
Belgia vrea să ia măsuri severe împotriva trotinetelor electrice după o creştere a numărului de accidente
Autorităţile belgiene vor intensifica începând din septembrie controalele la magazinele şi site-urile care comercializează trotinete electrice pentru a se asigura că dispozitivele puse în vânzare respectă normele de siguranţă, după o creştere a numărului de accidente, informează agenția de știri AFP, citată de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
În primul trimestru din 2025, numărul accidentelor în care au fost implicate trotinete electrice a crescut cu 61% la nivelul întregii ţări, cu 470 de accidente înregistrate, faţă de cele 291 de accidente semnalate în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit celor mai recente date publicate de Vias, institutul belgian pentru siguranţă rutieră.
„Au existat, în medie, cinci accidente cu persoane decedate sau rănite în fiecare zi!”, a anunţat acest institut. Vias precizează că este vorba despre o estimare minimă, întrucât cifrele sale se referă doar la accidentele înregistrate de Poliţie.
La fel ca în multe oraşe europene, utilizarea trotinetelor electrice s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani în Bruxelles, Anvers şi Liege, ducând la importuri şi lansarea pe piaţă a numeroase modele, din care unele pot depăşi cu uşurinţă viteza autorizată (25 km/h în Belgia – n.red.).
„Anumite modele, mai ales cele chinezeşti, se bucură de un succes enorm în rândul tinerilor datorită preţului lor accesibil şi pot atinge viteze excesive”, au transmis reprezentanţii Vias.
Drept urmare, ministrul Rob Beenders, responsabil pentru Protecţia consumatorilor, a anunţat că instituţia pe care o conduce intenţionează să intensifice încă din luna septembrie controalele de conformitate la distribuitorii belgieni.
De asemenea, Belgia va pleda la nivel european pentru interzicerea vânzării acelor modele care sunt considerate prea rapide.
„Piaţa internă nu se opreşte la frontierele noastre. Un dispozitiv interzis aici, dar vândut în regim liber în altă parte, reprezintă un risc pentru consumatorul belgian. Doar o abordare europeană va permite rezolvarea cu adevărat a acestei probleme”, a declarat Rob Beenders, citat într-un comunicat publicat marţi.
Institutul Vias pledează pentru norme mai stricte privind mărimea roţilor trotinetelor (roţile mai late şi mai flexibile limitează riscul de cădere) şi pentru accelerarea procesului de omologare de către Poliţia belgiană a unui dispozitiv de control al vitezei.
Vias deplânge, totodată, faptul că purtarea căştii de protecţie nu a fost declarată obligatorie pentru utilizatorii de trotinete electrice, cu scopul de a limita riscul de traumatism cranian în caz de accident.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.