G4Media.ro

Banda de alergare provoacă mii de accidente în fiecare an. Cum să…

Sursa foto: Unsplash / Graham Mansfield

Banda de alergare provoacă mii de accidente în fiecare an. Cum să o folosim în siguranță

Deși benzile de alergare sunt printre cele mai populare echipamente de fitness, ele pot fi periculoase.

Mai multe persoane sunt rănite de benzile de alergare decât de orice altă piesă de echipament de exerciții fizice, potrivit Comisiei pentru siguranța produselor de consum din SUA. Mai mult de 22.000 de răni provocate de benzile de alergare au dus la vizite la camera de urgență a spitalului în 2019, a declarat un purtător de cuvânt al agenției federale pentru CNN.

Rănile tipice includ alunecări, entorse și luxații, dar benzile de alergare pot provoca, de asemenea, arsuri grave, contuzii, oase rupte și chiar deces, deși acesta din urmă este rar.

„Există tot felul de pericole cu benzile de alergare, pentru că sunt mașinării”, a declarat Clark Stevenson, proprietarul Treadmill Doctor, o companie de reparații de benzi de alergare cu sediul în Memphis, Tennessee.

Aceste pericole nu se limitează nici la utilizatori. Copiii și animalele de companie sunt deosebit de predispuși la răniri pe banda de alergare în timpul utilizării la domiciliu. În special, CPSC a emis un avertisment urgent către consumatori în aprilie 2021 pentru a nu mai utiliza aparatul Peloton Tread+ după ce un copil mic a rămas prins sub unul și a murit.

Dana Noffsinger cunoaște pericolele pe care banda de alergare le poate reprezenta pentru copii. Asistentă medicală la Nationwide Children’s Hospital din Columbus, Ohio, împreună cu un coleg a realizat un studiu privind arsurile provocate de banda de alergare la copiii care au fost tratați la spital. Studiul din 2017, publicat în Journal of Burn Care & Research, a constatat că arsurile de pe banda de alergare erau mai grave decât arsurile provocate de atingerea unui aragaz fierbinte.

Arsurile au apărut de obicei atunci când un copil a pus mâna pe o bandă de alergare în mișcare, care a rămas prinsă în spatele aparatului în timp ce acesta continua să funcționeze.

„Ceea ce ne-a frapat cel mai mult a fost faptul că aceste arsuri pe bandă rulantă erau foarte adânci și greu de vindecat”, a spus Noffsinger. „Am avut pacienți cu leziuni suficient de adânci încât să se poată vedea osul și tendoanele expuse, ceea ce nu vedem la alte arsuri”.

Chiar și după vindecare, arsurile pe bandă rulantă prezintă un risc semnificativ de cicatrizare care poate limita funcția mâinii pentru tot restul vieții persoanei, a spus Noffsinger.

Măsuri de siguranță pentru banda de alergare

Din fericire, este relativ ușor să folosești o bandă de alergare în siguranță, au spus experții.

În primul rând, asigurați-vă că purtați haine de exerciții bine adaptate și încălțăminte rezistentă. Înainte de a vă urca pe aparat, încălziți-vă cu exerciții de întindere și de mobilitate, a spus Stevenson. Apoi, urcați-vă pe aparat și atașați bine cheia de siguranță la tricou. În cazul în care riscați să cădeți de pe banda de alergare, cheia de siguranță va opri imediat aparatul.

În continuare, pornește banda de alergare la o viteză mică. Stevenson a recomandat 1,6 kilometri pe oră. Mergeți încet pentru o vreme înainte de a schimba viteza sau înclinarea. Când antrenamentul s-a terminat, opriți aparatul și asigurați-vă că s-a oprit complet înainte de a coborî.

Neglijarea utilizării cheii de siguranță este una dintre principalele greșeli pe care Stevenson a spus că le fac utilizatorii de benzi de alergare. „Să mergi pe o bandă de alergare fără cheia de siguranță este ca și cum ai conduce fără centura de siguranță”, a spus el. „Nouăzeci și nouă la sută din timp nu va trebui să o folosești, dar când ai nevoie de ea, chiar ai nevoie de ea”.

Specialistul certificat în forță și condiționare Kyle Firmstone a văzut multe activități problematice pe banda de alergare. Maestru antrenor la Crunch Fitness din New York, Firmstone a spus că nu ar trebui să mergeți prea aproape de consolă, să săriți de pe ea și să vă urcați în timp ce aparatul este încă în mișcare sau să setați banda de alergare la o viteză mai mare decât cea pe care o puteți suporta.

„Și vorbitul cu alte persoane poate fi problematic”, a spus Firmstone. „Am văzut oameni care au căzut de pe bandă pentru că se uitau în altă direcție decât cea în care alergau, ceea ce îți dă peste cap propriocepția (capacitatea corpului tău de a simți mișcarea și locația)”.

Măsuri de siguranță pentru utilizarea la domiciliu

Atunci când utilizați o bandă de alergare acasă, asigurați-vă că există suficient spațiu liber în spatele aparatului, a spus Stevenson. În cazul în care se întâmplă să cădeți, veți avea nevoie de un loc sigur pentru a ateriza. În timp ce mulți producători spun că aveți nevoie doar de un metru de spațiu liber, Stevenson a recomandat 1,8 metri. La el acasă, el spune că are o distanță de 2,4 metri, deoarece are 1,80 m înălțime.

Întreținerea curelei cu un lubrifiant siliconic conform recomandărilor producătorului și păstrarea curățeniei aparatului sunt, de asemenea, importante, a spus el, și nu folosiți niciodată banda de alergare atunci când un copil nesupravegheat sau un animal de companie se află în cameră.

„Nu ar trebui să aveți niciodată un copil în aceeași cameră cu o bandă de alergare în funcțiune”, a spus Stevenson. „Asta înseamnă să cauți probleme. Este nevoie doar de o fracțiune de secundă pentru ca un copil să pună mâna pe curea sau dedesubt.”

Deși nu există o recomandare de vârstă stabilită pentru utilizarea benzii de alergare, Noffsinger a spus că copiii cu vârsta de 12 ani și mai mult ar trebui să poată folosi în siguranță o bandă de alergare fără supravegherea unui adult.

„Aceasta este aceeași linie directoare pentru tunderea gazonului”, a spus el. „Copilul trebuie să fie suficient de mare din punct de vedere al dezvoltării pentru a cunoaște pericolele și riscurile”.

Indiferent de vârstă, nu exagerați dacă sunteți nou în utilizarea benzii de alergare. Corpul dumneavoastră va avea nevoie de timp pentru a se aclimatiza la această nouă formă de exerciții fizice. Deși similar cu mersul pe jos sau alergatul în aer liber, efectuarea aceluiași lucru pe o bandă de alergare nu este identică, din cauza curelei în mișcare.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...