G4Media.ro

Calea ferată spre Aeroportul Otopeni: Trenurile vor circula în funcție de numărul…

Calea ferată spre Aeroportul Otopeni: Trenurile vor circula în funcție de numărul de trase solicitate și alocate operatorilor. Capacitatea maximă este de 44 perechi de trenuri/zi

După ce șeful CFR Călători, Dan Costescu, a declarat că pe linia de cale ferată, care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), ar putea circula un singur tren la fiecare 50 de minute, CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, vine cu precizări. Într-un răspuns pentru G4Media, reprezentanții CFR SA spun că „intervalul de circulație al trenurilor va fi stabilit în funcție de numărul de trase (trasa este produsul pe care CFR SA îl vinde clienților săi pentru a le permite să circule un tren între două puncte ale rețelei feroviare. O trasă se construiește pe baza cerințelor clientului, disponibilității rețelei, caracteristicilor infrastructurii, modul de tracțiune, lungimea și greutatea trenului. n.red) solicitate și alocate operatorilor de transport feroviar de călători autorizați. (…) Capacitatea maximă de circulație a secției este de 44 perechi de trenuri/zi”.

„Inițial se estima o cadență de 50 de minute, noi am solicitat de luni bune graficul de circulație și am schimbat documente. Din analiza lor de până acum a reieșit că în acest moment când și încărcarea este mai mică –  tot timpul la începutul exploatării unei linii încărcarea este mai mică – ar fi posibil să avem 50 de minute ca ecart, să poată să traseze trenurile la 50 de minute. (…) Pentru intervalul care ni se oferă în acest moment de către CFR Infrastructură este suficient, pentru că distanța este foarte mică, un singur automotor. Capacitatea poate fi de 70 de locuri sau de 110 locuri, în funcție de configurație”, a declarat, miercuri, Dan Costescu, directorul general al CFR Călători.

Pe pagina sa de Facebook, acesta a venit, însă, cu precizări: „Acest interval (de circulație a trenurilor. N.red) este stabilit de CFR Infrastructura. CFR Călători este pregătită să circule pe actualul mers de tren, pentru oricare din variante (30, 45, 50 sau 60 de minute între trenuri). Dacă trenul va începe să circule pe viitorul mers de tren, CFR Călători poate circula și la cadența de 30 minute dacă aceasta va fi solicitată”.

Asociația Pro Infrastructura: Solicităm o frecvență decentă a trenurilor, preferabil un tren la 20 de minute

„Orarul care se vehiculează este inutil fix pentru călătorii de la orele de vârf ale aeroportului – adică cei care pleacă între 5:00 și 8:00 (bancul de plecări cel mai aglomerat), sau între orele 22:00 și 01:00 (bancul de sosiri cel mai aglomerat). Frecvența acestui serviciu ar putea crește la un tren la 20-30 minute, o frecvență acceptabilă pentru o legatură aeroport – Bucuresti, prin, spre exemplu, repararea și repunerea în funcțiune a firului secund Mogoșoaia – București Nord, lucru care ar permite circulația la cale dublă pe aproape toată distanța. O parte din lucrări au fost deja făcute recent, prin reconstrucția racordurilor 301K și 301Y, care ar permite ca circulația de retur să se facă Otopeni – Mogoșoaia – Bucureștii Noi – București Nord, dar ideea pare că a fost complet abandonată, considerându-se acceptabil un singur tren pe oră”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura, un ONG care urmărește îndeaproape dezvoltarea proiectelor de infrastructură din România.

Potrivit acestora, dacă intervalul de succedare al trenurilor va fi de 50 de minute, foarte puțini călători vor alege trenul și se vor îndrepta fie spre autobuzele,care leaga deja orașul de aeroport, fie spre taxiuri sau spre serviciile de ridesharing.

„Solicităm, indiferent cine va fi operatorul final al rutei, o frecvență decentă a trenurilor pentru legătura București Nord – Aeroport Otopeni, preferabil un tren la 20 de minute, pentru a pune în mod atractiv și eficient în valoare investiția de aproape 400 mil. lei în realizarea acestei conexiuni CF”, spun cei de API într-o postare pe pagina lor de Facebook.

În răspunsul pentru G4Media, CFR SA lasă, însă, de înțeles că încă nu a fost stabilit un orar de circulație și că acesta va depinde și de operatorii interesați să opereze această rută. „Pe noul traseu Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București pot circula mai mulți operatori de transport feroviar de călători”, spun cei de la CFR SA.

O călătorie cu trenul până la Aeroportul Otopeni va dura cel mult 25 de minute

În ceea ce privește durata unei călătorii cu trenul între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, șefii companiei feroviare de infrastructură precizează că aceasta va fi cuprinsă între 17 și 25 de minute, în funcție de numărul de opriri.

„În Mersul Trenurilor (2019/2020), pe intervalul Gara de Nord – Mogoșoaia, sunt prevăzute 5 opriri, în PO Carpați, Hm Pajura, PO Depoul București Triaj, PO Parc Mogoșoaia și Stația Mogoșoaia, iar proiectul Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede încă două orpiri, și anume: PO Patinoar și Stația CF Aeroportul Internațional Henri Coandă București (Terminal Sosiri). Menționăm faptul că, numărul de opriri pe secția de circulație este stabilit de fiecare operator de transport feroviar”, spun cei de la CFR SA.

Stadiul lucrărilor la legătura feroviară spre Aeroportul Otopeni este de 97%. În urma unei vizite făcută marți pe șantier, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat la postul public de televiziune că, cel mai probabil, vom merge cu trenul spre aeroport pe 12 decembrie.

Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Lucrările sunt executate de către o firmă românescă, Arcada Company. Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Sursa foto: captură Digi24.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

3 comentarii

  1. Birocratia in actiune: am schimbat noi niste numere intre noi si ne-a rezultat 50 minute.
    Dupa care, in mod absolut surprinzator, calatorii se vor incapatana sa nu astepte pana la 50 minute sosirea trenului, iar responsabilii din minister se vor plange ca ruta nu e rentabila si ca le trebuie niscai subventii sau mai stiu eu ce.

    Reduceti fratilor capacitatea garniturilor, nu frecventa. Cred ca nicaieri in lume legaturile intre aeroport si oras nu se fac la intervale mai mari de 20 minute. Hai, poate 30, desi personal n-am auzit, dar nici n-am vizitat toata lumea…

  2. un tren pe ora? , adica daca ai ajuns in statie la 10 minute dupa ce a plecat inemna ca mai stai 40 de minute si apoi inc 20 de min ca sa ajungi la gara de nord? pai in 30 de minute ajungi cu autobuzul in oras :))

  3. Câti dintre calatorii sositi la aeroport vor dori sa coboare la „statiile” Mogosoaia sau Buc. Triaj?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.