G4Media.ro

Banca Comercială a Etiopiei, cea mai mare din țară, a avut o…

Sursa foto: pexels.com

Banca Comercială a Etiopiei, cea mai mare din țară, a avut o defecțiune care le-a permis clienților să retragă zeci de milioane de dolari/ Cei mai mulți bani au fost scoși de studenți/ Universitățile le-au cerut să dea banii înapoi

Cea mai mare bancă comercială din Etiopia se străduiește să recupereze sume mari de bani retrase de clienți după o „eroare de sistem”, scrie BBC. Clienții au descoperit sâmbătă dimineața devreme că puteau scoate mai mulți bani decât aveau în conturile lor de la Commercial Bank of Ethiopia (CBE). Mai mult de 40 de milioane de dolari au fost retrase sau transferate către alte bănci, a relatat presa locală. A fost nevoie de câteva ore pentru ca instituția să blocheze tranzacțiile.

O mare parte din bani au fost retrași de studenți de la CBE, deținută de stat, a declarat luni președintele băncii, Abe Sano. Vestea despre defecțiune s-a răspândit în universități în mare parte prin intermediul aplicațiilor de mesagerie și al apelurilor telefonice.

S-au format cozi lungi la bancomatele din campusuri, un student din vestul Etiopiei declarând pentru BBC că oamenii au retras bani până când polițiștii au ajuns în campus pentru a-i opri.

Studentul, care urmează cursurile Institutului Universitar de Tehnologie Jimma, a declarat că „nu a crezut că este adevărat” atunci când prietenii săi i-au spus în jurul orei locale 01:00 (22:00 GMT) că este posibil să retragă sume mari de la bancomate sau să transfere banii folosind aplicația băncii.

Un alt student, de la Universitatea Dilla din sudul Etiopiei, a declarat că mai mulți colegi de-ai săi au scos bani de la CBE între miezul nopții și ora locală 02:00.

Peste 38 de milioane de persoane dețin conturi la CBE, care a fost înființată în urmă cu 82 de ani.

Banca centrală a Etiopiei, care servește drept organism de guvernare a sectorului financiar, a emis duminică o declarație în care a afirmat că „o eroare” a avut loc în timpul „activităților de întreținere și inspecție”.

Cu toate acestea, declarația s-a concentrat pe serviciul întrerupt care a avut loc după ce CBE a înghețat toate tranzacțiile. Aceasta nu a menționat banii retrași de clienți.

Abe Sano nu a spus exact câți bani au fost retrași în timpul incidentului de sâmbătă, dar a declarat că pierderea suferită a fost mică în comparație cu activele totale ale băncii.

El a declarat că CBE nu a fost lovită de un atac cibernetic și că clienții nu ar trebui să fie îngrijorați, deoarece conturile lor personale erau intacte.

Cel puțin trei universități au publicat apeluri în care îi sfătuiesc pe studenți să returneze orice bani care nu le aparțin și pe care este posibil să îi fi luat de la CBE. Oricine va returna banii nu va fi acuzat de o infracțiune penală, a declarat Abe Sano.
Dar nu este clar cât de reușite au fost până acum încercările băncii de a-și recupera banii.

Studentul de la Universitatea Jimma a declarat luni că nu a auzit ca cineva să fi dat banii înapoi, dar a spus că a văzut vehicule de poliție în campus. Un oficial de la Universitatea Dilla a declarat că angajații băncii se aflau în campus pentru a colecta banii pe care unii studenți îi returnau în mod voluntar.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...