aduse din Germania probabil –
      Tot la clasa BMW, am vazut in ultimii 2-3 ani 3 (trei!) masini din
      perioada 2001-2005 pe sosea intepenite cu defecte grave –
      In Brasov una cu fuzeta stinga rupta, si masina a arat vreo 6 metrii prin asfalt –
      Pe sosea linga Sibiu, BMW intepenit in peisaj, situatia cauzata de pierderea completa
      a roatii stinga spate – tipul ala a avut mare noroc –
      Si trei, prin Moldova, motor in flacari –

      Concluzie? Sint BMW masini proaste? De fel!
      Poate cele care sint mai „sportive” sint mai abuzate, ceea ce afecyteaza
      partea mecanica – si motor neingrijit –

      Eu personal am 2 masini, din care conduc cel mai mult un Polo 1996
      de 1.4 benzina, adus din G prin 2004 –
      Masina este obosita, dar functioneaza impecabil, trebuie s-o trec
      prin ITP anual (dar fara priobleme), consumul eeste in parametrii
      cartii – totul este perfect, DAR trebuie sa stii ca orice se poate defecta
      oricind –

      Asta-i socoteala –

  3. Sunt nevoie de niste modificari de legislatie care sa previna fenomenul.
    De exemplu:
    – Inregistrarea kilometrajului la intrarea fiecarei masini S-H in tara,
    – Inregistrarea kilometrajului la fiecare schimbare de proprietar ,
    – Inregistrarea kilometrajului la fiecare ITP,
    – Inregistrarea kilometrajului la fiecare innoire de RCA …
    Iar toate aceste inregistrari sa fie stocate intr-o baza de date unica a RAR si sa fie usor de consultat de catre cine vrea sa isi cumpere o masina si de asemenea sa fie verificate automat la fiecare salvare noua.
    Adica daca la un moment dat se declara o valoare neplauzibila fata de cea precedenta sa fie automat ceruta o verificare.

  4. Germania. Sursa acestei probleme este în primul rînd Germania, care are cea mai relaxată legislație cu privire la acest tip de fraude. Aparatele de modificare a tahometrelor nu erau pînă de curînd ilegale (cred că acum vreo doi ani au introdus ceva interdicții). Dar problema e și mai gigantică – e o industrie prea mare deja, too big to fail: marile firme își schimbă la doi trei ani flotele de mașini (seriile mari Audi, BMW sau Passat, în special) și le deversează pentru sume frumoase în marile parcuri second-hand de la periferiile marilor orașe (Frankfurt, Munchen, Berlin), unde sunt făcute prezentabile (modificarea kilometrajului e absolut necesară – intră mașini cu 300-500 mii de km la bord, și sunt aduse la în jur de 90000 – Germania e mare, are probabil cea mai bună rețea de autostrăzi din lume, majoritatea voiajelor de serviciu se fac cu mașina firmei, nu cu tren sau avion, mașinile sunt ultrafolosite), și preluate de samsarii est-europeni, care sunt clienți fideli, chiar și numai că e mai comod și mai ieftin să mergi la Frankfurt, zbor direct cu Wizzul, decît să cumperi una din Totenhosen am See în fundu lumii, de la un privat, cu km reali, etc. treabă onestă. Se produc bani enormi, sunt mituți polițiști și funcționari la toate nivelurile, se închid ochii ca să nu se împiedice această industrie enormă, în care cîștigă mulți și cîștigă bine. Concluzia: nu cumpărați mașini second hand din Germania, sau care au trecut prin Germania, curg trailere cu mașini folosite din Franța, Olanda, Belgia etc spre Germania, unde sunt pieptănate și pasate mai departe.

  5. Si uite asa s-au format si raspandit in Romania miturile ” masina noua e teapa, masina uzata e baza”, sau „pana la 120000 masina isi face incalzirea” s.a.m.d. Iar cand apar pe piata masini in stare buna, cumparate de noi, de oameni care nu parcurg in medie mai mult de 10000 de kilometri pe an, potentialii cumparatori prefera sa cumpere masina cu 2400000 de km la bord cu 3500-4000 de euro decat unele cu 80-90000 de km la 6000 de euro. Dar na, asa e romanul, prefera sa tina coada sus, sa conduca bemveu sau audiu, indiferent de vechime/kilometraj, desi nu si-ar permite macar o Dacia noua mai echipata. Dar, nu- i asa, ce bine ca s-a scos taxa de prima inmatriculare, s-au umplut soselele de masini una si una…..,

  6. 240000 de km la bord, nu 2400000

  7. Cumpărați la mâna a doua nu fiți proști dragi țărani bashitzi, aduceți toate cazanele și tomberoanele în țară să fiți cât mai p izdosi în trafic, îmbrăcați în gucci și versace cu șapcă boss